profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Drifteris Blušs par Krievijas projektu, jauno auto un startēšanu ASV

Artūrs Virbulis 13.02.2014 - 19:45 Drifteris Blušs par Krievijas projektu, jauno auto un startēšanu ASV
Kristaps Blušs. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Otrdien portāls piedāvāja sarunas pirmo daļu ar pagājušajā gada EEDC vicečempiona Kristapu Blušu, kurā atskatījāmies uz aizvadīto sezonu. Sarunas otrajā daļā piedāvājam iepazīties ar HGK pilota 2014. gada plāniem, jauno automobili un lielo mērķi driftā.

Ir skaidrs, ka brauksi ar esošo auto, tādēļ jautājums, kuros seriālos plāno šogad startēt?
Joprojām atbalstu par 200% EEDC, jo mēs esam daļa no organizācijas un tas ir mūsu pienākums celt seriāla prestižu. Brauksim attiecīgi pilnu sezonu EEDC, jo ir arī panākta vienošanās ar sponsoriem. Atšķirībā no iepriekšējiem gadiem vajadzētu būt stipri vieglāk, jo esam arī tikuši pie riepu sponsoru (KUMHO), līdz ar to varēsim pilnvērtīgi aizvadīt sezonu un nebūs ziemas periodā jāatstrādā vasaras sezonās sastrādātais.

EEDC mērķis ir skaidrs?
Jā, mērķis ir skaidrs (čempiona tituls). Esam sevi pierādījuši, mašīna sevi ir pierādījusi un varam cīnīties.


Blušs ar Sergeju Kabarginu, aizmugurē HGK vadītājs Harijs Šķupelis. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Kur bez EEDC vēl ir doma startēt?
Noteikti brauksim arī kādus Drift Allstars posmus. Noteikti Rīgas posmu, skatīsimies kā sanāks ar citiem, jo paralēli EEDC mums ir šosezon plānā braukt Krievijas čempionātu. Tā nebija gluži mūsu iniciatīva, tā vairāk bija no Krievijas atbalstītāju puses. Tika izteikts piedāvājums, no kura bija grūti atteikties. Ja ir tāda iespēja, kāpēc viņu neizmantot. Tā kā mums ir pilna sezona Austrumeiropā un sezona Krievijā, kas ir pietiekami, lai domātu, vai vispār būs laiks kaut kam citam.

Pastāsti, lūdzu, sīkāk par Krievijas čempionāta projektu. Tu esi kā pilots ar līgumu paņemts, vai kā to pareizāk formulēt?
Jā. Esam vienojušies ar „Evil Empire" komandu, ar kuriem jau vairākus gadus draudzējamies. Viņi piedāvāja man braukt viņu komandā, visas izmaksas nosedzas un būšu kā algots pilots. Tāpat arī kā HGK paplašinām savu darbības lauku Krievijā, tā kā tas ir ne tikai braukšanas pēc, bet arī uzņēmuma izaugsmei.

Brauksi ar savu „Croco" vai citu automobili?
Krievijas noteikumiem „Croco" īsti neatbilst un būtu pārāk daudz jāizmaina, lai tas būtu tā vērts. Tāpēc ar Krievijas kolēģiem uz abpusēji izdevīgiem noteikumiem esam vienojušies, ka mēs speciāli Krievijai sagatavojam vēl vienu 3. sērijas (E46) drifta BMW. Tas nozīmē, ka mums būs gan mašīna Krievijā, gan Austrumeiropā, kas stipri atvieglos loģistiku. Kā mēs visi zinām, tad starp mūsu valstīm ir muita un robežsardze, un tas vienmēr ir stundu vai pat dienu piedzīvojums tikt pāri robežai. Esam par šiem gadiem ļoti daudz darbu ieguldījuši, lai domātu, ka esam to pelnījuši.


HGK „Croco" drifta auto. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Kāds plānojas Krievijai paredzētais drifta auto?
Mašīna tiek gatavota identiski kā pagājušogad divas mašīnas tika uzbūvētas - viena bija Haroldam Valdmam, otra vienam krievu pilotam. Pēc parametriem un tehniskajiem risinājumiem viņa būs identiska kā Valdmam - ar atmosfērisko LS7 dzinēju, bet ar nelieliem uzlabojumiem. Jauda? Jauda ap 600 zirgspēkiem, ar pareizi pielasītām (ātrumkārbas, reduktora) pārnesumu attiecībām. Ar to ir pilnīgi pietiekami Krievijas čempionāta ne pārāk ātrajām trasēm.

Zem „Evil Empire" komandas Krievijā brauksi ne tikai tu, bet arī...
...Gvido Elksnis. „Evil Empire" pēc iepriekšējās sezonas prombūtnes no Krievijas drifta atkal ir mērķis izcīnīt komandu ieskaitē pirmo vietu, un tā kā Gvido sevi ir apliecinājis un dubults neplīst, tad arī viņam tika izteikts tieši tāds pats piedāvājums, uz kuru viņš arī ir piekritis. Tātad mēs brauksim driftā zem vienas komandas, ar līdzīgiem dizainiem. Skatīsimies, kā mums sanāks. Būs noteikti komandas stratēģija, kas mums līdz šim nav bijis. Autošosejā mēs esam bijuši komandas biedri, bet driftā esam šķērsojuši viens otru. Tagad būs iespēja kopā strādāt. Vēl bez mums diviem zem „Evil Empire" startēs bezbailīgais un atraktīvais Sergejs Kabargins.


