Foto: Motorsportmaxxx
Aizvadītajā nedēļas nogalē Latvijas drifta sezonu ieskandināja Latvijas drifta kausa braucēji, tomēr visi, protams, ir ātrā un iespaidīgā PRO drifta gaidās. Pirmais PRO drifta posms pie mums notiks 15.-16. jūnijā, tomēr vairāki PRO drifteri uz starta izies jau 2.-3. jūnijā Minskā, Baltkrievijā, notiekošajā „EEDC" sezonas atklāšanā. Sazinājāmies ar vairākiem vadošajiem Latvijas drifteriem, lai uzzinātu cik gatavi viņi ir sezonai un vai plāno startēt Austrumeiropas posmā.
Pagājušo divu gadu Latvijas čempions un aizvadītā gada Austrumeiropas čempions Jānis Eglīte sezonai jau ir praktiski gatavs, jo nesen aizvadījis jau pirmos auto testus. „Ar auto būvēšanu veicas normāli, ir jau kompresors uzlikts un arī patestēts pa kluso „333" trasē. Palikuši vēl sīkumi, bet auto rūc, iet un var uzspolēt," smaidot stāsta Jānis Eglīte.
Eglīte tandēmā ar savu jauno komandas biedru Ingemāru Jēkabsonu. Foto: driftegle.com
Ja pagājušajā gadā Eglīte trasē devās ar 350 Zs un 470 Nm attīstošu 4,4 litru „BMW" V8, tad šogad dzinējs ieguvis kompresoru, kas auto jaudu palielinājis līdz 470 zirgspēkiem un 650 Nm. Taujāts par pirmajām sacensībām, kurās čempionu varēsim redzēt, Jānis atbild, ka „es ceru, ka Minskā. Pēc tam, protams, Rīga, un tālāk jau skatīsies". Eglīte atklāja arī to, ka šogad kopā ar pagājušā gada piektās vietas ieguvēju Ingemāru Jēkabsonu, par kura plāniem tuvākajā laikā ziņosim plašāk, veidos jaunu komandu ar nosaukumu „X-theme Motorsport".
Ja runājam par čempioniem, tad nevar nepieminēt arī Latvijas drifta pirmo čempionu Gvido Elksni, kurš aizvadītajā gadā uz starta izgāja divās sacensībās - „FXOpen Drift Challenge" un „NEZ Drift". Jau pagājušā gada nogalē ziņojām par to, ka Elksnim uz šo gadu būs jauns auto un vecais ir izlikts tirgošanā, tomēr plāni ir nedaudz pamainījušies. „Būvēšana neiet pēc grafika, jo vecais auto vēl nav pārdots un pietrūkst naudas, lai pabeigtu jauno. Interese ir, bet ir kaut kāda aizķeršanās no viņu puses, un tas visu arī mums iebremzē," jaunā auto būvniecību komentē Gvido Elksnis.
Gvido Elksnis pagājušā gada „NEZ Drift" laikā. Foto: adparts.lv
Tomēr tāpat kā Eglīte, arī Elksnis plāno doties uz Minskā notiekošo „EEDC" sezonas atklāšanu. „Uz Minsku brauksim ar veco auto, ar mazo jaudu un gāzi grīdā," smej Elksnis, piebilstot, ka „redzēs, kā varēsim konkurēt". Nākamnedēļ ar veco automobili, kuram šobrīd uzstādīts 3,2 litru dzinējs no „BMW M3", tiks aizvadīti pirmie testa braucieni. Tomēr visa koncentrācija ir uz jaunā auto pabeigšanu: „Kad darījums notiks, tad jau arī jauno auto varēsim pabeigt."
Sazinājāmies arī ar pagājušajā gadā PRO klasē veiksmīgi debitējušo Edgaru Mūrnieku, kurš skatītāju atbalstu iemantoja, driftā piedaloties ar 1975. gada „5. sērijas BMW". Pagājušajā gadā Edgars automobili bija pabeidzis vien uz pēdējiem diviem Latvijas posmiem, tomēr tagad tas atkal jau ir izjaukts, jo piedzīvos pamatīgas pārbūves. „Dzinējs ir atnācis, un tajā pašā virsbūvē top LS1 (5,7 litru „General Motors" V8) Biturbo. Viss notiek pamazītiņām un plāns ir uz augusta beigām pierūcināt, līdz ar to šogad nebraukšu," tā savus šīs sezonas plānus raksturo Edgars Mūrnieks.
Edgara Mūrnieka 1975. gada „5. sērijas BMW". Foto: Rihards Baumanis/Go4speed
„Mašīna tiek taisīta Eiropai, „EEDC", jo nav īsti jēgas braukt Latvijas čempionātu kausiņa un eļļas kanniņas dēļ. Braucot uz Odesu u.tml. vajadzīgo riepu skaits jau nemainās, bet balvu fonds un cilvēku attieksme ir pavisam citādāki. Braucu jau priekš sevis, nevis kāda cita," nākotnes plānus komentē PRO klases pilots. Sarunas beigās gan Mūrnieks atzīst, ka, iespējams, viņu šogad trasē redzēsim, tikai nevis PRO, bet kādā Latvijas drifta kausa posmā.