profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Kas lācītim vēderā jeb Latvijas PRO drifta auto apskats I daļa

Go4speed 10.08.2011 - 12:35 Kas lācītim vēderā jeb Latvijas PRO drifta auto apskats I daļa
Foto no personīgā arhīva

Latvijas PRO drifts attīstās, jo šogad uz starta redzams jau kuplāks skaits mašīnu nekā pirmajā PRO gadā. Labākie braucēji ir visiem zināmi, tomēr informācija par viņu automašīnām, uzstādītajiem dzinējiem un to jaudām nav publiski pieejami. Tādēļ portāls “Go4speed” nolēma, ka jāizveido Latvijas PRO drifta auto apskatu, kurā trīs daļās aplūkosim visus šogad trasē redzētos spēkratus.

 

Sazinājāmies ar katra auto braucēju, lai uzzinātu automašīnas marku un modeli, ražošanas gadu, uzstādīto dzinēju un jaudu un griezes momentu. Tāpat katrs pilots piezīmēja, kas viņa automašīnā ir īpašs un ko būtu vērts izcelt.

 

Gvido Elksnis

 

Marka, modelis: BMW 328 (E36)

Gads: 1996

Dzinējs: 2,8 litru BMW benzīna dzinējs ar uzstādītu turbīnu, dzinēja kods - M52B28

Jauda/grieze: 550 Zs un 700 Nm

 

Komentārs: automašīna būvēta Somijā, dzinēju būvējis viens no labākajiem motoru meistariem Somijā. Gada pirmajā pusē tā tika izmantota driftā, tomēr šobrīd to pārbūvē par autošosejas spēkratu, ar kuru “Coolrace” komanda piedalīsies septembrī notiekošajā “1000km Grand Prix Riga”.

 

Raivo Mužiks

 

Marka, modelis: Nissan Silvia (S14a)

Gads: 1998

Dzinējs: 2,0 litru Nissan turbo benzīna dzinējs, dzinēja kods - SR20DET

Jauda/grieze: ~300 Zs un 400 Nm

 

Komentārs: auto pirms trīs gadiem atceļoja no Japānas un kopš tā laika bez īpašām pārbūvēm Raivo ar viņu piedalās driftā. Protams, gadu gaitā ir veikti uzlabojumi, piemēram, uzstādīts drošības karkass, tomēr balstiekārta un dzinējs jau ceturto sezonu ir praktiski bez izmaiņām. Raivo gan piebilst, ka uz nākamo gadu būs nepieciešama lielāka jauda.

 

Elvijs Ķezis

 

Marka, modelis: MG ZS

Gads: 2002

Dzinējs: 4,0 litru BMW V8 benzīna dzinējs, dzinēja kods - M60B40

Jauda/grieze: 300 Zs un 440 Nm

 

Komentārs: šis ir unikāls auto, jo ir vienīgais MG (Rover) drifta auto Baltijā. Konkrētais spēkrats dzīvi sācis kā autošosejas izstāžu auto un ceļojis no pasākuma uz pasākumu, tomēr pagājušajā ziemā Elvija vadībā pārtapis par drifta auto. Lai arī vizuāli tas ir Rover, zem virsbūves slēpjas BMW tehnika - balstiekārta, dzinējs u.c. ir uzstādīti no bavāriešu ražotāja.

 

Ervins Ērglis

 

Marka, modelis: Subaru Impreza (GC8)

Gads: 1996

Dzinējs: 5,0 litru V10 benzīna dzinējs no BMW M5 (E60), dzinēja kods - S85B50

Jauda/grieze: ~507 Zs un 520 Nm

 

Komentārs: ar šo auto Ervins agrāk piedalījās rallijkrosā, kur ieguva 3. vietu NEZ izcīņā. Jau divus gadus notiek šī Subaru pārbūve par drifta auto, ieskaitot dzinēja pielāgošanu. Ervins atzīst, ka šobrīd ir diezgan tuvu braukšanai un ka iespējams jau septembrī viņš ar šo auto piedalīsies pirmajās sacīkstēs.

 

Edmunds Ērglis

 

 

Marka, modelis: BMW 320 (E30)

Gads: 1985

Dzinējs: 4,0 litru BMW V8 dzinējs, dzinēja kods - M60B40

Jauda/grieze: 286 Zs un 400 Nm

 

Komentārs: šis ir vecākā brāļa Ervina izbijušais sacīkšu auto, ar kuru viņš 2009. gadā izcīnīja drifta vicečempiona titulu. Jau sākot ar pagājušo gadu BMW nodots jaunākā brāļa Edmunda rokās, kurš itin veiksmīgi ar to piedalījās pagājušā gada ProAm kausa izcīņā un arī šī gada PRO čempionātā.

 

Nākamajās divās daļās turpināsies Latvijas PRO drifta automašīnu apskatīšana, kurā aplūkosim tādus auto kā Latvijas čempiona Jāņa Eglītes spēkratu, atraktīvo Ivo Cīruļa BMW un arī vienīgo Toyota modeli šī gada driftā!

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png