Latvijas PRO drifts attīstās, jo šogad uz starta redzams jau kuplāks skaits mašīnu nekā pirmajā PRO gadā. Labākie braucēji ir visiem zināmi, tomēr informācija par viņu automašīnām, uzstādītajiem dzinējiem un to jaudām nav publiski pieejami. Tādēļ portāls “Go4speed” nolēma, ka jāizveido Latvijas PRO drifta auto apskatu, kurā trīs daļās aplūkosim visus šogad trasē redzētos spēkratus.
Sazinājāmies ar katra auto braucēju, lai uzzinātu automašīnas marku un modeli, ražošanas gadu, uzstādīto dzinēju un jaudu un griezes momentu. Tāpat katrs pilots piezīmēja, kas viņa automašīnā ir īpašs un ko būtu vērts izcelt.
Gvido Elksnis
Marka, modelis: BMW 328 (E36)
Gads: 1996
Dzinējs: 2,8 litru BMW benzīna dzinējs ar uzstādītu turbīnu, dzinēja kods - M52B28
Jauda/grieze: 550 Zs un 700 Nm
Komentārs: automašīna būvēta Somijā, dzinēju būvējis viens no labākajiem motoru meistariem Somijā. Gada pirmajā pusē tā tika izmantota driftā, tomēr šobrīd to pārbūvē par autošosejas spēkratu, ar kuru “Coolrace” komanda piedalīsies septembrī notiekošajā “1000km Grand Prix Riga”.
Raivo Mužiks
Marka, modelis: Nissan Silvia (S14a)
Gads: 1998
Dzinējs: 2,0 litru Nissan turbo benzīna dzinējs, dzinēja kods - SR20DET
Jauda/grieze: ~300 Zs un 400 Nm
Komentārs: auto pirms trīs gadiem atceļoja no Japānas un kopš tā laika bez īpašām pārbūvēm Raivo ar viņu piedalās driftā. Protams, gadu gaitā ir veikti uzlabojumi, piemēram, uzstādīts drošības karkass, tomēr balstiekārta un dzinējs jau ceturto sezonu ir praktiski bez izmaiņām. Raivo gan piebilst, ka uz nākamo gadu būs nepieciešama lielāka jauda.
Elvijs Ķezis
Marka, modelis: MG ZS
Gads: 2002
Dzinējs: 4,0 litru BMW V8 benzīna dzinējs, dzinēja kods - M60B40
Jauda/grieze: 300 Zs un 440 Nm
Komentārs: šis ir unikāls auto, jo ir vienīgais MG (Rover) drifta auto Baltijā. Konkrētais spēkrats dzīvi sācis kā autošosejas izstāžu auto un ceļojis no pasākuma uz pasākumu, tomēr pagājušajā ziemā Elvija vadībā pārtapis par drifta auto. Lai arī vizuāli tas ir Rover, zem virsbūves slēpjas BMW tehnika - balstiekārta, dzinējs u.c. ir uzstādīti no bavāriešu ražotāja.
Ervins Ērglis
Marka, modelis: Subaru Impreza (GC8)
Gads: 1996
Dzinējs: 5,0 litru V10 benzīna dzinējs no BMW M5 (E60), dzinēja kods - S85B50
Jauda/grieze: ~507 Zs un 520 Nm
Komentārs: ar šo auto Ervins agrāk piedalījās rallijkrosā, kur ieguva 3. vietu NEZ izcīņā. Jau divus gadus notiek šī Subaru pārbūve par drifta auto, ieskaitot dzinēja pielāgošanu. Ervins atzīst, ka šobrīd ir diezgan tuvu braukšanai un ka iespējams jau septembrī viņš ar šo auto piedalīsies pirmajās sacīkstēs.
Edmunds Ērglis
Marka, modelis: BMW 320 (E30)
Gads: 1985
Dzinējs: 4,0 litru BMW V8 dzinējs, dzinēja kods - M60B40
Jauda/grieze: 286 Zs un 400 Nm
Komentārs: šis ir vecākā brāļa Ervina izbijušais sacīkšu auto, ar kuru viņš 2009. gadā izcīnīja drifta vicečempiona titulu. Jau sākot ar pagājušo gadu BMW nodots jaunākā brāļa Edmunda rokās, kurš itin veiksmīgi ar to piedalījās pagājušā gada ProAm kausa izcīņā un arī šī gada PRO čempionātā.
Nākamajās divās daļās turpināsies Latvijas PRO drifta automašīnu apskatīšana, kurā aplūkosim tādus auto kā Latvijas čempiona Jāņa Eglītes spēkratu, atraktīvo Ivo Cīruļa BMW un arī vienīgo Toyota modeli šī gada driftā!