Kristaps Blušs. Foto: Tofka Photo
Pagājušajā nedēļas nogalē Mariapočā, Ungārijā, norisinājās Austrumeiropas drifta čempionāta ceturtais posms, kurā uzvaru aizraujošās cīņās izcīnīja Kristaps Blušs. Ar izcīnītu trešo vietu savu trešo vietu kopvērtējumā atguva Ivo Cīrulis, savukārt Gvido Elksnim sacīkstes beidzās TOP 8 kārtā.
Vēl pirms kvalifikācijas Elksnis un Cīrulis sastapās ar dažādām problēmām - pagājušā gada EEDC čempions Elksnis treniņā piedzīvoja avāriju, savukārt Cīrulim silto laika apstākļu un nepiemērotā dzinēja regulējuma dēļ izkusa svece. Elksnis savu auto knapi paspēja salabot līdz kvalifikācijai, savukārt Cīrulim talkā nāca lietuviešu draugi, kas palīdzēja ar dzinēja pārregulēšanu.
Gvido Elkšņa auto pēc treniņa avārijas. Foto: EEDC
Ja reiz par treniņiem, tad uz oficiālo treniņu sesiju piektdienā bija ieradušies tikai Blušs un Cīrulis, jo Elksnis naudas ekonomijas nolūkos trasē ieradās tikai sestdien. Kristaps Blušs uzsver šo piektdienas treniņu nozīmi, sakot, ka „devos pēc uzvaras, tādēļ braucām ātrāk, lai varam patrenēties. Visu piektdienu veltījām treniņiem un īsto regulējumu atrašanai". Jāatzīmē, ka kopvērtējuma līderis uz starta izgāja ar mazāk jaudīgo, Krievijas čempionātam paredzēto „BMW", tādēļ dažbrīd esot pietrūcis jaudas.
Kvalifikācijā Blušs ieguva otro vietu, kas viņam automātiski ļāva kvalificēties labāko astotniekam, Cīrulim ceturtais rezultāts, savukārt Elksnim, kurš ar tikai daļēji sataisītu auto kvalifikāciju veica ļoti piesardzīgi, ierindojās devītajā vietā. TOP 16 kārtā Cīrulis bez īpašām problēmām tika galā ar ungāru Zentaju Sandoru, savukārt Elksnis caur pārbraucienu uzvarēja lietuvieti, uz to brīdi kopvērtējumā trešajā vietā esošo Mantasu Kulvinsku.
Ivo Cīrulis. Foto: Tofka Photo
TOP 8 iesākās ar pārliecinošu Bluša uzvaru pret poli Marcinu Banoviču, savukārt Cīrulim pret baltkrievu Sergeju Saku bija nepieciešams pārbrauciens, lai iekļūtu pusfinālā. Elksnim šajā kārtā pretī nāca kvalifikācijas uzvarētājs, ukrainis Vladimirs Marčenko, tomēr pirmajā braucienā pieļautā iztaisnošanās nozīmēja nepatīkamu zaudējumu.
„Notika mistika un pārmetienā noslāpa mašīna un iztaisnojos. Paša kļūda gan, jo nebijām paņēmuši līdzi pietiekami daudz degvielas un pielējām klāt vietējo. Turbo mašīnai to ļoti labi varēja just, jo tukšgaitā slāpa nost. Pārmetienā biju viņam durvīs, spiedu gāzi, tomēr pēkšņi iedegās lampiņas un iztaisnojos," tā zaudējumu un savu degvielas izvēles kļūdu skaidro Gvido Elksnis.
Gvido Elksnis. Foto: Tofka Photo
Pēc otrā EEDC zaudējuma pēc kārtas un Bluša diviem fināliem Elksnis kopvērtējumā šobrīd ievērojami atpaliek no pirmajā vietā esošā latviešu konkurenta. Gvido stāsta, ka sacensībām Ungārijā bija jābūt kā lūzuma punktam par labu viņam, tomēr viss nenotika kā iecerēts. „Atrāviens (viņam) ir tāds, ka jānotiek kaut kam neparedzamam, lai vēl noķertu Kristapu," tā savas vājās izredzes cīņā par čempiona titulu skaidro Elksnis.
