Foto: lac.foto
Svētdien Biķernieku trases “Raganas katla” līkumos tika atklāta Latvijas drifta sezona, ietverot arī pirmo “Riga Drift Challange” jeb Latvijas Drifta čempionāta posmu, Igaunijas “EMV Driftis” un Lietuvas “Autoplius” drifta čempionātu pirmos posmus. Jau pirms treniņiem bija skaidrs, ka šie līkumi būs sarežģīti kā Latvijas drifta braucējiem, tā arī viesiem no ārzemēm. Sacensības tika aizvadītas ne tikai ar sīviem tandēmiem, bet gan arī ievērojamiem starpgadījumiem.
Diena visā garumā bija saulaina, tāpēc trases segums bija sauss un drifteri uzrādīja daudz lielākus ātrumus un dūmu mākoņus, kā tas bija sestdienas treniņā. Jau pirmajos treniņa braucienos pirms kvalifikācijas, pirmā līkuma “iemetienā” ar pārāk lielu ātrumu kļūdījās drifteris no Austrālijas – Aleksandars Kantarovskis (Aleksandar Kantarovski), ieslīdot trases ārējā valnī un sabojājot savu “Nissan” virsbūvi. Šis starpgadījums neliedza Aleksandaram veikt kvalifikācijas braucienus un iekļūt TOP 32, taču ne visi braucieni bija veiksmīgi – pēdējā no trim braucieniem Aleksandara automašīnai kārbas defekts un kārbu bija nepieciešams nomainīt. TOP 32 tandēmos Aleksandaram pretī stājās Harolds Valdma (Harold Valdma) un ar to viņam sacīkstes Biķerniekos beidzās, ļaujot Haroldam nokļūt TOP 16.
Aleksandara Kantarovska “Nissan”, Foto: protuning.lv
Vēlāk kvalifikācijā bija novērojams automašīnas kūlenis, kas driftā ir kas pilnīgi neierasts. Edgaram Jenčam abi pirmie kvalifikācijas braucieni bija neveiksmīgi, gūstot 0 punktus. Trešais brauciens Edgaram pavisam neveiksmīgs un otrā līkuma izejā viņš lielā ātrumā izslīdēja trases ārmalā, kā rezultātā uzmeta kūleni. Edgars iepriekš izteicās, ka šajā trasē viņam bija grūti izvēlēties pareizo ātruma pārnesumu efektīvai sānslīdei, kas šo trasi padarīja vēl sarežģītāku. Kvalifikācijas beigās Edgaram visos braucienos 0 punkti un viņš nekvalificējas TOP 32 tandēmiem.
Edgara Jenča “BMW” pēc avārijas, Foto: mgfoto.lv
Starp braucējiem, kuri nekvalificējās TOP 32, bija arī Reinis Frīdbergs, kurš skaisti izpildīja visus trīs kvalifikācijas braucienus, taču visos no tiem viņš ar vienu riteni izslīdēja ārpus trases asfaltētās daļas, kas pēc tiesnešu noteikumiem ir automātiska “nulle”. Pirms kvalifikācijas braucieniem Reinis atzina, ka pats jūtās labi un trase ir interesanta, taču ļoti šaura. Turpretim, lielisku sniegumu pēc tehniskām ķibelēm uzrādīja Ingemārs Jēkabons, kvalifikācijā iegūstot pirmo vietu. Otrajā braucienā Ingemārs izslīdēja ārpus trases, taču tas neliedza viņam turpināt cīņu TOP 32 tandēmos.
Ingemāra Jēkabsona “BMW”, Foto: jsfoto.lv
Kopā vakardienas sacīkstēs uz starta stājās 35 automašīnas, taču pēc vairāku braucēju tehniskām ķibelēm un neveiksmēm TOP 32 tandēmos, trīs vietas palika brīvas, ļaujot Henrijam Puhmas (Henri Puhmas), Ingemāram Jēkabsonam, Ingum Jēkabsonam un Jānim Eglītem automātiski kvalificēties uz TOP 16. Otru iespaidīgo avāriju piedzīvoja Ēriks Gregors (Erik Gregor). Atšķirībā no Edgara Jenča avārijas, Ērika automašīnas jumts palika neskarts – ar spēcīgu triecienu un 360 grādu apgriezienu viņš avarē tajā pat vietā, kur Edgars, rezultātā izstājoties un ļaujot Timasam Šimniškam (Timas Šimniška) tikt tālāk uz TOP 16.
Ērika Gregora “BMW”, Foto: protuning.lv
TOP 16 tandēmos ar sīvu cīņu izcēlās spēcīgi lietuviešu drifteri – Andriuss Čibirka (Andrius Čibirka) pārspēj spēcīgo Andriusu Vasiliauskas (Andrius Vasiliauskas), kurš vēl nesenajās “Arena Motor Show” drifta sacensībās bija pārāks par Čibirku. Lielisku sniegumu parādija arī drifteri no Igaunijas – Martins Vaga (Martin Vaga) meistarībā pārspēja kvalifikācijas pirmās vietas ieguvēju Ingemāru Jēkabsonu, tiekot uz TOP 8. Igauņu drifteris Jako Pino sagādāja grūtības arī Elvijam Ķezim, panākot pārbraucienu pēc pirmajiem diviem braucieniem. Pārbraucienā Elvijs bija pārāks un kvalificējās uz TOP 8.