Bluša jaunie „Evil Empire" komandas biedri - Kabargins un Elksnis. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Krievijas čempionātā mērķis arī ir tituls?
Protams, tikai un vienīgi čempiona tituls. Un kāpēc ne? Ja varam cīnīties ar pasaulē spēcīgākajiem, tad kāpēc necīnīties ar Krievijas braucējiem. Tāpat tur ir trīs, četri piloti, kas ļoti labi brauc, un zinu, ka arī tur tiek gatavota jauna un ļoti laba tehnika.

Varam secināt, ka tavs fokuss paliek uz Austrumeiropas reģionu. Uz Rietumeiropu prāts nenesas?
Rietumeiropā tāpat nekas īsti nav. Tas pats Drift Allstars - viens posms ir Anglijā, visi pārējie posmi ir pietuvināti mūsu reģionam. King of Europe ir čempionāts, kas mani īsti nesaista, tāpat arī diez vai kāds būs gatavs braukt piedalīties uz Spāniju vai Itāliju. Īsti jau arī Eiropā nekā cita nav. Vai nu tu brauc EEDC, vai arī Drift Allstars. Tā ir tava izvēle, kā ir izdevīgāk loģistikas, sponsoru vai publicitātes ziņā.

Kādas ir EEDC priekšrocības?
EEDC ir ļoti lielu darbu ieguldījis starpsezonā un šogad jau būs vairāki sponsorēti piloti EEDC. Tā kā, ja kāds domā, ka sponsorus var dabūt tikai no Drift Allstars, tad tas tā nav. EEDC šis ir tikai piektais gads un esam jau nopietnu konkurenci sastādījuši, apliecinājuši sevi, tā kā noteikti redzēsim vairākas komandas, kas ir sponsorētas no lieliem ražotājiem. Tas var būt kā dzinulis tiem, kas sevi vēl līdz šim nav apliecinājuši.


Blušs ar „Croco" darbībā. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Vai tev ir driftā kāds lielais mērķis, uz ko tu tiecies?
Mēs vadošie Latvijas piloti esam sevi apliecinājuši tepat Austrumeiropā un Eiropā. Kas ir palicis? Japāna un ASV. Japānas drifts mani īsti nesaista. Savukārt Formula Drift attīstās, ir ne tikai Formula D Amerikā, bet arī Formula D Asia un varbūt pēc kāda brīža parādīsies arī kāds posms Eiropā. Noteikti mērķis ir aizbraukt vismaz kādus divus, trīs posmus vienā sezonā aizvadīt ASV, Formula D seriālā.

Kuri posmi būtu plānā?
Runa ir tieši par Austrumu krasta posmiem. Ņemot vērā, ka mums jau būs divas mašīnas un tā, kas brauks Krievijā, pilnībā atbildīs Formula D noteikumiem, tad veicot uzlabojumus, lai auto būtu konkurētspējīgs, un piesaistot līdzīgi domājošus atbalstītājus, mēs auto varam ielikt konteinerā un esam tur. Tās izmaksas jau ir tādas pašas kā šeit Eiropā.


Blušs ar Formula D zvaigzni Raienu Turku. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Vai šī plāna īstenošanā palīdz pazīšanās ar Formula D pilotu Raienu Turku?
Es domāju noteikti. Tagad mums ir nosacīti komandas biedrs, labs draugs un, ja mēs brauksim uz turieni, tad viņš noteikti neatteiks kādu padomu vai aizliks kādu vārdu par mums. Zemtekstos tas tā arī bija domāts, ka mums vieglāk bija dabūt viņu uz šejieni, sapazīties, parādīt, kas mums te ir. Aizbraucot uz turieni viņš par mums varēs aizlikt vārdu, stādīt priekšā, kā arī Turkam esot šeit, pārējie jau zina, kas mēs esam. Neesot tur, mēs esam likuši par sevi manīt. Tajā pašā Gatebilā ar Vonu Gitinu Jr. (red.piez. viens no slavenākajiem drifteriem pasaulē) sapazināmies un paballējāmies.

Lai arī pamatā šobrīd ir drifts, nevaru nepajautāt par autošoseju - tā ir pavisam nomesta malā, vai arī ir doma apliecināt sevi vēl šajā disciplīnā?
Mūsu reģionā īsti man liekas nav sevi, kur apliecināt, izņemot vēsturiskajos vai Nacionālajā klasē. Pārējās klases ir diezgan mirušas vai viņas nav. Kumho Challenge varbūt izvērtīsies par labu konkurētspējīgu klasi. Varbūt pie iespējām uzbūvēsim kādu spēcīgu GT klases mašīnu, piesaistot varbūt vēl kādus pilotus, kas ir gatavi investēt tādos projektos. Bet šobrīd nav ne laika, ne arī mēs diez vai autošosejā gūtu to atdevi, kādu gūstam no drifta. Mums ir savs lauciņš, kur mēs varam attīstīt sevi, un tāpēc mēs pie tā pieturamies. Šosejā mēs varam pabraukt prieka pēc, kas noteikti ir tuvāk pie sirds. Kādus treniņus mēs vasarā noteikti izbrauksim, bet sacensības kā tādas šobrīd nav plānā.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png