Matīss Skudris pirms Riharda Millera. Foto: Rihards Baumanis/Go4speed
Aizvadītajā gadā Latvijas drifta kauss tika sadalīts divās klasēs - Street un ProAm -, ar domu, ka Street klasē brauc jaunie drifteri ar saviem ielas auto, bet ProAm paliek kā atvērtā ieskaite, kurā var braukt gan ar ielas, gan PRO klases spēkratiem. Šī doma attaisnojās, jo Street ieskaitē par uzvarētājiem kļuva braucēji, kas driftā aizvadīja savu pirmo pilno sezonu. Sazinājāmies ar pirmo trīs vietu ieguvējiem, lai uzzinātu, kādi ir viņu mērķi un plāni šai drifta sezonai.
Par Latvijas drifta kausa Street klases uzvarētāju kļuva Rihards Millers, kurš par šo sasniegumu ieguva ļoti noderīgu balvu no LDK galvenā atbalstītāja „AD Parts" - apmaksātu dalības maksu visiem 2012. gada Latvijas drifta kausa posmiem. „Jā, bija pārsteigums par balvu, patīkami, ka kāds atbalsta. Tas arī dod stimulu braukt, jo redzama kaut kāda atdeve. Ja galīgi nebūs ar naudām, tad vajag tikai riepu pāri un var piedalīties," nosmej Rihards Millers.
„Lai gāztu un cīnītos par vietām, vajag riskēt un iet uz kontaktu, bet esošo E30 (3. sērijas BMW) man ir žēl. Ir it kā E36 (nākamās paaudzes 3. sērijas BMW), kas bija ielas auto un kuram ir pat sarunāts 3,0 litru BMW E46 dzinējs, bet tā kā nav naudas, un nav arī atbalstītāju, tad ir grūti sabūvēt," par savu veco un jauno auto izsakās Rihards. Ja aizvadītājā gadā Street uzvarētājs ProAm klasē brauca, lai patrenētos, tad „šogad braukšu ar domu uz ProAm. Protams, ka ar ielas auto ir grūti cīnīties ar PRO klases mašīnām, bet nu braukšu kā sanāks".
Kristaps Sproģis ar savu Nissan 200SX. Foto: Rihards Baumanis/Go4speed
Kristaps Sproģis, kas aizvadītajā gadā ierindojās trešajā vietā, atzīst, ka „šosezon būtu vairāk jāpretendē uz ProAm, bet braukšu arī Street, jo jāizmanto visas iespējas braukt. Protams, ka braucu for fun, bet gribēto jau trāpīt pēc iespējas augstāk". Pa ziemu Kristaps savam Nissan 200SX plāno savest kārtībā piekari, un, ja būs līdzekļi, tad vēl pāris lietas uzlabot. Sarunas noslēgumā viņš piebilst, ka cer uz jaunu dalībnieku parādīšanos: „Jo vairāk cilvēku, jo interesantāk. Ir taču foršāk cīnīties par uzvaru ar 50, nevis 20 konkurentiem."
Otro vietu Street ieskaitē 2011. gadā ieguva Matīss Skudris, kurš sacīkstēs piedalījās ar drauga automašīnu. „Street klasei man šogad būs savs auto, BMW (E36) 325, bet ProAm būs tas pats auto, kas pagājušogad, tikai ar V8 dzinēju un lielāku leņķi. Visi materiāli, detaļas ir, tā kā mēģināsim sabūvēt. Pēc pirmā posma varēs redzēt, kā man veiksies, jo ar tik jaudīgu auto neesmu braucis," savus šī gada plānus skaidro Matīss Skudris, ar smaidu sejā piebilstot, ka „vispār driftā jau maz braukts".
Pirmais Latvijas drifta kausa posms šogad plānots otrajā maija nedēļā, savukārt pa visu 2012. gada sezonu plānoti kopskaitā pieci posmi, kas ir par vienu vairāk nekā aizvadītajā gadā.