Līdz TOP 8 tandēmiem ar skaistiem kvalifikācijas un tandēmu braucieniem aizcīnijās arī Vents Pečaks, taču šeit pārāks izrādījās jau iepriekš pieminētais Šimniška, sīvā cīņā uzvarot Ventu un kvalificējoties pusfināliem. Pārsteidzošu cīņu TOP 8 tandēmos aizvada arī Ingus Jēkabsons un Elvijs Ķezis. Pirmajā braucienā Ingus sekojot veica pārāk lielu korekciju, kas nozīmēja to, ka Elvijam ir stabili jāseko Jēkabsona trajektorijām un nekļūdīgi jāveic brauciens. Otrajā braucienā Elvijs sekojot kļūdījās, kas noveda pie pārbrauciena. Šī kļūda Elvijam izmaksā dārgi, jo pārbraucienā uzvaru ieguva Ingus Jēkabsons, kvalificējoties pusfināliem un atstājot Elviju Ķezi bez iespējas cīnīties par medaļām.
Elvijs Ķezis un Ingus Jēkabsons, Foto: Olafs Ezertēvs, Go4Speed
Pēc ceturtdaļfināliem braucēji bija sadalījušies pa valstīm – Čibirkam jācīnās pret savu tautieti Šimnišku, Ingum Jēkabsonam pret Jāni Eglīti. Čibirka abus braucienus veica stabili un izcīnīja uzvaru pār Šimnišku, attiecīgi kvalificējoties fināliem un cīņai par pirmo vietu. Jēkabsona un Eglītes cīņa norisinās daudz sīvāk – pirmo braucienu vadīja Eglīte un Ingus pieļāva nelielas kļūdas, kas Eglītem deva svarīgus pārsvara punktus otrajam braucienam. Otrajā braucienā kļūdījās arī Eglīte, kas krasi samazināja viņa iepriekš gūto pārsvaru pār Jēkabsonu, kā rezultātā tiesneši izvēlējās pārbraucienu. Pārbraucienā Ingus sekojot nogāza otrā līkuma iekšmalā esošo pilonu, kas viņam automātiski deva 0 punktus. Eglīte nākošajā braucienā stabili sekoja Ingum un veiksmīgi kvalificējās fināliem.
Andriusa Čibirkas “BMW”, Foto: protuning.lv
Tā kā visas dienas garumā notika vairāki starpgadījumi, sacīkstes manāmi ievilkās un fināla braucieni bija jāaizvada tumsā, kas no braucējiem prasīja vēl vairāk meistarības. Lai cīnītos par pirmā sezonas posma uzvaru, tandēmā uz starta stājās Jānis Eglīte un Andriuss Čibirka. Abus braucienus drifteri veic stabili, taču pirmajā no tiem Eglīte kļūdījās un nedaudz izslīdēja no trases, kas nozīmēja to, ka Andriusam bija pārliecinoši jānobrauc otrais brauciens, lai tiktu pie uzvaras. Andriuss otrajā braucienā nekļūdījās un ieguva pirmo vietu vakardienas sacensībās.
''Automašīnai fināla braucienos “nojuka” bremzes un kļuva pavisam mīkstas, taču to salabot nebija piecu minūšu darbs,” pēc sacīkstēm atklāja Jānis Eglīte. “Beigās nespēju viņam braukt tik tuvu kā gribēju. Taču trase bija ļoti interesanta un patīkama!”
Jāņa Eglītes “BMW”, Foto: Olafs Ezertēvs, Go4Speed
“Trase bija lieliska! Pirmo reizi esmu Biķerniekos un konfigurācija bija patīkami neticama un sarežģīta. Ar automašīnu viss bija lieliski un par visgrūtāko sacensību daļu uzskatu kvalifikāciju – pirmais brauciens bija slikts, otrais jau nedaudz labāks, taču ne labs, bet trešais brauciens izdevās. Bija laba saķere, liels ātrums un lenķis,” par savu pirmo uzvaru Biķernieku trasē un drifta sezonā izteicās Andriuss Čibirka.
"Sīva cīņa man bija ar Eglīti - pirmajā braucienā centos attīstīt maksimāli lielu ātrumu un lenķi, taču otrajā nedaudz sanāca aizķert riepas, tomēr ar viņu izcīnīju pārbraucienu. Pēc zaudējuma Eglītem sapratu, ka trešo vietu man ir jāiegūst un jāiet uz pilnu banku! Sezona iesākusies patiešām labi. Trase arī bija lieliska - nezinu, vai kāda cita vēl spēs šo pārspēt," par iegūto trešo vietu un piedzīvoto "Raganas katlā" izsakās Ingus Jēkabsons.
Šodien turpināsies drifta sacīkstes Biķernieku trasē – 13:00 kartodromā sākums “Street” un “ProAm” drifta sezonas atklāšanai.
“Riga Drift Challange”, Lietuvas drifta čempionāta un Igaunijas drifta čempionāta TOP 4:
1. Andriuss Čibirka
2. Jānis Eglīte
3. Ingus Jēkabsons
4. Timas Šimniška