profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

HGK testē savu jauno drifta auto un atklāj tehniskos risinājumus

Go4speed 22.09.2011 - 11:42 HGK testē savu jauno drifta auto un atklāj tehniskos risinājumus
Foto:Valdis Zāgeuss

„HGK Motorsport" pirmo reizi testēja tikko uzbūvēto 3. sērijas BMW drifta auto. Automašīnu gan pareizāk būtu saukt par „HGK BMW Kit Car", jo no BMW šim projektam pāri palicis praktiski vien nosaukums. Pie stūres sēdās pieredzējušais drifteris Kristaps Blušs, kurš ar šo auto šonedēļ piedalīsies Krievijas drifta čempionāta - RDS - noslēguma posmā.

„Jaudīga, viegla un precīza," tā trīs vārdos Kristaps Blušs raksturo šo auto, piebilstot, ka „auto pieprasa lielu precizitāti. Ja pie tās pierod, tad varēs taisīt un rādīt lielus brīnumus". Viņš atzīst, ka paātrinājums ir apbrīnojams, jo tas ātrumu uzņem ne vien uz taisnes, bet arī līkumā. „Varētu teikt, ka testējam mūsu nākamā gada auto, jo pēc salikuma tas būs līdzīgs. Šonedēļ brauksim testēt kaujas apstākļos, RDS sezonas noslēgumā," tā pēc testiem „Go4speed" izsakās 2010. gada Austrumeiropas drifta čempions.



Foto: Valdis Zāgeuss


Kā atzīst projekta autors - Harijs Šķupelis - par bāzi kalpo E46 paaudzes 3. sērijas kupeja, no kuras atstāts vien tā saucamais kokpits - grīda, sliekšņi, durvju ailes un jumts. Priekšas un aizmugures daļas veido drošības karkass un metāla elementi. No BMW palikuši arī stūres reika un aizmugurējais reduktors. Pārējās detaļas ir vai nu „HGK" veidotas, vai arī uzstādītas speciālas, autosportam domātas. Dzinēja izvēle kritusi uz amerikāņu 6,2 litru V8 (LS3), kuru standartā uzstāda tādiem auto kā Chevrolet Corvette un Chevrolet Camaro.

Ar dažādiem uzlabojumiem, t.sk. citādāku sadales vārpstu un regulējamo „VEMS" dzinēja vadību iegūti aptuveni 500 Zs un 700 Nm. kurus caur „Tremec" piecu pakāpju pussporta pārnesumārbu novada līdz aizmugurējiem riteņiem. Par apstāšanos rūpējas „Wilwood" bremžu iekārta, kādu ASV uzstāda ļoti daudzām dragreisa un drifta automašīnām, to skaitā arī Formula Drift braucošajam „Falken" komandas Ford Mustang.

Balstiekārtu „HGK" būvējuši no nulles un galvenais elements tajā ir regulējami „Sachs" N grupas autošosejas amortizatori. Aizmugurē tie novietoti netradicionālā veidā - nevis vertikāli, bet horizontāli. Mašīnas ārpuses izskats iedvesmots no BMW M3 GTR, tomēr tas ieguvis individuālus papildinājumus. Lai arī automašīna pabeigtā stāvoklī vēl nav svērta, Harijs nosaka, ka tās svars varētu būt starp 850 un 900 kilogramiem. Jāatzīmē, ka šie kilogrami sadalīti precīzi pa asīm, t.i. 50:50.

Kā interesantu faktu „HGK" darbnīcas vadītājs min to, ka auto dzinēja būvniecībai par 1000 eiro iegādāts speciāls, vienu tonnu smags darba galds. Pats auto būvniecības process esot aizņēmis deviņus mēnešus, jo ticis iesākts šī gada sākumā. Jautāts par šīs automašīnas kopējām izmaksām Šķupelis sākotnēji ietur pauzi, tomēr beigās min iespaidīgu ciparu - 80 000 eiro.

Pati automašīna būvēta Krievijas pilotam Fēliksam Bekermanam, kurš Latvijā vairākkārt piedalījies ar oranžas krāsas Subaru Impreza. Tā kā viņam Krievijā pieder vairākas kartinga halles, tad šī būšot kā rotaļļieta, liels kartings, kuru izstādīt savās hallēs. Un, protams, arī izbraukt, jo šādam meistardarbam stāvēt būtu grēks.

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png