Foto: Rihards Baumanis/Go4speed
Runas un baumas par „1000 zirgspēku" projektu Latvijas drifta vidē klīda jau kopš 2010./2011. gadu ziemas, tomēr sīkāka informācija par šo projektu publiski netika izpausta. Tādēļ var teikt, ka „Go4speed" ir tas gods kā pirmajiem Latvijas autosporta sabiedrību iepazīstināt ar Baltijā un, iespējams, arī Austrumeiropā jaudīgāko drifta automašīnu, kuru paši būvētāji - „JF Projects" - lakoniski sauc par „BMW 357iTT".
„JF Projects" atklāj, ka par pamatu izvēlēts 3. sērijas (E36) BMW, tomēr no standarta BMW tur esot palicis pavisam maz, precīzāk, jumts, jumta balsti, durvju ailes un daļa sliekšņu. Visu pārējo virsbūvi veidojot cauruļrāmju konstrukcijas un metāla un stikla šķiedras plāksnes. Par automobiļa vizuālo veidolu atbild pilns stikla šķiedras virsbūves komplekts.
Foto: Rihards Baumanis/Go4speed
Īpaši jāizceļ dzesēšanas sistēma, kas konstruēta speciāli drifta vajadzībām. Tā kā automašīna sacīkšu režīmā atrodas sāniski, tad radiators novietots automobiļa aizmugurē, un gaisu tam pievada gaisa šahtas, kuru atveres iestrādātas aizmugurējo sānu logu vietā. Gaiss, protams, radiatorā nepaliek, tas tiek novadīts uz aizmugurējā bampera difuzoru. Interesanta konstrukcija redzama arī pie aizmugurējā antispārna - tas papildus nostiprināts ar divām krustojošām metāla stieplēm.
Foto: Rihards Baumanis/Go4speed
Tagad par pašu būtiskāko, auto sirdi jeb dzinēju, kas šajā gadījumā ir īsts amerikāņu muskulis - 5,7 litru V8 no „Chevrolet Corvette". Standarta izpildījumā šis agregāts attīsta 350 zirgspēkus, tomēr pēc divu turbīnu uzstādīšanas un ievērojamām pārbūvēm, tā jauda pieaugusi līdz 850 Zs un 1250 Nm. Projekta autori atzīst, ka šī jaudu sasniegta pie salīdzinoša maza 1,3 bāru turbo spiediena, un varētu „pagriezt vēl", tomēr pēc tā pagaidām neesot nepieciešamības. Transmisiju veido „Borgwarner" sešu pakāpju pārnesumkārba, ievērojami izturīgāks sajūga komplekts un reduktors un pusasis no „Nissan 300ZX".
Foto: Rihards Baumanis/Go4speed
Dzinēja telpā mājo tādas lietas kā divas „Garret 30-76R" turbīnas, „Injector Dynamics 1000cc" sprauslas, „Comp Cams" sadales vārpsta, „FAST" drosele, „VEMS" vadības bloks un daudz kas cits, par ko plašāk drīzumā varēs izlasīt „JF Projects" mājaslapā. Visi balstiekārtas elementi ir „Driftworks" ražojuma, kas speciāli pielāgoti šim automobilim, savukārt bremžu sistēmā izmantotas „Wilwood" komponentes.
Lai arī „BMW 357iTT" „JF Projects" darbnīcā atrodas kopš aizpagājušās ziemas, tīrais auto būvniecības laiks mērāms deviņos mēnešos. Kā skaidro viens no „JF Projects" darbnīcas vadītājiem Raivo Dripe, uzstādījums projekta sākumā esot bijis uzbūvēt labāko drifta mašīnu Baltijā. Šobrīd notiekot vēl pēdējie sagatavošanās darbi pirms „Auto Exotica" izstādes, kur tas būs apskatāms līdzās Baltijas drifta čempiona Ivo Cīruļa sacīkšu automobilim.
Foto: Rihards Baumanis/Go4speed
Pēc tam jau sekošot pirmie testi, par kuriem „Go4speed" noteikti centīsies Jums ziņot, jo ne katru dienu var redzēt šķērsām ejošus 850 zirgspēkus. Ar „BMW 357iTT" šogad sacīkstēs piedalīsies Vents Pečaks, kas aizvadītajos gados trasē bija manāms ar „BMW 325 Turbo". Pirmās sacensības, kurās jaunais auto būs redzams, solās būt Latvijas PRO drifta čempionāta pirmais un Austrumeiropas drifta čempionāta otrais posms, kas 15.-16. jūnijā risināsies tepat Rīgā, „Biķernieku" trasē.
Foto: Rihards Baumanis/Go4speed
<a href="http://www.diena.lv">diena</a>
Tā jau forši, jauda utt., bet nu izskats..