Elvijs Ķezis. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
2012. gads Latvijas PRO driftā noslēdzās ar Edmunda Ērgļa izcīnīto čempiona titulu, tomēr arī bez viņa vairāki braucēji šogad demonstrēja ļoti labu sniegumu. Tā par vienu no lielākajiem šīs sezonas pārsteigumiem var saukt „R1 Sport" pilotu Elviju Ķezi, kurš skatītājus priecēja ar agresīvu braukšanas stilu un minimālām distancēm.
2011. gadā Ķezis ar savu driftā unikālo „MG Rover" debitēja Latvijas PRO driftā, tomēr sniegums gan trūkstošās pieredzes, gan ne pārāk jaudīgās automašīnas dēļ nebija pārliecinošs. Labākais sasniegums pagājušajā gadā bija septītā vieta ceturtajā posmā Daugavpilī, savukārt kopvērtējumā Elvijs sezonu noslēdza vienpadsmitajā pozīcijā.
2011. gada dizains. Foto: Rihards Baumanis/Go4speed
Šo sezonu gan Ropažu braucējs iesāka pārliecinoši, Rīgā notiekošajā EEDC posmā demonstrējot izcilu sniegumu tandēmā pret tobrīd vēl EEDC čempiona statusā esošo Jāni Eglīti. Lai arī tiesneši lēma par labu Eglītei, gan skatītāji, gan Ķezis uzskatīja, ka uzvaru tandēmā bija pelnījis tieši „R1 Sport" pilots. Sarunā ar „Go4speed" Elvijs atklāja, ka arī Eglīte toreiz bija līdzīgās domās.
Pēc nopietnā pieteikuma sezonas pirmajās sacīkstēs sekoja šī snieguma apliecinājums Austrumeiropas drifta čempionāta (EEDC) trešajā posmā Lietuvā, kurā Ķezis izcīnīja savu pirmo uzvaru PRO driftā. Veiksme Elvijam gan stāvēja klāt, jo vairākus konkurentus piemeklēja likstas un neveiksmes, tomēr uzvara paliek uzvara. „Kačerginā (red.piez. Lietuvā) varbūt bija veiksme," smaidot atzīst pats Elvijs Ķezis.
2012. gada dizains. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
„Kopumā pozitīva sezona, izbraukāti daudzi posmi, iegūta ļoti liela pieredze. Traucēja vienīgi mūžīgās problēmas ar kompresora siksnām, tās uz nākamo gadu būs jānovērš. Arī pēdējā posmā pret Jēkabsonu beidzās siksna, citādāk, iespējams, būtu bijis arī augstāk. Galvenais gada mērķis - aprašana un saprašanās ar auto - gan ir izpildīts," tā par aizvadīto sezonu Ķezis, piebilstot, ka „šogad bija pavisam cita braukšana, tika noķerts kārtīgs adrenalīns, sajūtas bija baigi labās".
Kā jau iepriekš minējām Ķeža spēcīgākais ierocis tandēmu cīņās bija minimālās distances, un tam piekrīt arī Elvijs: „Kad redzu pa priekšu braucošo, galvenā doma ir viņu noķert un iesēsties blakus". Lai nākamo sezonu varētu aizvadīt vēl labāk, pa ziemu tiks vēl strādāts pie „MG Rover" automašīnas.
Elvija lielākā priekšrocība ir minimālas distances. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
„Jānovērš, protams, kompresora siksnas problēma, jāuzliek cita ātrumkārba, jāatvieglina bundža, kā arī vēl visādas nianses. Jāpabeidz sīkumi, lai varētu parādīt, ko auto spēj," tā par ziemā gaidāmajiem darbiem Ķezis. Taujāts par to, kur nākamgad tiks braukts, Elvijs atbild: „Plānā doties uz visiem Latvijas un EEDC posmiem, varbūt arī uz Krieviju un uz sacīkstēm, kur ir naudas balvas, lai būtu arī kaut kāda atdeve." Mērķi? „Gaidīsim nākamo sezonu, jo mērķis ir tikt galā ar auto. Kad pirmo reizi izbrauksim, tad arī mērķi paši radīsies. Bet noteikti iesim uz pilnu," kareivīgi noskaņots ir Elvijs.