foto: Rihards Baumanis/Go4speed
Šī gada drifta noslēguma sacensības – Latvijas drifta kausa 4. posms - iesākās ar pamatīgām lietusgāzēm, tomēr pirms treniņiem gaisā jau spīdēja saulīte, un drifts varēja sākties. Spraigas cīņas risinājās gan Street, gan ProAm ieskaitē, bet rezultātā lielākais dienas gaviļnieks bija Street ieskaites uzvarētājs Rihards Millers, kurš kļuva arī par Latvijas drifta kausa čempionu Street klasē.
Uz starta stājās 20 Street un 35 ProAm braucēji, kuri visi devās trasē, lai nobrauktu divus kvalifikācijas braucienus. Vislabāk Street klasē kvalifikācijā veicās Arnim Namniekam, aiz kuru ierindojās Matīss Skudris un Rihards Millers. ProAm ieskaitē pirmais Raivo Dripe, aiz viņa Ervīns Žuks un Ralfs Sirmacis.
Street klases lielākais pārsteigums bija Raivis Graudiņš, kurš pirmo reizi kā otrās vietas ieguvējs kāpa uz pjedestāla. Pirms posma pirmās divas vietas kopvērtējumā ieņēma Kristaps Sproģis un Matīss Skudris, tomēr Sproģis nespēja kvalificēties uz fināliem, savukārt Skudris no sacensībām izkrita jau pirmajos tandēmos.
foto: Rihards Baumanis/Go4speed
Street uzvarētājs Rihards Millers pēc sacensībām ar smaidu sejā atzina, ka „pirms posma vairāk sapņoju nekā ticēju tam, ka uzvarēšu kopvērtējumā. Pats posms man sākās ar sagriešanos pirmajā kvalifikācijā un bija jau stress, tomēr otro nobraucu labi. Pēc tam man veiksmīgi sakārtojās tandēmu egle, jo nebija jābrauc pret labākajiem”.
Lai arī Millers ir ieguvis Latvijas drifta kausu un nākamais loģiskais solis varētu būt pāreja uz Latvijas PRO drifta čempionātu, viņš skaidro, ka „finansiāli to nevaru atļauties. Uz nākamo gadu gan iespējams būs cits auto, kuru man nebūs tik ļoti žēl lauzt kā tagadējo E30”.
ProAm klasē pirmā vieta kopvērtējumā jau bija izšķirta, tomēr starp otro un sesto vietu punktu atšķirības nebija lielas. Vissīvākie pretendenti uz otro vietu bija Raivo Dripe un Aleksandrs Siņicins, kuri simboliski arī tikās mazajā finālā par trešo vietu. Tādējādi ProAm kopvērtējuma pjedestāls izšķīrās šajos abos braucienos.
Raivo nobrauca pārliecinoši, ieturot mazāku distanci, un izcīnīja gan trešo vietu posmā, gan arī otro vietu kopvērtējumā. Finālā cīnījās divas Latvijas PRO drifta čempionāta automašīnas – Nikolajs Makarovs ar Gata Lapāna 3. sērijas (E30) BMW un Ralfs Sirmacis ar Jāņa Lamberta BMW M3 (E36). Pirmajā braucienā Makarovs bija tuvu, bet pieļāva kļūdas, savukārt otrais brauciens līdzvērtīgs. Labākais šajā cīņā rallists Sirmacis, kuram šis jau otrais pjedestāls šogad.
foto: Rihards Baumanis/Go4speed
„Sacensībām gatavojos braucot Sāremā rallijā, bet ar Lamberta auto pēdējais treniņš tika aizvadīts pirms divām nedēļām Biķernieku kartinga trasē,” tā par gatavošanos sacensībām uzvarētājs Ralfs Sirmacis. Jautāts par pašu posmu viņš atzīst, ka „viss bija sarežģīti, jo nebija treniņu, kā arī finālā vēl nāca klāt uztraukums un bija grūti”. Lai arī rallijs ir Ralfa prioritāte, viņš sola, ka driftu nemetīs pie malas un nākamgad vēl kādā posmā piedalīsies.
Paužu laikā par skatītājiem rūpējas Latvijas PRO drifta čempionāta piloti, kuri sniedza paraugdemonstrējumus un cīnījās viens ar otru izaicinājuma braucienos. Tos vērtēja tiesneši un par labākajiem beigu beigās tika atzīti Latvijas čempions Jānis Eglīte un igaunis Henri Puhmas.
Rezultāti:
Street
1. Rihards Millers, BMW 328 (E30)
2. Raivis Graudiņš, BMW 328 (E30)
3. Andris Volants, BMW 535 (E28)
ProAm
1. Ralfs Sirmacis, BMW M3 (E36)
2. Nikolajs Makarovs, BMW 3. sērija (E30)
3. Raivo Dripe, Nissan 200SX (S13)