Šāgada 16. jūnijā sporta kompleksa “333” trasē norisinājās “Betsafe” drifta sezonas otrais posms. Sacīkstes apvienoja Latvijas Drifta Kausa un Latvijas drifta čempionāta otros posmus visās klasēs un Igaunijas drifta kausa otro posmu „Street” klasē.
Par šo sacensību baudāmu skatīšanos parūpējās visi sportisti, īpaši augstu līmeni parādīja Latvieši, jo pirms sacīkstēm aizvadīts nopietns sagatavošanās posms, vairāku treniņu garumā ar katrai klasei paredzēto trases konfigurāciju. Sacensībās „Street” klasē lielu dalību ņēma Igauņu sportisti, kas pie mums bija ieradušies cienīgā skaitā. Vērojot sacensības klātienē, jebkurš skatītājs var apgalvot, ka sportistu meistarība un sacensību kvalitāte aug ar katrām sacensībām.
Galvenais klupšanas akmenis un stresa augstākais mirklis visus sportus piemeklēja šīs trases dēvētajā „Kabatā”, kas sekoja uzreiz pēc lielā trases ovāla. Tā bija vieta, kur sportistiem notika galvenā cīņa pašiem ar sevi jau pirms šīs vietas. Lai viņu teicami izbrauktu, braucējs nedrīkstēja ieskrējiena zonā pārāk ātri ieskrieties, bet, jo lielāks ātrums, jo plašāku un laidenāku iemetienu sportists varēja taisīt lielā ovāla līkumā. Šajās vietās bija visbiežāk pieļautās kļūdas un novērotas visvairāk kontakta cīņas.
Foto: Jānis Bule Photography
Kaspars Skrinda cīņā par iekļūšanu pusfinālā tieši pirms „Kabatas” iekļuva kontakta cīņā un sasita mašīnas stūres stieni. Mašīna pašgaitā uz remonta vietu tikt nevarēja, tāpēc nācās izmatot evakuatoru. Dotajās tehniskā pārtraukuma piecās minūtēs mašīna tika savesta braucamā kārtībā, un sacīkstes Kaspars varēja turpināt, iegūstot trešo vietu „ProAm” klasē. Kopumā „333” trase, ņemot vērā dažādus aspektus, ir prasīgāka pret tehniku salīdzinājumā ar Biķernieku trasi. Viens no zīmīgākajiem iemesliem - nepieciešamību koriģēt brauciena plūdamību, pielabojot to strauji mainīgā ātruma dēļ.
„Pro” klasē vienas no gaidītākajiem notikumiem bija pirmā posma uzvarētāja Ērika Ulasa un pirmā posma otrās vietas ieguvēja Ingusa Jēkabsona dueļa cīņa un turpmākais rezultāts kopvērtējuma tabulā. Lai gan cīņa sekojot braucienam bez pierakstiem ir ļoti līdzvērtīga, punkti tiesnešu pierakstos ir neapgāžami. Ingusa Jēkabsona pārākums vainagojās ar pjedestāla augstāko pakāpienu.
„ProAm” klases braucieni bija īsts sportistu izaicinājums, kā arī tas bija viens no notikumiem bagātākajiem sacensību posmiem. Šī klase sestdienas posmā bija viena no līdzvērtīgākajām, jo teju katrs tandēma brauciens, ja netika pieļautas rupjas kļūdas, beidzās ar pārbraucienu. Skaists drifts ar kūpošām riepām bija skatāms no katra braucēja. Patīkamu pārsteigumu, skatāma un baudāma drifta veidā, sagādāja „Street” ieskaites braucēji. ''Cīņas par pjedestālu bija precīzas, korektas un tajā pašā laikā agresīvas” tā cīņu raksturoja sacensību ilggadējs komentētājs Artūrs Virbulis.
Pamatā sacensības risinājās tipiski Latviskā garā - sportisti viens otram palīdzēja tehnisku problēmu risināšanā, dalījās pieredzē ar jaunākiem un mazāk pieredzējušiem amata brāļiem, sniedzot arī morālo atbalstu. Sportistu autoparkā valdīja nepieredzēta saliedētība, kas atspoguļojās rezultātos. Liela interese un skatītāju uzmanība tika veltīta dalībnieku autoparka apskatei.
Foto: Jānis Bule Photography
Nākamās sacensības notiks Biķernieku trasē jau 4.augustā, kad lielajā trasē notiks “Betsafe Drift King of Riga” - Eiropas drifta čempionāta posms.
“Pro” klasē
1. Ingus Jēkabsons BMW E34 (LV)
2. Ēriks Ulass BMW E46 (LV)
3. Edmunds Bērziņš BMW E46 (LV)
“ProAm” klasē
1. Edmunds Bērziņš BMW E46 (LV)
2. Jānis Bērziņš BMW E36 (LV)
3. Kaspars Skrinda BMW E46 (LV)
“Street” klasē
1. Roberts Goldmanis BMW E36 (LV)
2. Matīss Krēsliņš BMW E36 (LV)
3. Aleksandrs Borisovs BMW E30 (LV)
Informāciju sagatavoja:
Kārlis Riežnieks