Foto: Aigars Tīdmanis/Go4speed
Pirms divām nedēļām informējām par Jāņa Lamberta un Gata Lapāna jaunumiem, tagad pastāstīsim par ekskluzīviem jaunumiem, kas saistās ar Gvido Elkšņa un vairāku citu PRO drifteru nākamā gada plāniem.
Jauna sezona un 2009. gada Latvijas čempionam Gvido Elksnim atkal būs jauna automašīna. Kā stāsta Gvido, tad sadarbībā ar „Coolrace" viņi iegādājušies BMW E36 (3. sērija) GTR eksemplāru, kas agrāk piedalījies augsta līmeņa autošosejas sacensībās. Auto šobrīd atrodas Lietuvā, kur tam visus ar virsbūvi saistītos darbus veic profesionāli speciālisti.
„Dzinējs paliks tas pats no šī gada auto, vienīgi iespējams pāriesim uz spirtu jeb bioetanolu, kas jaudu no esošajiem 550 zirgspēkiem palielinātu vēl par 50 līdz 100 zirgiem," dzinēja izvēli komentē Gvido. Virsbūve esot maksimāli atvieglināta un no stikla šķiedras, bet zem tā slēpjas trubu rāmis. Kā smejot skaidro sportists, tad jaunais sacīkšu auto būs „plats, viegls un ātrs".
Kas neizdevās ar iepriekšējo sporta auto, tas solās izdoties ar jauno, tas ir auto tiek būvēts ar divām dažādām balstiekārtām, jo plānā piedalīties ir gan driftā, gan arī autošosejas izturības sacīkstēs, piemēram, „1000 km Grand Prix Riga". Precīzs plāns, kuros posmos tieši Gvido driftēs vēl nav skaidrs, tomēr viņš atzīst, ka koncentrēsies uz komerciālajiem pasākumiem ar balvu fondiem.
Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
„Coolrace" šī gada spēkrats ir izlikts tirdzniecībai, un tam 2,8 litru turbo dzinēja vietā uzstādīta BMW E46 M3 3,2 litru spēkstacija. Automašīna ir gatava sacīkstēm, tādējādi uzskatāma par ieteicama braucējam, kas nevēlas būvēt, bet gan uzreiz iegādāties gatavu automobili. „Esam to saveduši kārtībā, vizuāli vairs nav spraugu un auto būs smuki vienā tonī," par veco auto stāsta Gvido piebilstot, ka automašīnas cena ir 14 000 eiro.
Turpinām ar interesantu tendenci Latvijas PRO driftā: ja pēdējo gadu laikā standarts savos automobiļos bija likt 4,0 vai 4,4 litru BMW V8 dzinējus, tad tagad, kā mums pačukstējuši drifta aprindu cilvēki, jaunākais modes kliedziens ir amerikāņu V8, precīzāk, General Motors ražojuma LS sērijas dzinēji. Tāds uzstādīts „HGK" Kit Car, kā arī vismaz trīs pašmāju PRO piloti savos spēkratos uz nākamo gadu plāno likt LS1, LS2 vai LS3 dzinējus.
Šiem dzinējiem ir 5,7 līdz 6,2 litru tilpums un standarta izpildījumā tie attīsta 350 līdz 430 Zs. Ar šo jaudu gan daļai braucēju ir par maz, tādēļ viņu plānos ietilpst turbīnu vai kompresora uzstādīšana, kas LS sērijas dzinēja jaudu var palielināt līdz pat 900 un vairāk zirgspēkiem. Turpiniet mums sekot, un Jūs pirmie uzzināsiet visus ar driftu saistītos jaunumus.