Voldemārs Siliņš. Foto: sergov.net
Jau šo svētdien, 1. jūnijā, Biķernieku trases slavenajā elkoņa līkumā pirmo reizi norisināsies Latvijas drifta posms. Pēc pagājušās sestdienas treniņa jaunajā un sarežģītajā trases konfigurācijā var spriest, ka gan Latvijas drifta kausa pilotiem, gan arī skatītājiem pirmās sacīkstes elkonī būs aizraujošas.
Lai arī paši labākie un iespaidīgākie Latvijas drifteri startē Latvijas PRO drifta čempionātā, jāatzīmē, ka Latvijas drifta kausa Street un ProAm klašu pilotu līmenis pēdējo gadu laikā ir strauji audzis.
Gatis Babris. Foto: sergov.net
Ja Street jeb tā saucamā ielas klase ir kā pirmais solis driftā, tad ProAm ieskaite, kurā spēcīgākie startē jau ar PRO līmeņa spēkratiem, ir kā jauno PRO braucēju kalve. To pierāda fakts, ka pagājušās sezonas ProAm pirmais četrinieks šogad jau veiksmīgi cīnās Baltijas un pat Austrumeiropas mērogā.
Neraugoties uz augsto līmeni, slavenais elkoņa līkums, kurš drifta konfigurācijā tiek veikts pretēji ierastajam trases virzienam, savas virāžas dēļ izrādījās ļoti viltīgs. Uz sestdienas treniņu sabraukušajiem drifteriem, kuri kopskaitā bija 41, nācās pamatīgi iesvīst, lai trasi perfekti izbrauktu pa tiesnešu izliktajiem vērtēšanas konusiem. Daudzi piloti padzīvojās pa trases malā esošo zālīti un oļiem, savukārt atsevišķiem pilotiem pat bija kontakts ar sienu.
Artūrs Mihailovs. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
Tomēr braucējiem šis jaunais izaicinājums patīk, ko pierāda vairāku vadošo drifta kausa pilotu izteikumi. „Interesantāk un savādāk, noteikti labāk par „333" trasi, par to nav divu domu. Iemetiens sanāk pie 120 km/h," tā jauno konfigurāciju raksturo Artūrs Mihailovs, kurš startē ar Latvijas driftā jaunāko automobili - 2007. gada BMW 335i kupeju.
Arī PRO pilots un pagājušā gada ProAm klases otrās vietas ieguvējs Raivis Graudiņš, kurš uz treniņu bija ieradies testēt tikko uzbūvētu drifta spēkratu, jauno konfigurāciju novērtēja atzinīgi: „Trase priekš ProAm klases tiešām lieliska."
Kārlis Graustiņš. Foto: sergov.net
Jauno trasi par interesantu, bet vienlaikus sarežģītu uzskata arī šī gada Street ieskaites līderis Kārlis Graustiņš: „Elkonis ir mānīgs, nedaudz, nedaudz par daudz un esi ārā. Vajag uzmanīties, bet viss, kas ir viegls, nav interesants."
Sagaidāms, ka svētdien, 1. jūnijā, uz starta Latvijas drifta kausa otrajā posmā izies vairāk nekā 50 automašīnas, starp kurām būs arī tādi driftā unikāli auto kā krievu autobūves leģenda VAZ 2105 un drīzāk pensionāru, nevis drifteru iecienītais Volvo 940 universāls.
Arnis Namnieks. Foto: sergov.net
Jāatzīmē, ka skatītājiem šis posms būs īpaši aizraujošs, jo tribīnes elkonī atrodas tieši pie trases, kas nozīmē, ka sānslīžu cīņas un dūmu mutuļi būs teju rokas stiepiena attālumā. Ar ieejas biļeti, kuras cena iepriekšpārdošanā ir tikai 5 eur un uz vietas būs tikai 7 eur, skatītāji varēs apmeklēt gan tribīnes, gan dalībnieku parku, kur iespējams gan aplūkot tuvāk driftā startējošos spēkratus, gan arī aprunāties ar drifta kausa pilotiem. Un vēl - par godu Starptautiskajai bērnu aizsardzības dienai bērniem līdz 16 gadu vecumam ieeja 1. jūnija sacensībās būs bez maksas.
Latvijas drifta kausa 2. posma dienas kārtība (1. jūnijs):(organizatori patur tiesības pēc vajadzības pamainīt dienaskārtību)
11:30-12:45 - treniņi
13:00 - sacensību atklāšana
13:20-15:00 - kvalifikācija
15:30-16:30 - TOP 16 tandēmu braucieni Street klasei
16:30-18:30 - TOP 32 tandēmu braucieni ProAm klasei
18:45 - apbalvošana