Bildē Andris Aizpurietis pirms Ērika Ulasa. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
Biķerniekos noslēdzies pirmais 2012. gada Latvijas drifta kausa posms, kurā uzvaru ProAm klasē izcīnīja aizvadītajā gadā PRO klasē braukušais Ēriks Ulass („BMW 340i"). Street ieskaitē atkārtojās pagājušā gada scenārijs, jo sezonu otro gadu pēc kārtas ar uzvaru iesācis Nikolajs Makarovs („BMW M3").
Lai arī visu nedēļu laika apstākļi mūs lutināja ar siltu saulīti, sacensību dienā saule spīdēja vien epizodiski un gan braucējiem, gan skatītājiem nācās samierināties ar aukstu, vējainu un dažbrīd mitru laiku. Lielākais lietus uznāca kvalifikācijas laikā, kad daļai ProAm pilotu savus braucienus nācās aizvadīt pa slapju trasi. Pēcāk gan segums atkal nožuva, un tandēmu braucienos skatītāji varēja priecāties par lieliem ātrumiem un plašiem dūmiem.
Street klasē uz starta izgāja 22 braucēji, savukārt ProAm ieskaitē šoreiz 27 dalībnieki, no kuriem daļa tie paši Street piloti. Katras klases finālbraucieniem varēja kvalificēties 16 braucēji, tomēr Street ieskaitē pie punktiem tika vien 15 braucēji, līdz ar to labākā rezultāta uzrādītājs - Reinis Frīdbergs („BMW 328i") - jau automātiski iekļuva ¼ finālā. Starp ielas braucējiem labu sniegumu parādīja arī Miks Golubovičs („BMW 3. sērija") un Nikolajs Makarovs.
Lielākās ProAm klases kvalifikācijā pārliecinošu uzvaru guva Ēriks Ulass, kurš aiz sevis spēja atstāt arī ar PRO klases spēkratu braucošo Ingu Jēkabsonu („BMW 540i") un Street klasē braucošo Miku Goluboviču. Jāatzīmē, ka sacensībās bija vērojama plaša „BMW" plejāde, jo starp visiem „BMW" bija redzami vien pāris „Nissan" markas automobiļi un viens „Ford Sierra".
Street ieskaites tandēmu braucieni iesākās mierīgi un bez īpašiem starpgadījumiem, un tajos līdz pusfinālam aizcīnījās Nikolajs Makarovs, Rolands Freimanis („BMW 3. sērija"), Miks Golubovičs un aizvadītā gada uzvarētājs Rihards Millers („BMW 328i"). Pirmajā pusfinālā savā starpā sacentās Makarovs un Freimanis un bija nepieciešams pārbrauciens, lai noskaidrotu šī pāra uzvarētāju. Makarovs izrādījās pārāks un tika tālāk uz finālu. Otrajā pārī brauca Millers pret Goluboviču, un no viņiem labāks šoreiz Golubovičs.
Par trešo vietu sacentās Freimanis ar Milleru, un abiem bija līdzvērtīgi braucieni, tomēr tā kā Freimanis pieļāva kļūdu un iztaisnojās, tad uz pjedestāla trešā pakāpiena kāpa Rihards Millers. Fināls izvērtās dramatisks, jo labu sniegumu pret Nikolaju Makarovu rādīja Miks Golubovičs, tomēr apgriešanās otrā brauciena pēdējā līkumā sagrāva Goluboviča uzvaras cerības. „Vienmēr cenšamies, lai būtu labākie," tā pēc sacīkstēm Nikolajs Makarovs, piebilstot, ka šīs sezonas mērķis, „protams, būt līderim un vinnēt".
ProAm klasē vēl aizvien bija vērojams „BMW" V8 benzīna pārsvars, tomēr starp tiem šoreiz ielauzās Andris Aizpurietis ar „Nissan 200SX". Viņa automobilis šosezon ieguvis vairākus uzlabojumus, to starpā cietāku balstiekārtu un lielāku riteņu pagriešanas leņķi, un, iespējams, tieši šie elementi Aizpurietim ļāva uzrādīt tik labu sniegumu. Andris spēja aizcīnīties līdz finālam, tomēr tur gan viņam pretī stājās PRO klasē pieredzi guvušais Ēriks Ulass, kuram neviens pilots tā īsti konkurenci arī nespēja sagādāt.
„Šogad ar finansēm ir grūti, tāpēc līdz PRO īsti nepavelk. Viens sponsors ir, tādēļ ProAm varu pabraukt. Plānoju braukt visu sezonu un patrenkāt jauniņos," pēc sacensībām smej uzvarētājs Ēriks Ulass, piebilstot, „gribās jau braukt PRO, kur ir ātrāk, asāk, interesantāk. Tad jau redzēs, ko nākamgad".
Rezultāti:
Street
1. Nikolajs Makarovs, BMW M3
2. Miks Golubovičs, BMW 3. sērija
3. Rihards Millers, BMW 328i
ProAm
1. Ēriks Ulass, BMW 340i
2. Andris Aizpurietis, Nissan 200SX
3. Kaspars Mamons, BMW 340i