foto: Mārcis Gaujenietis
Šajā nedēļas nogalē tiks atklāta Latvijas drifta sezona - gaidāms pirmais „AD Parts Latvian Drift Cup" posms. Piedāvājam nelielu pirmssezonas ieskatu Latvijas drifta kausa klasēs, trasēs un braucējos.
Jāsāk ar klasēm: pagājušajā gadā Latvijas drifta kausā dalījuma nebija, visi automobiļi - gan ielas, gan sacīkšu - brauca vienā ieskaitē. Šogad drifta kauss sadalīts divās klasēs - Street un ProAm. Street klase paredzēta ielas automašīnām ar derīgu TA un bez ievērojamām pārbūvēm. Līdz ar to ielas klasē nebūs atļautas nedz hidrauliskās rokas bremzes, nedz arī ievērojamas dzinēju maiņas, piemēram, tik populārā BMW V8 motora uzstādīšana.
Ar V8 aprīkotie un citādi pārbūvētie automobiļi turpmāk brauks jaunajā ProAm klasē. ProAm noteikumi ir atvērtāki un pieļauj plašas pārbūves. Tāpat šajā ieskaitē varēs startēt arī PRO klasei sagatavotie modeļi, kas aprīkoti ar drošības karkasiem u.c. PRO klasei atbilstošiem atribūtiem.
Rezumējot - Street ieskaite paredzēta jaunajiem censoņiem, kas ar savām ielas mašīnām vēlas izmēģināt savus spēkus drift sacīkstēs. Savukārt par ProAm var teikt, ka tā ir tāda kā pussporta klase, kurā tiekas gan vienkārši pārbūvēti, gan arī PRO klases braucamie.
Šogad kalendārā paredzēti vien četri posmi, kas ir par diviem posmiem mazāk nekā pagājušajā gadā. No vienas puses tas nozīmē mazāk prieka braucējiem un skatītajiem, no otras puses sola lielāku sāncensību par punktiem Trīs sacensības plānotas Biķernieku sporta kompleksā, viena Vaiņodes lidlaukā. Kā portālam vēstīja viens no Latvijas drifta kausa organizatoriem Jānis Blušs, pirmās sacīkstes Biķerniekos risināsies motostadionā, bet pārējās divas ietvers sevī gan kartodromu, gan daļas no lielās trases.
Blušs prognozē, ka braucēju skaits pa abām klasēm kopā būs pie 50-60. Cik no tiem būs Street un cik ProAm, šobrīd vēl esot grūti pateikt. Ja ņem vērā, ka pagājušajā gadā kopumā piedalījās vairāk nekā 50 dalībnieku, tad minētie cipari uzskatāmi par reāliem.
Interesanti, ka pagājušā gada „AD Parts Latvian Drift Cup" pirmo četru vietu ieguvēji - Edijs Ļaksa, Jevgēnijs Kuprijanovs, Edmunds Ērglis un Raimonds Tihonovs - pārgājuši uz augstāko PRO klasi. Tas pierāda, ka drifta kauss veiksmīgi kalpo kā pamats Latvijas drifta čempionātam.
Favorītus Street ieskaitē izcelt šobrīd vēl nevar, bet ProAm klasē par tādiem var uzskatīt Valdi Kikustu ar Nissan 200SX un Andri Rancānu ar BMW M3. Viņi pagājušā gada kopvērtējumā ierindojās 5. un attiecīgi 7. vietā. Visi dalībnieki virs viņiem pācēlušies uz Latvijas drifta čempionātu. Jāatzīmē, ka starp dalībniekiem ProAm smejoties tiek saukta arī par V8 klasi, jo šogad ar tādiem agregātiem - BMW 4,0 vai 4,4 litru V8 - startēs vismaz septiņi dalībnieki.
Latvijas drifta kausa kalendārs:
1. posms - 30.04., Biķernieki
2. posms - 02.07., Biķernieki
3. posms - 13.-14.08., Vaiņode
4. posms - 04.09., Biķernieki