Pusfinālā Blušam pretī stājās komandas biedrs un poļu zvaigzne Pāvels Trela, un pēc abu pilotu minimālām kļūdām (Trelam slikta trajektorija vadošajā braucienā, Blušam pārāk liela distance) tiesneši lēma par pārbraucienu. Tajā Trelam salūza stūres stienis, kā rezultātā viņš piedzīvoja iespaidīgu avāriju pret betona apmali un bija spiests izstāties. Otrajā pusfinālā Cīrulis piedzīvoja zaudējumu pret Marčenko, jo ukrainis esot bijis nedaudz ātrāks un limbažnieks tumsā notiekošajos finālbraucienos nav vēlējies pārlieku riskēt.
Pāvela Trelas auto pēc kārtējās avārijas. Foto no sportista personīgā arhīva.
Pēc šī dueļa Cīrulis gan automātiski bija trešais, jo Trelas auto bija pārāk sadauzīts, lai iesaistītos cīņā par trešo vietu. „TOP 8 pārbraucienā pretinieks man uzsita pa sānu un tas nedaudz izsita no līdzsvara. Pusfinālā negribējās iet uz visiem simts, jo ir vēl ko braukt šosezon.Tomēr pēc Ungārijas baiļu līnija ir aizgājusi tālāk," smejot stāsta Ivo Cīrulis, atzīstot, ka šajā ne pārāk ātrajā, bet tehniskajā trasē varējis izbraukties no sirds un kārtīgi pakaifot.
Uzrunāts par to, ka pēc šī posma kopvērtējumā ir iespējama ne vien trešā, bet arī otrā vieta, Cīrulis atbild: „Drifts ir sports, kurā nekad neko nevar zināt. Kā kārtis kritīs, tā būs. Nosacījums sev pirms sezonas bija EEDC pjedestāls (vismaz trešā vieta kopvērtējumā), bet tēmēsim uz augstāko. 5. oktobra vakarā zināsim, kā būs (smejas)."
Fināls starp Blušu un Marčenko. Foto: EEDC
Blušam finālā pretī stājās Marčenko, kurš pirms tam bija uzvarējis abus latviešu pilots, tomēr ar trešo latvieti viņam tik viegli negāja. Abi divi katrs pa pieļāva iztaisnošanos, tādēļ tiesneši atkal lēma par pārbraucienu. „Aiz viņa pietiekami labi nobraucu un bija skaidrs, ka iemetiena ātruma latiņa jāpaceļ augstāk. Ieskrējos un pats gandrīz tajā sienā trāpīju, bet spēju noturēties. Marčenko nesabremzējās un trāpīja mums pa durvīm. Viņš nokļūdījās, bet pēc nobraucām līdz galam," tā fināla gaitu saviem vārdiem raksturo Blušs.
Tiesneši pēc šī incidenta abus pilotus pieaicināja, lai uzprasītu abu versijas. Marčenko gan uzreiz atzinās, ka nav spējis sabremzēties. Latviešu pilots piedāvāja braukt vēlreiz, tomēr ukrainis, ka pats bija kļūdījies un atteicās no šīs iespējas. „Ir ievērojams atrāviens kopvērtējumā veikts, tādēļ nākamajās sacensībās pietiek vien ar pāris uzvarētiem tandēmiem. Esam ļoti labā situācijā, rezerve ir ļoti liela, līdz ar to nav nekāds papildus spiediens," tā par kopvērtējuma situāciju „HGK" braucējs Kristaps.
Pjedestāls - Marčenko, Blušs un Cīrulis. Foto: EEDC
Uz jautājumu, vai uz pēdējiem diviem posmiem nebūs pārāk brīva attieksme, Blušs uzreiz skaidri atbild, ka „nē. Ar komandu ir uzstādījums visus maksimāli sagraut. Četri fināli jau ir, tas jau ir rekords, bet jāiet tālāk". Nākamais posms 14. septembrī norisināsies Polijas kalnos Karpačā, savukārt sezonas noslēgums būs 5. oktobrī, slavenajā Brno trasē Čehijā.
EEDC 4. posma rezultāti:
1. Kristaps Blušs (LAT), BMW 3. sērija (E46)
2. Vladimirs Marčenko (UKR), Nissan 200SX (S14)
3. Ivo Cīrulis (LAT), BMW M3 (E46)
EEDC kopvērtējums pēc četriem posmiem:
1. Kristaps Blušs (LAT), BMW 3. sērija (E46), 410 punkti
2. Gvido Elksnis (LAT), BMW 328T (E36), 315 punkti
3. Ivo Cīrulis (LAT), BMW M3 (E46), 280 punkti
4. Mantas Kulvinskas (LIT), BMW 3. sērija (E30), 279 punkti
5. Pāvels Trela (POL), Opel GT, 240 punkti