Ingus Jēkabsons un Ēriks Ulass cīņā par uzvaru. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed
Svētdien, 25. augustā, Jelgavas sporta kompleksā „Rullītis" jau nedaudz rudenīgos apstākļos tika aizvadīts Latvijas drifta kausa ceturtais posms. Pirmo reizi Jelgavā notikušajās sacensībās Street klasē savu pirmo uzvaru izcīnīja Regnārs Mozga, bet Pro Am ieskaitē savu otro šīs sezonas uzvaru svinēja Ēriks Ulass.
Tā kā oficiāls drifts Jelgavā notika pirmo reizi, tad gan braucējiem, gan skatītājiem tas bija kas jauns, ar sava veida nezināmo faktoru. Tomēr bažām nebija nekāda pamata, jo sacensības noritēja raiti un bez problēmām, beidzoties jau ap 18:00. Street ieskaitē uz starta stājās 21 dalībnieks, savukārt Pro Am klasē spēkiem mērojās ievērojami 40 piloti.
Lai kvalificētos Street finālbraucieniem, pietika interesanto, bet sarežģīto trases konfigurāciju izbraukt bez būtiskām kļūdām, jo tiesneši noteica, ka finālam kvalificēsies 16 labākie. Realitātē finālbraucienos iekļuva vien 11 piloti, jo pārējie desmit abos savos braucienos pieļāva rupjas kļūdas. Tādējādi pirmais kvalifikācijas piecinieks - Rihards Lepiks, Dainis Akmentiņš, Arnis Namnieks, Reinis Frīdbergs un Regnārs Mozga - jau automātiski iekļuva TOP 8.
No kreisās - Laizāns, Kleinbergs, Graudiņš, Mihailovs, Sapals un Siliņš. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed
Atlikušās trīs TOP 8 vietas 1/8 finālu cīņās izcīnīja Raimonds Freimanis, Mareks Milns un Dmitrijs Firovs. Sekojošās TOP 8 kārtas braucienos ceļazīmes uz pusfinālu ieguva Mozga, Namnieks, Freimanis un Frīdbergs. Pirmajā pusfinālā savā starpā tikās Namnieks ar Mozgu, un šajā duelī tuvāks sekojošais brauciens izrādījās Mozgam, kam attiecīgi uzvara. Otrajā pusfinālā Frīdbergs par mata tiesu pārspēja Freimani. Cīņā par trešo vietu gan Freimanim izdevās atspēlēties, jo viņš pieveica Namnieku, kurš sekojot izbrauca no trases.
Fināls izvērtās patiešām fināla cienīgs, jo, lai noskaidrotu uzvarētāju, Frīdbergam un Mozgam bija nepieciešams pārbrauciens. Tajā Mozga veica labāku sekojošo braucienu, līdz ar to viņš varēja svinēt savu pirmo uzvaru driftā. Otrās vietas ieguvējam Frīdbergam gan arī nebija jāskumst, jo līdz ar šo rezultātu viņš ir palielinājis savu pārsvaru pār konkurentiem un nostiprinājis savu līdera statusu Street klases kopvērtējumā.
Mozga (pa kreisi) un Frīdbergs pēc fināla. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed
Pro Am klasē cīņa par iekļūšanu finālbraucienos bija daudz sīvāka, jo uz 16 vietām pretendēja 40 sportisti. Lielu pārsteigumu gan kvalifikācijas augšgalā nebija, jo pirmo četrinieku veidoja kopvērtējuma pirmais četrinieks - Ingus Jēkabsons, Ēriks Ulass, Kristaps Sapals un Raivis Graudiņš. Savukārt TOP 16 lejasgalā iekļūšana finālos bija sava veida laimes spēle, jo 12. un 26. vietu šķīra vien pieci punkti. Tas norāda uz to, cik izlīdzināta ir Pro Am klase un ka uz labām vietām var pretendēt neskaitāmi piloti.
TOP 16 kārta iztika bez lieliem pārsteigumiem, ja nu vienīgi jāmin Sapala izbraukšana no trases un zaudējums Alvim Bulam, tāpat arī par nelielu pārsteigumu var uzskatīt Kaspara Skrindas zaudējumu savā mājas trasē pret Andreju Buboviču. Tādējādi labāko astotniekā iekļuva Ingus Jēkabsons, Voldemārs Siliņš, Alvis Buls, Oskars Pūliņš, Ēriks Ulass, Andrejs Bubovičs, Raivis Graudiņš un Valters Kleinbergs.
Buls pret Sapalu. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed
Cīņā par iekļūšanu pusfinālā ļoti labu un skaistu sniegumu demonstrēja Jēkabsons un Ulass, kuri attiecīgi pieveica Siliņu un Buboviču. Graudiņam cīņa bija vienkāršāka, jo pirmajā braucienā Kleinbergs izslīdēja no trases, līdz ar to Graudiņš nobrauca drošu sekojošo braucienu un arī iekļuva pusfinālā. Tāpat labāks par Bulu izrādījās Pūliņš. Pusfinālā pret Jēkabsonu gan Pūliņa auto pirmajā braucienā piemeklēja tehnisks defekts. Uz otro braucienu viņam savu auto aizdeva Skrinda, tomēr pirmā brauciena dēļ uz finālu tika Jēkabsons.
