Foto: Artūrs Freimanis
Lai arī drifta sezona jau noslēgusies pirms mēneša, sportisti nesnauž un jau gatavojas nākamajam gadam - vieni jau uzsākuši pārbūves, citi vēl tirgo šī gada dzinējus. Šī informācija aktīvi cirkulē drifta kuluāros, tomēr publiskās informācijas ir maz, tādēļ portāls „Go4speed" sazinājās ar pašiem sportistiem, lai uzzinātu kas ir baumas un kas - patiesība.
2011. gada sezonas trešās vietas ieguvējam Jānim Lambertam šogad bija jācīnās ar daudz jaudīgākiem pretiniekiem, tādēļ uz nākamo gadu viņa 3,2 litru BMW E46 M3 dzinējam tiks uzstādīta turbīna. „Šis būs pirmais E46 M3 dzinējs ar turbīnu Latvijā, tādēļ ceru, ka „AD Parts" komandai izdosies visu nostrādāt lieliski un automašīna strādās kā nākas," tā pārbūvi komentē pats Lamberts.
Par pārkāpšanu no atmosfēriska dzinēja uz turbo Jānim bailes nav. „Ar braukšanu viss būs kārtībā, pirmā vieta nākamgad jau aizņemta," smejot atzīst šī gada trešās vietas ieguvējs. Tiek plānots, ka jauda pēc turbo komplekta uzstādīšanas būs pie 500-600 zirgspēkiem, bet griezes moments +- 700 Nm.
Foto: Rihards Baumanis/Go4speed
Arī Gatim Lapānam ir vērienīgi plāni uz nākamo gadu, tomēr, kā viņš pats atzīst, tam visam nepieciešami sponsori, pie kā šobrīd arī aktīvi tiekot strādāts. „Esošais BMW Latvijas līmenim ir pietiekams, tomēr, ja sanāks, tad tiks uzstādīts kompresors, lai tiktu pie tiem 550-600 zirgspēkiem," tā Gatis par šī gada automašīnas likteni.
Lapāns šogad bija pirmais no latviešiem, kas devās uz Rietumeiropu un arī nākamā gada plānos ietilpst apmeklēt vērienīgas ārzemju sacensības. „Šīm vajadzībām solās būt BMW E46 ar „Toyota Supra 2JZ' dzinēju un 700 zirgspēkiem. Ar šo auto Henri Puhmas, kurš brauca ar veco Audi kupeju, brauks Igaunijas čempionātā, bet man dos iespēju pierādīt sevi ārzemju sacīkstēs," par nākamā gada ārzemju braucieniem izsakās Lapāns.
Foto: Rihards Baumanis/Go4speed
Tāpat notiekot sarunas ar vadošu RDS (Russian Drift Series) komandu, kura Gatim piedāvājot vietu savā sastāvā. „Gaidu atbildes, jo skaidrības līdz galam vēl nav," tā šo piedāvājumu komentē „LAK-Y Racing" pilots. Gatis arī noliedz drifta aprindās izskanējušās baumas, ka viņam ar Jāni Eglīti būtu konflikts, jo viņi ikdienā tiekoties un iespējams, ka arī nākamgad abi panākumiem bagātie sportisti brauks vienā komandā.
Šie gan ir tikai divi no teju 20 PRO drifta pilotiem, tādēļ „Go4speed" turēs acis un ausis vaļā, lai turpinātu Jūs informēt par to, kas patiešām notiek drifta aprindās.