profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Latvijas drifta auto būvētavas 2100 zirgspēku treniņš (FOTO)

Artūrs Virbulis 30.07.2013 - 20:13 Latvijas drifta auto būvētavas 2100 zirgspēku treniņš (FOTO)
Bredika Nissan 200SX. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Pirmdienas vakarā Mežciemu pārņēma V8 dzinēju rēkoņa un pamatīgi dūmu mutuļi, jo „JF Projects" pirmo reizi vienkopus bija izveduši pastaigā savus trīs jaunākos drifta projektus - tikko uzbūvētos Oskara Bredika un Raimonda Tihonova Nissan 200SX, kā arī uzlaboto un tagad 1000 zirgspēkus attīstošo Venta Pečaka BMW 357TT.

Privātajā treniņā Bredika un Tihonova jaunajām drifta automašīnām šī bija pirmā Biķernieku trasē, savukārt Pečakam šī bija pirmā atgriešanās Biķerniekos pēc pamatīgās EEDC avārijas jūnija vidū. Treniņā dalību ņēma arī Elvijs Ķezis, kurš testēja jaunu aizmugurējā reduktora pārnesumu attiecību, kā arī Artūrs Mihailovs, kurš startē ar jaunāko drifta auto Latvijā - BMW 335i (E92).


Oskars Brediks. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Oskars Brediks ar savu Nissan 200SX, kas apveltīts ar 430 zirgspēkus un 580 Nm attīstošu 5,7 litru (LS1) V8 dzinēju, pirmās sacensības ar vēl vizuāli nepabeigtu auto jau aizvadīja Klaipēdā, Lietuvā, tomēr šoreiz Biķerniekos viņa spēkrats bija redzams jau nokrāsots un gandrīz pilnā ekipējumā (trūka dzinēja pārsegs un bampers). Pirmajos braucienos Oskars vēl centās aprast gan ar savu auto, gan ātro Biķernieku trasi, tomēr uz treniņa beigām viņš trasi jau spēja izbraukt bez drastiskām kļūdām.

„Mašīna vadās ļoti labi, nekādu problēmu. Šobrīd vēl nedaudz žēl ir, jo tikko nokrāsota, nav pannas (red.piez. auto apakšas aizsargi), nedrīkst izbraukt ārpus trases. Bet vēl nepieciešami daudz treniņu, lai uzkrātu pieredzi," tā pēc pirmā treniņa Biķerniekos Oskars Brediks. Jāatzīmē, ka šī Bredikam ir pirmā sezona PRO klasē, jo pagājušajā gadā viņš ar parastu BMW 328 startēja Latvijas drifta kausa Pro Am ieskaitē.


Tihonova Nissan 200SX. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Īstas ugunskristības šīs bija gan Raimondam Tihonovam, gan viņa 700 Zs un 1000 Nm attīstošajam Nissan 200SX, kurā iemājojis tāds pats 5,7 litru (LS1) V8 agregāts, tikai ar papildus divām turbīnām. Automašīnai šī bija vien otrā reize trasē, savukārt Tihonovs Biķernieku trasē devās pēc divu gadu pauzes. Iepriekšējā dienā pirms Biķernieku lielā treniņa tika aizvadīts vien neliels tests „333" sporta kompleksā. Roku stīvums nedaudz bija manāms, jo, iepazīstoties ar jauno auto un atsvaidzinot braukšanas prasmes, Tihonovam sanāca vairākas apgriešanās.


Raimonds Tihonovs. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

„Jaudīgs nenozīmē, ka ir vieglāk braukt (smaida). Nejūtos vēl tā, ka būtu jābrauc Drift Allstars sacensībās. Ja desmit reizes nevar vienādi nobraukt, tad nav jēgas braukt. Par piedalīšanos izlemšu piektdienas treniņā. Ar auto viss ir labi, vienīgi vēl pāris tehniskas nianses," auto testu un gatavību startēt jau šajā nedēļas nogalē notiekošajās Drift Allstars sacensībās komentē Raimonds Tihonovs.

Venta Pečaka BMW 357TT jeb „sinepe" bija pagājušā gada iespaidīgākais drifta auto projekts Austrumeiropā. Pēc uzbūvēšanas auto attīstīja 850 zirgspēkus, bet pirms šīs sezonas tas tika saregulēts uz 920 zirgspēkiem. Pirmās sacensības ar lielāko jaudu bija EEDC Rīgas posmā, tomēr tur treniņu laikā Pečaks izlidoja taisni sienā, salauza roku un spēcīgi sasita auto.


Pečaka BMW 357TT. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Pēc visu defektu novēršanas „sinepe" atkal tika vesta uz jaudas stendu, lai vēlreiz palielinātu jaudu. Lai arī stends tehnisku iemeslu dēļ nespēja uzrādīt visu jaudu, pēc turbo spiediena spriežot jaudai šobrīd vajadzētu būt ap 1000 zirgspēkiem. Taujāts par to, vai šīs jaudas izmaiņas ir jūtams, Vents Pečaks atbild, ka „var just, ka ir vairāk jaudas, liekas, ka īsāks reduktors". Vents arī atzīst, ka pēc spēcīgās jūnijā piedzīvotās avārijas pirmajā līkumā vēl esot nedaudz bailīgi, tomēr ar treniņu palīdzību viņš to cer atrisināt.


Vents Pečaks. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed

Ja par Raimondu Tihonovu vēl skaidrības nav, tad ir skaidrs, ka šajā nedēļas nogalē Biķerniekos notiekošajās Drift Allstars Eiropas seriāla sacensībās uz starta redzēsim vismaz divas „JFP" būvētus drifta automobiļus.
Komentāri
Madgre 31.07.2013 10:06
Dzekiem nav sirmiits aizgajis ciet ar taa bembja jaudas palielinasanu?Ar ieprieksheejo chalis iisti netika galas...
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png