Foto: Viesturs Lācis/Go4speed
2010. gadā Kristapu Blušu varēja saukt par labāko braucēju Latvijā, tomēr pēdējos divos gados, braucot ar novecojušu vai aizlienētu tehniku, no viņa bija redzams visai blāvs sniegums. Tomēr šogad Kristaps kopā ar HGK vienību driftā atgriežas ar pilnu sparu - ar jaunu un iespaidīgu auto, ambicioziem mērķiem un vēlmi beidzot atkal uzvarēt Jāni Eglīti.
Ļoti ilgi gaidīji šo mašīnu, kādi ir secinājumi pēc pirmajiem treniņiem un vai ir tas, ko gaidīji?
Ļoti labi, ir ļoti liela rezerve, kas lieti var noderēt ātrākās trasēs un esmu ļoti apmierināts. Es nezināju, ko gaidīt, bet, iekāpjot un sākot braukt, liekas, ka tu visu laiku esi braucis ar šo mašīnu. Ar viņu ir ļoti viegli braukt un no pirmajiem 30-40 iebraucieniem, kas līdz šim ir bijuši, varbūt tikai viens nav sanācis. Auto iet ļoti labi, kontrolējami. Adaptācija absolūti nebija nepieciešama, jo sēžu tur, kur man jāsēž, un auto kokpits ar stūri, visiem rokturiem un slēdžiem ir uzbūvēts priekš manis. Var teikt, ka sēžu tā kā mājās pie televizora ar pulti rokās un kaifoju (smaida).
Foto: Viesturs Lācis/Go4speed
Pastāsti pāris vārdos par jaunā auto tehniskajiem risinājumiem.
Mašīna ir tā pati 3. sērijas E46 virsbūve (red.piez. kādas HGK būvē jau divus gadus), vienīgi aizmugurējais tilts ir pielāgots no nākamās 3.sērijas E90 modeļa, līdz ar to ir plašākas regulēšanas iespējas sagāzumiem un savirzei. Braucam šogad ar igauņu Wisefab piekari, kas ir pārbaudīta, tādēļ nekas jauns nav jāizdomā. Zem dzinēja pārsega ir Amerikāņu LS sērijas V8 dzinējs ar kompresoru, kas sajūgts ar Tremec ātrumkārbu, un darbojas ar iespaidīgu degvielas maisījumu - 98E benzīns kopā ar metanolu, kas dod 116. oktāna skaitli.
Kādi jaudas rādītāji iegūti ar šo degvielas maisījumu?
786 zirgspēki un 900 Nm. Gadījumā, ja mums nav pieejams metanols, tad mēs varam pārslēgties uz tā saucamo avārijas režīmu, kas ir braucot tikai ar degvielu. Avārijas režīmā auto attīsta 600 Zs un 800 Nm, kas nozīmē, ka arī tādā gadījumā ar auto vēl var pabraukt.
Blušs treniņā ar Sergeju Kabarginu. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed
Kurās sacensībās šogad ir plānots startēt?
Viennozīmīgi tie ir atlikušie EEDC (Austrumeiropas drifta čempionāts) posmi, jo pirmais posms, kurā nestartējām, jau ir bijis. Palikušas piecas sacensības, kurās jāsasniedz maksimāli labākais rezultāts, lai atkal atgrieztos drifta aprites virsotnē, nevis dzīvotu uz veciem saukļiem. Tad noteikti ir pāris Drift Allstars posmi iespēju robežās, kas tepat Skandināvijā un Baltijā notiks. Un, protams, NEZ čempionātam mēģināsim sekot līdzi, cik nu būs iespējams. Kādas desmit sacensības ārpus Latvijas plus mīnus sanāks.
Galvenais mērķis tātad ir ar jaunu mašīnu, ar jaunu sparu atgriezties pašā virsotnē?
Jā, šī gada mērķis laikam būtu kā minimums par EEDC TOP 5 pacīnīties, ideālā gadījumā TOP 3. Tuvāk EEDC sezonas beigām domāju, ka būs ļoti saspīlēta situācija un čempions izšķirsies beidzamajā posmā Kijevā, Ukrainā.
Foto: Viesturs Lācis/Go4speed
Ir kādi konkrēti piloti, kurus ir vēlme uzvarēt?
Gribas vinnēt Eglīti (red. piez. Jānis Eglīte). Kaut kad sen ir vinnēts, bet ir arī zaudēts. Zaudēts, vai nu tāpēc, ka nav braukts ar savu automašīnu, vai arī kaut kādu citu iemeslu dēļ. Bet nu no tiem, ko esmu redzējis, tas čalis brauc visstabilāk. Un, ja var viņu vinnēt, tad man liekas var vinnēt jebkuru.
Ārpus mūsu platuma grādiem, piemēram, uz Rietumeiropu ir plānā braukt?
Vienīgais, kas tikai pa Rietumeiropu iet, ir „King of Europe", bet tur startēt plāna īsti nav. Izņemot varbūt beidzamo posmu Slovākijā, kas notiks ļoti ātrā un interesantā trasē. Ja oktobrī būs iespējams, tad mēs uz turieni aizbrauksim. Arī EEDC būs tāds īpašs noslēdzošais posms, kas neies ieskaitē, bet būs kā „bonus stage" Grieķijā. Astoņiem izvēlētiem pilotiem no EEDC apmaksās transporta izdevumus organizators, un automašīnas uz turieni tiks transportētas atsevišķi no pilotiem. Šova gonka ar ļoti spēcīgu sastāvu.
Veiksmi pirmajās sacensībās ar jauno auto, kas risināsies šonedēļ Minskā!
Paldies!
Amerikāņu V8 muskulis ar kompresoru. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed
Domkratu vietā tiek izmantoti hidrauliski izbīdāmi stieņi. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed
Salonā vēl trūkst priekšējais panelis. Foto: Viesturs Lācis/Go4speed