Īru ekipāžas auto pēc avārijas
Ar sešiem ātrumposmiem Liepājas apkārtnes novados Durbē, Aizputē, Priekulē – svētdien noslēdzās FIA Eiropas rallija čempionāta posms Rally Liepāja. Savu otro uzvaru pēc kārtas Latvijā izcīnīja Olivers Solbergs, kurš jau pērn veica treknu ierakstu vēstures grāmatās, uzvarot Rally Liepāja 17 gadu vecumā, kļūdams par jaunāko kāda ERC posma uzvarētāju. Šogad, 18 gadu vecumā, viņš vēlreiz apliecināja savas auto vadīšanas prasmes – dienas gaitā lēnām, bet pārliecinoši palielinot savu pārsvaru pār tuvākajiem konkurentiem, kas rallija noslēdzošā ātrumposma SS10 Neste finišā apstājās pie 20,1 sekunžu atzīmes pār Madsu Ostbergu un 37,2 sekundēm pār Alekseju Lukjaņuku. Jāpiebilst, ka vairākas ekipāžas piedzīvoja diezgan smagas avārijas.
Olivers Solbergs. Foto: FIA ERC
Diena iesākās ar Madsa Ostberga / Torsteina Eriksena (Citroën C3 R5) uzvaru SS5 Liepāja – vien nieka 0,1 sekundes pārsvars, ar ko šoreiz bija pietiekami, lai savā rīcībā iegūtu arī Liepājas pilsētas speciālbalvu. Olivers Solbergs / Ārons Džonstons (Volkswagen Polo GTI R5) gan ātri atguvās, izcīnot uzvaras divos nākamajos ātrumposmos, servisa parkā atgriežoties jau ar 22,4 sekunžu handikapu. Jāpiebilst, ka dienas pirmā ātrumposma laikā tika noteikts vēl vienas speciālbalvas īpašnieks – Greguārs Munsters savā rīcībā ieguva SIXT Rent a car speciālbalvu par iespaidīgu, 42 metrus tālu lēcienu Stroķacs tramplīnā.
Rallija turpinājumā Ostbergs izcīnīja vēl vienu uzvaru ātrumposmā SS8 Invest in Liepāja!, un jau vēlreiz šis sniegums tika novērtēts ar specbalvu – šoreiz Liepājas Speciālās Ekonomiskās Zonas sarūpētu. Šis gan arī bija pēdējais ātrumposms, kurā ne-uzvarēja nu jau divkārtējais Rally Liepāja uzvarētājs Olivers Solbergs – zviedru autosportists izcīnīja uzvaru kopumā sešos no desmit ātrumposmiem, par spīti tam, ka rallija gaitā cīnījās gan ar savām kļūdām, gan ceļa apstākļiem, gan auto defektiem.
Foto: FIA ERC
Tikmēr Rally Liepāja noslēdzošo specbalvu pasniedza Jānim Vorobjovam / Ivo Pūķim (Mitsubishi Lancer Evo IX), kuri uzrādīja ātrāko rezultātu starp ekipāžām, kuras sastāvā startēja latviešu autosportists.
Sekunde-sekundē cīņā par uzvaru ERC3 ieskaites klasē bija iesaistījusies ātrākā latviešu ekipāža – Mārtiņš Sesks / Renārs Francis (Ford Fiesta Rally4). Diemžēl cīņa ar igauņu ekipāžu Kenu Tornu / Kauri Pannas (Ford Fiesta) noslēdzās Stroķacs tramplīnā – pēc kura veikšanas Seska auto tika bojāts radiators, un dalību rallijā turpināt nebija iespējams.
Foto: FIA ERC
Tādējādi, ātrākās latviešu ekipāžas gods nonāca Reiņa Nitišam / Andrim Mālniekam (Ford Fiesta Rally4) – kuri ralliju noslēdza kopvērtējuma 19. pozīcijā – bet izcīnīja godalgoto 3. pozīciju ERC3 un ERC3 Junior ieskaites klasēs – nosargājot niecīgu, bet pietiekamu 2.2 sekunžu pārsvaru pār Gregoru Jētsu / Kuldaru Sikku (Ford Fiesta).
Foto: FIA ERC
Tikmēr latviešu autosportistu pārstāvētās ekipāžas vēl divus goda pjedestālus izcīnīja ERC2 ieskaites klasē – otrie ieskaites klasē rallija finišu sasniedza Ainārs Igaveņš / Ralfs Igaveņš (Mitsubishi Lancer Evo X, 25. kopvērtējumā), bet uz trešajā vietā Dmitrijs Feofanovs / Normunds Kokins (Mitsubishi Lancer Evo X, 27. kopvērtējumā).
Rallija rezultāti: