Venta Pečaka Nissan 350Z darbībā. Foto: Olafs Ezertēvs
Šajā nedēļas nogalē Brno trasē, Čehijā, norisināsies sestais un noslēdzošais Austrumeiropas drifta čempionāta posms. Uz to bez latviešu vadošā trijnieka - Kristapa Bluša, Gvido Elkšņa un Ivo Cīruļa - un Gata Babra dosies arī Vents Pečaks, kurš startēs ar savu jauno, tikko uzbūvēto Nissan 350Z.
Ja par šī gada Austrumeiropas drifta čempionu jau priekšlaicīgi kļuvis Blušs, tad cīņa par atlikušajām divām pjedestāla vietām solās būt ļoti sīva. Uz to pretendē šobrīd otrajā vietā esošais Elksnis, trešajā vietā esošais polis Pāvels Trela, kā arī turpat aiz viņa esošie Cīrulis un lietuvietis Mantas Kulvinskas. Ja latviešu pilotiem izdosies veiksmīgs starts, tad iespējams, ka kopvērtējuma pirmo trijnieku pēc noslēdzošā posma veidos tieši Blušs, Elksnis un Cīrulis.
Cīrulis kopā ar Pečaku Čehijā. Foto no personīgā arhīva.
Tomēr bez kopvērtējuma cīņām latviešu līdzjutēji ar lielu nepacietību gaida arī pirmo Venta Pečaka startu pie jaunās automašīnas stūres. Jāatzīmē, ka pēc pagājušās sezonas Pečaka drifta BMW, kurš vēl arvien uzskatāms par jaudīgāko Latvijas drifta auto, tika izjaukts. No vecā auto uz jauno pārnests ar divām turbīnām apveltītais 5,7 litru V8 (LS1) dzinējs, pārnesumkārba u.tml., savukārt teju visi pārējie elementi uzbūvēti no jauna vai ieguvuši pārmaiņas. Tāpat, protams, pirms iecelšanas jaunajā auto atsvaidzināts arī pats dzinējs.
Ja auto sākotnēji attīstīja 850 zirgspēkus un 1250 Nm, tad jaunajā auto šis dzinējs attīsta 800 Zs un 1100 Nm. Pečaka komandas menedžeris Artūrs Klimkāns gan uzsver, ka mērķis šoreiz nebija dzīties pēc iespējas lielākas jaudas, bet gan iegūt patīkami braucamu auto. Tas ir arī izdevies, jo automašīna ir atsaucīga visā apgriezienu diapazonā, kā arī pats pilots atzinis, ka pēc sajūtām auto ejot labāk nekā iepriekš. Iegūtā jauda neesot griesti, jo dzinēja iespējas nav izsmeltas, tomēr ar esošo jaudu pilnībā pietiek.
Pečaka Nissan 350Z dzinēja telpa. Foto: Olafs Ezertēvs
Patīkams pārsteigums esot arī „Parts Shop MAX" balstiekārta un leņķis, jo auto vadās viegli un nav jāveic „miljons" dažādi regulējumi, lai iegūtu paredzamu auto uzvedību. Pēc savirzes veikšanas auto uzreiz devās uz „333" trasi, kur tika aizvadīts pirmais veiksmīgais testa brauciens. Pēc šī testa Pečaks bijis apmierināts ne vien ar dzinēja un balstiekārtas darbību, bet arī ar perfekto sēdēšanas pozīciju.
Protams, esot lietas, pie kurām vēl pa ziemu jāpiestrādā, piemēram, pie sekvenciālās pārnesumkārbas darbības. Tomēr tieši šādu bērnu slimību atklāšanu dēļ Pečaks ar komandu arī devušies uz Čehijas EEDC posmu. Brauciena mērķis ir izmēģināt auto kaujas darbībā, kā arī pamainīt un atrast īstos auto regulējumus.
Pečaka Nissan 350Z kopskats. Foto: Olafs Ezertēvs
Komandas menedžeris lielu paldies vēlas teikt „Jap Factory" kolektīvam, kuru servisā uztapis jaunais Pečaka drifta auto. Lai arī pēdējā laikā „Jap Factory" vairāk pievērsušies autošosejas disciplīnai, tieši pie viņiem pirms vairākiem gadiem tapis viens no interesantākajiem Latvijas drifta spēkratiem - Ilo Giela 600 zirgspēkus attīstošā Toyota AE86.
Jau piektdien trasē tika aizvadīti pirmie treniņi, tāpat arī visa sestdiena Brno trasē paredzēta treniņiem. Sacensības svētdien, 5. oktobrī, iesāksies ar kvalifikāciju, kam sekos finālbraucieni. Sīkāka informācija pieejama www.eedc.eu.