Ēriks Ulass (pa kreisi) un Ivo Cīrulis (pa labi). Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
Sestdien, 10. maijā, Biķernieku trasē tika aizvadītas vērienīgās Latvijas drifta sezonas atklāšanas sacīkstes. Vienlaikus tika aizvadīti Latvijas PRO drifta čempionāta pirmais posms, Lietuvas un Igaunijas čempionātu otrie posmi, kā arī Latvijas drifta kausa pirmais posms. PRO klasē otrajās sacīkstēs ar jauno auto triumfēja Ivo Cīrulis, savukārt kausa Street un ProAm ieskaitēs uzvaras izcīnīja Kārlis Graustiņš un Reinis Frīdbergs.
Pretēji visām prognozēm dienas pirmajā pusē lietus nelija un trase treniņu un drifta kausa kvalifikācijas laikā bija sausa, tomēr līdz ar sacensību atklāšanu 15:00 sāka līt lietus. Brīžiem tas bija diezgan stiprs, kas nozīmēja, ka atsevišķās trases vietās izveidojās pamatīgas peļķes. Tomēr lietus nespēja aizbiedēt skatītājus, kas kuplā skaitā bija atnākuši vērot Latvijas drifta sezonas atklāšanu.
Street klases uzvarētājs Kārlis Graustiņš. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
PRO klasē uz starta stājās 30 piloti no visām trīs Baltijas valstīm, savukārt Latvijas drifta kausā dalībnieku skaits pārsniedza 50 pilotu atzīmi. Street ieskaites kvalifikācijā labākais bija Kārlis Graustiņš, bet fināla braucieniem kvalificējās 8 piloti. Savukārt ProAm, kur tandēmos iekļuva 16 labākie, pirmo kvalifikācijas trijnieku veidoja Guntars Laizāns, Edgars Kaross un Mārtiņš Bērziņš.
Latvijas drifta kausa finālbraucienos trase brīžiem lija pamatīgs lietus, kas nozīmēja, ka trase bija ļoti slidena un braucēji pieļāva daudzas kļūdas. Street uzvarētājs Kārlis Graustiņš gan nekļūdījās ne reizi un pārliecinošā manierē izcīnīja uzvaru. Finālā viņš tikās ar Daini Akmentiņu, kurš otrajā braucienā, braucot pa priekšu, sagriezās un apstājās pretējā virzienā. Graustiņš no Akmentiņa manevra nespēja izvairīties un abu auto priekšas viegli saskārās. Sekas gan šai sadursmei bija vien nedaudz apskrāpēti bamperi.
Ingus Jēkabsons kā viens no četriem latviešiem iekļuva TOP 8. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
Pro Am ieskaitē līdz pusfināliem aizcīnījās Reinis Frīdbergs, Regnārs Mozga, Didzis Kozlovskis un Dmitrijs Firovs. Frīdberga un Mozgas duelī tuvāku un labāku sekojošo braucienu izpildīja Frīdbergs, tādējādi nodrošinot sev vietu finālā. Kozlovskim, kurš bija viens no ProAm favorītiem uz uzvaru, TOP 8 braucienā salūza auto, tādēļ viņš uz pusfinālu auto aizlienēja no Ērika Ulasa. Viņš gan pie tā tik ātri nespēja pierast, tādēļ viņam zaudējums gan pusfinālā, gan cīņā par trešo vietu. Finālā Frīdbergs atkal demonstrēja labāku sniegumu sekojošajā braucienā, kas nozīmēja uzvaru pār Firvou.
Latvijas, Lietuvas un Igaunijas čempionātu posmiem bija vienota gan kvalifikācija, gan tandēmu braucieni, kas nozīmēja, ka PRO kvalifikācijas pirmais trijnieks izskatījās sekojošs - Kristaps Sapals, Ēriks Ulass un lietuvietis Mantas Kulvinskas. Tā kā PRO aizvadīja TOP 32 fināla braucienus, bet kvalificēties spēja 28 braucēji, tad pirmais kvalifikācijas četrinieks (bez iepriekšminētajiem vēl Taavi Toomara) jau automātiski iekļuva TOP 16 kārtā.
