Foto no personīgā arhīva
Viens no labākajiem un Latvijā zināmākajiem lietuviešu drifteriem - Kestutis Petronis - pēc divu gadu pauzes atkal atgriežas driftā. 2009. gada Lietuvas čempions, savu titulēto spēkratu izpārdevis, šobrīd būvē jaunu auto un gatavojas gaidāmajai sezonai. Latvijā mēs Kestuti šogad redzēsim regulāri, jo viņš plāno braukt visos Latvijas PRO drifta čempionāta posmos.
Pēc veiksmīgās 2009. gada sezonas, kurā viņš Lietuvas drifta čempionātā uzvarēja trijos no četriem posmiem un attiecīgi izcīnīja arī čempiona titulu, Kestutis Petronis no drifta vides nozuda tikpat ātri, cik bija parādījies. Divus gadus nosēdējis malā, viņš tagad ir atpakaļ, lai ar pilnu gāzi un jaunu auto atkal cīnītos par augstākajām vietām.
Iepriekšējais drifta auto - „Nissan (S13) 200SX" - tika izpārdots pa detaļām. „Iegādājos sliktu dzinēju un nebija vairs laika nopirkt vai uzbūvēt citu. Sezona jau bija sākusies un nolēmu visu pārdot. Virsbūve aizceļoja pie jums uz Latviju, dzinējs aizgāja uz Spāniju, bet pārējās detaļas izpārdevu tepat Lietuvā," tā vecās automašīnas likteni skaidro Kestutis.
Kestutis Petronis ar savu veco auto „333" trasē. Foto: 15min.lt
Latvijā viņš atpazīstamību ieguva ne vien ar savu labo braukšanu, bet arī ar zīmīgo pirmā „Nissan 200SX" dizainu. Uz melnās krāsās virsbūves lieliski izcēlās sponsora „NOXX" uzraksts, zvaigznes un diski, kas visi bija ieturēti spilgti oranžā krāsā. Latvijas drifta vidē viņu atceras tieši kā „NOXX", tādēļ taujāts par to, vai arī šogad viņam uz auto būs šis uzraksts, Kestutis smejot atbild sekojoši: „NOXX bija viens no sponsoriem, bet tagad vairs nav. Bet es domāju atstāt zvaigznes auto aizmugurē, līdz ar to jūs mani pēc tām varēsiet atpazīt."
Kā jauno automašīnu viņš atkal izvēlējies „Nissan 200SX", tomēr šoreiz nākamās „S14" paaudzes modeli. „Es mīlu „Nissan 200SX", un uzskatu, kas tas ir labākais auto driftam. „S14" izvēlējos tādēļ, ka šim auto vieglāk atrast detaļas, ja nu gadījumā kaut kas notiek," auto izvēli komentē Lietuvas čempions. Dzinēja telpā standarta dzinēja vietā atradīsies (2JZ) 3,0 litru turbo dzinējs no „Toyota Supra". Šis dzinējs izvēlēts tādēļ, ka tas ir ļoti izturīgs, un bez iejaukšanās pašā dzinējā iespējams iegūt līdz pat 700 ZS lielu jaudu.
Lietuvas čempiona jaunais auto būvēšanas procesā. Foto no personīgā arhīva
„Es noteikti braukšu jūsu čempionātu, tas ir labākais! Es vienkārši mīlu Biķernieku trasi un jūsu cilvēkus, kas man snieguši daudz lielāku atbalstu nekā lietuvieši. Protams, braukšu arī Lietuvas čempionātu, kā arī „NEZ" sacīkstēs. Laiks rādīs, iespējams, aizdošos uz kādu tālāku vietu," par gaidāmo sezonu un Latviju izsakās Kestutis Petronis. Šīs sezonas mērķi arī jau esot skaidri: „Pirmkārt, sadraudzēties ar jauno auto, otrkārt, iegūt pēc iespējas vairāk pirmās vietas, bet treškārt, atrast labus sponsorus, ar kuriem es varētu sasniegt vēl labākus rezultātus."
Par labākajiem latviešiem braucējiem Kestutis šobrīd precīzi nevarot atbildēt, jo pēdējos divus gadus nav īpaši sekojis līdzi driftam, tomēr progress esot liels. „Kristaps Blušs bija mans mīļākais drifteris, protams, arī mans vecais „ienaidnieks" Gvido Elksnis ir ļoti labs braucējs. Pagājušajā gadā arī Egle (red.piez. Jānis Eglīte) mums Lietuvā parādīja, ka Jums ir daudz vairāk stipru braucēju nekā domājām," par labākajiem latviešu drifteriem izsakās Petronis.