Elvijs Ķezis pēc avārijas. Foto: Olafs Ezertēvs
Pagājušajā nedēļas nogalē Igaunijā norisinājās Drift Allstars piektais posms, kurā ar dažādiem panākumiem startēja arī vairāki latviešu piloti. Jānis Eglīte pēc vairākiem neveiksmīgiem posmiem spēja izcīnīt trešo vietu, TOP 8 kārtā pārspējot arī Ingu Jēkabsonu, savukārt Ingemāram Jēkabsonam sacīkstes beidzās TOP 32 kārtā. Tāpat arī TOP 32 izkrita Elvijs Ķezis, kurš piedzīvoja smagu avāriju.
Pirmā diena pagājušā gada Drift Allstars vicečempionam Eglītei gan neiesākās veiksmīgi, jo treniņu laikā salūza ātrumkārba. „Piektdien kvalifikācijā nejutos īsti labi, bija liels stress, lielāks nekā parasti, jo īsi pirms kvalifikācijas nācās nomainīt ātrumkārbu. Pats ņēmu instrumentus rokā, līdu zem mašīnas un stundas laikā nomainījām. Varbūt arī tāpēc tie divi kvalifikācijas braucieni nesagāja īsti. Taustījos un nebraucu uz simts procentiem," tā par treniņu un kvalifikācijas dienu Jānis Eglīte.
Jānis Eglīte. Foto: Olafs Ezertēvs
Tomēr īstajā sacensību dienā viss mainījās uz labo pusi: „Sacensību dienā kā atbraucu, tā sākot ar treniņiem viss aizgāja, beidzot arī dabūju pabraukt ar to mašīnu. Arī pirmajā tandēmā nebija nekādu problēmu un gaidīju otro tandēmu visvairāk, jo atkal ar Viečeku (red.piez. poli Pjotru Viečeku). Šosezon jau bija 1:0, sanāca viņu Biķerniekos vinnēt un tagad arī šeit."
TOP 8 tandēmā pretinieks Jēkabsons pats pieļāva kļūdu un sagriezās, kas nozīmēja, ka Eglīte pusfinālā tikās ar Formula D zvaigzni Raienu Tuerku. Lai arī tradicionāli latviešu pilots ir sekojošā brauciena meistars, šoreiz tuvāk nosekoja Tuerks. Taujāts par iemesliem, Eglīte atbild, ka „varētu būt, ka riepu dēļ, bet varbūt arī sākumā vēl agresīvāk vajadzēja ielīst. Viņam bija savādāka riepu izvēle uz sacensību beigām, jo treniņos viņš brauca ar tādām pašām riepām kā man. Bet kā ir, tā ir, esmu priecīgs par trešo vietu".
Eglīte sekojot Tuerkam. Foto: Olafs Ezertēvs
Iepriekšminētais Ingus Jēkabsons uz Igauniju bija devies ļoti kareivīgi noskaņots: „Bija apnicis piedalīties, gribējās pjedestālu. Gāju uz to, bet pats nokļūdījos. Līdz tam viss it kā gāja, startā visu laiku uz pilnu gāju. Otrās sacīkstes ar „Dayton" riepām un atkal sagriezos. Viņām ir laba saķere, bet vienā brīdī tā pazūd. Varbūt iemesls arī naudas ekonomija, jo trenējos ar dažādām riepām, „Nexen", „Dayton" un arī pabrauktām."
Tomēr kopumā Ingus esot apmierināts ar posmu, jo viņš palika sestais, pirms tādiem kopvērtējuma līderiem kā Džeimsa Dīna un Pjotra Viečeka. „Ja tā spriež, tad esmu priecīgs. Neesmu arī piesaistīts sponsoriem un varu atļauties šitā izdarīt," smejot saka Jēkabsons. Interesants esot arī viens no iemesliem, kādēļ „Concept Auto" pilots devās uz Igauniju: „Drift Allstars ir smuks kauss, gribēju to paņemt. Mans ieteikums Latvijas organizatoriem, lai pašpiko no Drift Allstars un uztaisa normālus kausus."
