Gvido Elksnis. Foto: RDS
Pagājušajā nedēļas nogalē paralēli Latvijas drifta sezonas atklāšanai norisinājās arī Krievijas drifta čempionāta (Russian Drift Series) pirmais posms. Maskavas apgabalā notiekošajās sacīkstēs startēja arī latvieši Gvido Elksnis un Kristaps Blušs, kuri šosezon Krievijas seriālā kopā ar Sergeju Kabarginu pārstāv „Evil Empire" komandu.
Ja Elksnis ar savu auto jau šosezon paspējis uzvarēt Austrumeiropas drifta čempionāta (EEDC) Rīgas posmā, tad Bluša jaunajam, speciāli Krievijai būvētajam auto šīs sacīkstes bija īstas ugunskristības. Tomēr nekādas bērnu slimības, kas tikko uzbūvētiem sporta auto mēdz parādīties, netika novērotas. „Viss bija normāli, auto brauc bez problēmām," sava par „Croco Jr" nodēvētā auto sniegumu komentē Kristaps Blušs.
Blušs ar Elksni šosezon Krievijā ir komandas biedri. Foto: matulaitis.lt
Arī kvalifikācijā Blušam ar sniegumu viss bija kārtībā, jo 34 braucēju konkurencē tika izcīnīta trešā vieta. Ne tik labi sacīkstes iesākās Elksnim, kuram kvalifikācijā vien 13. vērtējums. „Kvalifikācijā man nesagāja, nesapratu sākumā, kādēļ biju trīspadsmitais. Tomēr tur ir Japānas drifta vērtēšana, kas pamatīgi atšķiras no Eiropas. Izdarot vienu lietu, tu savāc gandrīz 50 punktus, un to uz tandēmiem iemācījos. Bija interesanti, ka jāpārslēdzas," kvalifikāciju komentē Gvido Elksnis.
Tandēmu braucieni pagājušā gada EEDC līderiem iesākās veiksmīgi, jo pārliecinoši tika uzvarēti TOP 32 kārtas pretinieki. Uz TOP 16 braucieniem sākas smidzināt lietus, kas jau tā ne pārāk ātro trasi padarīja vēl lēnāku. Liktenīga mitrā trase jau TOP 16 izrādījās Blušam, kurš sava līdera brauciena iemetienā iztaisnojās un attiecīgi zaudēja savam „Evil Empire" komandas biedram Sergejam Kabarginam. „Domāju, ka būs slidenāks, patiesībā nebija un iztaisnojos, paša kļūda," lakoniski zaudējumu Kabarginam komentē pagājušā gada EEDC vicečempions.
Blušs TOP 32 cīņā. Foto: RDS
Arī Elksnim TOP 16 kārta pret Ivanu Kurenbinu izvērtās visai interesanta, jo trase brauciena mirklī bija jau ļoti slidena. Līdera pozīcijā Kurenbins izslīdēja no trases, tādēļ Gvido pirms otrā brauciena bija visas priekšrocības. „Viņš zināja, ka esmu ātrs, bet nepadomāja, ka trase slapja. Es iemetu pa ārmalu, mani izsita no trases un man iedeva uzvaru," TOP 16 notikumus skaidro Elksnis. Tomēr ar to viss nebeidzās, jo Kurenbins pienāca pie Gvido un, uzskatot, ka latviešu pilots iemetienā par daudz samazinājis ātrumu, vēlējās pārbraucienu.
Elksnis piekrita un pirmajā braucienā atkal starp abiem notika sadursme. Šoreiz gan pilna vaina bija jāuzņemas krievu pilotam, jo viņš iemetienā praktiski apstājās un Gvido vairs nebija, kur izvairīties. Otrajā braucienā Elksnis bez kļūdām, kas nozīmēja iekļūšanu ¼ finālā. Tur pretī stājās vēlākais sacensību uzvarētājs Jevgēnijs Saķukovs, kurš sacīkstēs startē ar veco „HGK" būvēto 3. sērijas (E36) BMW.
Elkšņa viena no sadursmēm ar Kurenbinu. Foto: RDS
Pirmajā braucienā Saķukovs iztaisnojās, tomēr arī EEDC čempions otrajā braucienā pieļāva kļūdu un izslīdēja no trases. Pārbraucienā Elksnis vēlreiz izslīdēja no trases, kas nozīmēja zaudējumu un sesto vietu posma kopvērtējumā. „Tas iedeva mācību, ka, ja viss iet, tad nevajag ideālās trajektorijas," savu zaudējumu komentē Elksnis. Turpinot viņš atzīst, ka „bija visas iespējas, bet uznāca lietus un beidzās ne tā kā plānots. Bija sarežģīti trāpīt pa ārējo trajektoriju iemetienā un lietus bija faktors, kas notraucēja".
Arī Blušs uzskata, ka sacīkstēm bija jābeidzas ar citu rezultātu: „Sākās laika apstākļu maiņas un sačakarēja pasākumu. Sākās veiksmes spēle un veiksme šoreiz nebija mūsu pusē. Tagad gaidām nākamo, ātro Ņižņijnovgorodas trasi." Taujāts par Krievijas driftu kopumā, Kristaps savos izteikumos ir kritisks: „Ir iespaids, ka viņi vārās savā katlā. Divos gados viņiem progress ir nekāds, cerams, ka ar Gvido iedosim kādu dzirkstelīti, lai sāktos cepiens."
Blušs kvalifikācijā izcīnīja trešo vietu. Foto: RDS
Elksnis no vietējiem drifteriem dzirdēja komentārus, ka viņiem esot paveicies un ka sausos laika apstākļos droši vien, ka būtu uzvarējuši latviešu piloti. Raugoties uz nākamo posmu, Gvido stāsta, ka „esam iepazinušies ar tiesnešiem un visu. Jāsavāc punkti un jāsāk cīnīties. Nākamā trase ir liela un ātra, mūsu stilā, jābūt labi".