profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Kā kļūt par drifteri? I daļa

Go4speed 10.05.2011 - 19:51 Kā kļūt par drifteri? I daļa
Foto: Valdis Zāgeuss, Go4speed


Turpinot Go4speed iesākto rakstu sēriju par to, kā spert pirmos soļus autosportā, šoreiz piedāvājam iepazīties ar visu, kas jāzina par drifta sacensībam. Pirmajā daļā par to, kas vispār ir drifts, kādās klasēs tas iedalās Latvijā un kādas ir LAF un dalības maksas.

Drifts ir automašīnas vadīšana vadāmā sānslīdē pa noteikti trasi un trajektoriju. Braucienus parasti vērtē trīs neatkarīgi tiesneši, kuri rezultātu noteikšanā ņem vērā trajektoriju, ātrumu, leņķi un efektivitāti (dūmus, braucēja atraktivitāti).

Autosports, kas Japānā iesākās pirms vairāk nekā 20 gadiem, ASV un Eiropā, tai skaitā Latvijā strauju popularitātes pieaugumu piedzīvojis pēdējo piecu gadu laikā. Latvijā pirmās drifta sacensības kā šovi notika 2006. gadā, 2008. gadā to savā paspārnē uzņēma LAF, bet 2009. gadā drifts ieguva Latvijas čempionāta statusu.

Šogad drifts sadalīts trīs klasēs - Street, ProAm un Pro. Pirmajās divām piešķirts Latvijas kausa izcīņas statuss, savukārt Pro klasē risinās Latvijas čempionāts.

Street klasē var piedalīties automašīnas ar derīgu Tehnisko apskati un tām arī uz sacensību brīdi jāatbilst TA noteikumiem. T.i. salonam jābūt pilnā ekipējumā, arī balstiekārtā nedrīkst veikt TA neatļautas pārbūves. Šī klase līdz ar to paredzēta gan iesācējiem, gan arī citiem braucējiem, kas savus spēkus driftā vēlas izmēģināt ar ielas automašīnām.

ProAm ieskaitē šogad var piedalīties visa veida automašīnas un to var pielīdzināt Open klasei - var braukt automašīnas bez TA, Street klases spēkrati, tāpat arī atļauts piedalīties PRO automobiļiem. Šī klase pēdējo trīs gadu laikā ir ieguvusi ļoti lielu popularitāti, jo teju katrā posmā uz starta iziet ap 40 pilotiem.

Latvijas drifta kausam 2014. gadā paredzēti seši posmi, no kuriem pirmais 9. un 10. maijā risināsies tradicionālajā Biķernieku trasē Rīgā. Bez Biķerniekiem sacīkstes tiks aizvadītas arī Ropažu novadā, Jelgavā un Daugavpilī vai Ventspilī.

Ja runājam par dalības izmaksām, tad tās nav lielas. Ja ir vēlēšanās startēt visu sezonu un iet Street vai ProAm ieskaitēs, tad Latvijas automobiļu federācijai jāmaksā 40 lati par gada licenzi. Lai pie tādas tiktu, ir jāiestājās kādā sporta klubā, kas vidēji maksā 5 latus uz gadu. Ja ir vēlme vien pamēģināt vienu vai divus posmus, tad iestāšanās sporta klubā un gada licenze nav nepieciešama - pietiek ar vienreizējās licenzes iegūšanu, kas maksā 10 latus par vienu sacensību.

LAF licenzes iegūšanai nepieciešama dzīvības apdrošināšana, kuru caur LAF iespējams iegādāties par 16 latiem, kā arī (ģimenes) ārsta zīme par to, ka cilvēks ir praktiski vesels un var nodarboties ar autosportu. Pēdējā šāda veida izmaksa, protams, ir katras sacensības dalības maksa, kura šogad noteikta uz 25 latiem. Viss iepriekšminētais attiecas uz Street un ProAm ieskaitēm. Latvijas drifta čempionātam cenas ir citādākas.

Otrajā raksta daļā stāstīsim par automobiļu izvēli, tā sagatavošanu un kopējām izmaksām.


Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png