Ingus Jēkabsons. Foto: Olafs Ezertēvs
Nākamās sacīkstes, kurās Ingus Jēkabsons plāno piedalīties ir Ziemeļeiropas drifta čempionāta (NEZ) posmi Igaunijā un Latvijā, kā arī Latvijas drifta sezonas noslēgumā. Par Drift Allstars posmu Lietuvā Inga komentārs ir, ka „varbūt Drift Allstars tiešraidē noskatīšos, dzirdēju, ka esot laba". Mērķis uz sezonas pēdējiem posmiem esot sekojošs: „Gribas paņemt Latvijā trešo vietu, lai nepaliktu ceturtais un varētu to nosvinēt sezonas beigās (smejas)."
Vissmagāk Igaunijas Drift Allstars posms noslēdzās Elvijam Ķezim, kurš divas reizes avarēja. Tomēr līdz tam viņš demonstrēja ļoti agresīvu un labu sniegumu. Pēc tehniskām problēmām visas sezonas garumā, Igaunijā viņa auto beidzot brauca bez problēmām: „Kardānu uzlikām no alumīnija, no Ford Transit busiņa. Piektdien treniņos viss bija kārtībā un pa ilgiem laikiem beidzot varēju pabraukt." Ar 21. vietu kvalifikācijā viņš nebija līdz galam apmierināts, tomēr priekšā vēl bija finālbraucieni.
Elvijs Ķezis. Foto: Olafs Ezertēvs
Pēc pirmās avārijas rīta treniņos auto līdz tandēmu braucieniem operatīvi tika salabots, tomēr otrajā braucienā pret norvēģi Ismailu Salihu Ķezis lielā ātrumā ieslīdēja pirmā līkuma ārmalā esošajās betona malās. Pēc diviem triecieniem pret betona malām sekoja arī trešais no pretinieka, kurš nepaspēja izvairīties no avarējušā Ķeža automobiļa. Elvijs uzskata, ka, lai arī sacensību organizācija esot bijusi laba, trase varēja būt labāka, pret braucējiem draudzīgāka, jo divu dienu laikā spēcīgas avārijas piedzīvoja ne vien viņš, bet arī vairāki citi piloti.
„Bija adrenalīns un sākumā nekas nesāpēja, bija škrobe par mašīnu. Pagāja desmit minūtes un sāka sāpēt kakls un mugura. Tagad viss kārtībā, tikai nedaudz jūtīgs kakls un mugura, ne tā pagriezās kakls trešā trieciena laikā, bet pa lielam viss ok," savu veselības stāvokli pēc avārijas raksturo Ķezis.
Ķeža auto pēc avārijas. Foto: Olafs Ezertēvs
Par pašu avārijas gaitu Elvijs izsakās sekojoši: „Palecos ar visiem četriem riteņiem, sēdēju uz rocenes, bet tā baigi nenostrādāja un devu grīdā. Labi, ka vismaz auto sānslīdē dabūju, varēja būt arī taisni betonos." No malas izskatījās, ka pie vainas varēja būt pārāk lielais ātrums, tomēr pilots iebilst: „Ātrums nešķita, ka bija lielāks kā parasti, un ātrums nekad nav par lielu. Mana paša kļūda, vajadzēja tik pareizi un pareizā laikā veikt iemetienu."
Tā kā jaunā automašīna ir pamatīgi cietusi, Ķezis pieņēmis lēmumu šosezon vairs nestartēt: „Domāju, ka šosezon vairs nestartēšu, jo ir daudz ko darīt (jāgriež nost salocītā aizmugure, cietis arī priekšējais lonžerons, radiatori u.t.t.). Kļūdas ir atrastas, sezonas mērķis attiecīgi izpildīts, tādēļ nav ko skriet. Tāpat neko neesmu zaudējis, koncentrēšos uz nākamo sezonu." Iespējams, ka kādā no atlikušajiem posmiem tiks uzbraukts ar veco MG Rover, tomēr „skatīsies kā jutīšos. Vienā gonkā divreiz ieskriet sienā ir daudz par daudz".