Otrais pusfināls gan priekš Ulasa, gan Graudiņa bija kā fināls, jo šajā Jelgavas posmā abi gāja kā kopvērtējuma līderi ar vienādu punktu skaitu, līdz ar to uzvara pret sīvāko konkurentu nozīmētu izvirzīšanos kopvērtējuma vadībā. Jelgavnieks Ulass atkal sekojošajā braucienā demonstrēja visu savu tuvās distances māku, uzvarēja Graudiņu un iekļuva finālā. Cīņā par trešo vietu gan Graudiņam pārliecinoša uzvara pār ar Skrindas auto braucošo Pūliņu. Fināls starp Jēkabsonu un Ulasu bija patiešām skaists, jo abi centās konkurentam piebraukt pēc iespējas tuvāk. Ulasam gan tas atkal izdevās labāk, tādēļ viņam uzvara savā mājas trasē.
Graudiņš pret Ulasu. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed
„Uzskatīju par pienākumu vinnēt šajā trasē, jo nu braukts ir daudz par viņu jau no jaunības laikiem. Līdz ar to bija mērķis uzvarēt šodien un, protams, dabūt punktu pārsvaru, atraujoties no Graudiņa, kas arī šodien izdevās. Sīvākā cīņa? Es domāju, ka finālā pret Jēkabsonu. Bet šī cīņa nebija tik svarīga, jo tomēr izšķirošā dienas cīņa, kurā bija liels spiediens, bija ar Graudiņu pusfinālā. Vēl jānobrauc pēdējā cīņa, jānotur līdera pozīcija, cerams, ka man tas izdosies," tā par uzvaru Pro Am ieskaitē Ēriks Ulass.
„Jā, esmu apmierināts, vismaz izdevumus nosedzu. Lētākā gonka šosezon un vēl dabūju atpakaļ naudiņu. Trase forša, konfigurācija tāda āķīga, domāju, ka PRO klasei te arī būtu ko pavingrināt rokas. Lielajās trasēs tādā kā slow motion tu visu laiku brauc, bet te bija bedres, riepas visapkārt un centies no tā visa izvairīties. Kas beigās pietrūka? Riepas. Pusfinālu un finālu nobraucu ar vienām riepām un ar tādām, kurām šogad nemaz neesmu braucis," savu zaudējumu finālā skaidro Ingus Jēkabsons.
Jēkabsons (pa kreisi) ar Ulasu pēc fināla. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed
„Ņemot vērā, ka pirmo reizi vispār braucu šo trasi, tad principā ļoti labi. Visu dienu jutos labi, brīvi un viss gāja labi. Pirmais stresiņš bija pret Krūzi, jo pēdējā posmā viņš sevi ļoti labi atrādīja kā ļoti ātrs braucējs. Bet kā vienmēr, tam pirmajam pārkāp pāri un gaidi, kad satiksies ar Ulasu (smejas). Pret Ulasu laikam pietrūka pieredze šajā trasē. Kā man no malas teica, tad par vēlu iemetu. Būtu iemetis ātrāk tāpat kā Ulass, tad arī būtu aizgājuši vienmērīgi. Ēriku nevar pat pusmetru palaist prom un, ja palaiž, tad tur vairs nav variantu," sacensības un savu zaudējumu pret Ulasu komentē Raivis Graudiņš.
Turpinājumā kopvērtējuma otrās vietas īpašnieks atzīst, ka „šogad viņš pats (red.piez. Ēriks Ulass) atzīst, ka ir sīvāka cīņa, kas nozīmē, ka viņš gatavosies un es gatavošos. Būs, kā saka, jāpašauj vaļā pēdējā posmā (smejas)". Lai arī Ulass ar savu uzvaru tagad ir ieguvis astoņu punktu pārsvaru pār Graudiņu, pēdējā posmā Biķerniekos tāpat sagaidāma ļoti sīva cīņa. Graudiņam būs jāiet uz uzvaru un jācer, ka Ulass neierindosies augstāk par ceturto pozīciju.
Latvijas drifta kausa 4. posma rezultāti:
Street
1. Regnārs Mozga, BMW 328 (E36), 32 punkti
2. Reinis Frīdbergs, BMW 328 (E36), 28 punkti
3. Raimonds Freimanis, BMW 328 (E30), 24 punkti
Pro Am
1. Ēriks Ulass, BMW 344 (E30), 32 punkti
2. Ingus Jēkabsons, BMW 540 (E34), 28 punkti
3. Raivis Graudiņš, BMW 340 (E30), 24 punkti