ProAm uzvarētājs Reinis Frīdbergs. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
Pārējiem braucējiem par iekļūšanu labāko sešpadsmitniekā vēl bija jācīnās. No latviešiem šī cīņa neveiksmīga izrādījās Edmundam Ērglim, Jānim Butānam un Ventam Pečakam, kas bija spiesti izstāties jau TOP 32 kārtā. TOP 16 braucienos vienīgo latviešu neveiksmi piedzīvoja Raivis Graudiņš, kurš cīņā pret lietuvieti Timasu Simnišku izslīdēja no trases. Tas nozīmēja, ka līdz TOP 8 spēja aizcīnīties četri latvieši - Kristaps Sapals, Ivo Cīrulis, Ēriks Ulass un Ingus Jēkabsons.
Neveiksmīgs gan tandēmu izkārtojums, jo ¼ finālā Sapalam bija jābrauc ar Cīruli, bet Ulasam ar Jēkabsonu. Cīruļa un Sapala duelis bija līdzvērtīgs, tomēr tiesneši lēma par labu limbažniekam Cīrulim. Sapalam gan pēc sacensībām par lielisko sniegumu tika pasniegta īpaša tiesnešu balva (red.piez. Baltijas labākais drifteris).
Cīrulis pret Sapalu. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
Arī otrais latviešu tandēms starp Ulasu un Jēkabsonu bija līdzīgs, tomēr stabilāku sekojošo braucienu uzrādīja un attiecīgi uzvarēja jelgavnieks Ulass. Ārzemju TOP 8 dueļos lietuvietis Simniškas pārspēja Igaunijas čempionu Taavi Toomaru, savukārt igauņu duelī Henri Puhmas uzvarēja Raitu Lemberu.
Pusfinālos latvieši demonstrēja savu pārākumu Baltijas reģionā un Cīrulis ar Ulasu pārliecinoši pārspēja Simnišku un Puhmasu, kas nozīmēja, ka PRO finālā iekļuva abi latviešu braucēji. Cīņā par trešo vietu Igaunija triumfēja pār Lietuvu jeb trešo vietu izcīnīja ar veco Audi Coupe braucošais Puhmas. Jau tumsas ielenkumā savu finālu aizvadīja Ulass un Cīrulis un tas izvērtās patiesi aizraujošs. Cīrulis sekojošajā braucienā Ulasam pietuvojās trases vidū, savukārt Ulass sekojot sākotnēji bija tuvu, bet no trases vidū no Cīruļa sāka atpalikt.
Ulass ar Cīruli apbalvošanā. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
Tiesnešiem nebija viegli izlemt, tomēr beigās tie nosvērās par labu Cīrulim, kas nozīmēja, ka pagājušā gada Latvijas vicečempions jau savās otrajās sacīkstēs ar jauno BMW M3 (E46) spēkratu spēja izcīnīt uzvaru. Ulasam gan skumt nevajadzēja, jo bez otrās vietas Latvijā viņam arī pirmā vieta Lietuvas drifta čempionāta otrajā posmā.
Latvijas drifta kausa 1. posma rezultāti:
Street
1. Kārlis Graustiņš, BMW 328 (E36)
2. Dainis Akmentiņš, BMW 328 (E30)
3. Kārlis Priedītis, BMW 3. sērija (E30)
ProAm
1. Reinis Frīdbergs, BMW 340 (E30)
2. Dmitrijs Firvos, BMW 3. sērija (E30)
3. Regnārs Mozga, BMW 328 (E36)
Latvijas PRO drifta čempionāta 1. posma rezultāti:
1. Ivo Cīrulis, BMW M3 (E46)
2. Ēriks Ulass, BMW 340 (E30)
3. Henri Puhmas, Audi Coupe