Ervīns Ērglis. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
Aizvadītajā nedēļas nogalē Biķernieku trasē noslēdzās Latvijas PRO drifta čempionāta 2012. gada sezona, kurā par čempionu tika kronēts Edmunds Ērglis. Posma finālā gan viņš piekāpās Jānim Eglītem, tomēr Ērglim pietika arī ar otro vietu, lai kļūtu par trešo čempionu Latvijas drifta vēsturē.
Ceļš līdz titulam gan nebija viegls, jo Edmundam ¼ finālā pretī stājās viņa brālis Ervīns Ērglis ar ievērojami jaudīgāko Subaru Impreza, kas aprīkots ar 500 zirgspēkus attīstošu V10 dzinēju no BMW M5. Pirmajā braucienā Edmunds no aizmugures braucot bija patālu, tomēr Ervīns otrajā braucienā nesaslēdza ātrumus un iztaisnojās. Tiesneši lēma par pārbraucienu, kurš gan nenotika, jo vecākais brālis Ervīns tehnisku iemeslu dēļ izstājās.
Ervīns Ērglis, taujāts par šo defektu, smejot atbild: „Tā bija komandas taktika, F1 taktika. Bija svarīgi izcīnīt titulu, un ar tik švaku auto kā viņam tas nav viegli, tādēļ vajadzēja palīdzēt. Vienu gonku man uzvarēt nebija jēgas, es vēl nākamsezon paspēšu." Līdz ar to var saprast, ka Ervīns nākamgad plāno atkal atgriezties drifta virsotnē. „Bija svarīgi izbraukt šīs divas gonkas, lai saprastu, kas lūzt, kas nelūzt. Auto pa lielam ir gatavs, vēl tikai pie sīkumiem jāpiestrādā," sava divus gadus būvētā Subaru Impreza gatavību skaidro Ērglis vecākais.
Edmunds Ērglis pēc čempiona titula izcīnīšanas. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
Jautāts par sajūtām, atgriežoties driftā pēc divu gadu pauzes, Ervīns atbild, ka „sajūtas normālas, braucu un cīnos. Sapratu, ka jāpatrenējas, lai pilnvērtīgi cīnītos, jo uz gonkām braucu bez treniņiem un tikai pašu sacensību laikā sāku iesilt." Ja nekas nesaiešot greizi, tad nākamgad „R1 Sport" komandu pārstāvošais pilots startēs visu sezonu, kas viņu automātiski ierindo karstāko čempiona titula pretendentu vidū.
Protams, priecīgs par brāļa titulu bija ne vien Ervīns, bet arī pats Edmunds Ērglis: „Tajā mirklī sajūtas bija vislabākās, vēl īsti neticējās, jo kaut ko tik lielu vēl līdz šim nebiju izcīnījis. Sacensībās mani viss apmierināja, vienīgi uz beigām tumsā knapi kaut ko redzēju, bet visiem jau apstākļi bija vienādi. Finālā pret Egli pats kļūdījos - piegāju par tuvu klāt, apjuku, pavisam atmetu gāzes pedāli un viņš atrāvās. Tagad domājot saprotu, ka vajadzēja uz bremzes pasēdēt. Otrajā braucienā baigi nogriezu iekšmalu, ko braucot nejutu, bet video tas bija labi redzams."
Edmunda Ērgļa BMW un Ervīna Ērgļa Subaru. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
Nākotnes plāni jaunajam Latvijas čempionam ir praktiski skaidri. „Pirmais ir sataisīt vizuālo un tālāk jau redzēs. Tā kā ziemā tāpat kā pagājušā gadā ir doma pa dīķi pabraukāt, tad ar dzinēja uzlabošanu nodarbosies pēc ziemas. Ja sanāks, tad tiks likts kompresors. Kur plāns braukt? Ja jaudas nebūs, tad tepat, ja palielināšu jaudu, tad skatīsies kaut kur tālāk. Daudz kas atkarīgs arī no sponsoriem," savus ziemas un nākamā gada plānus ieskicē Ērglis jaunākais.
Tādējādi nākamsezon uz starta visas sezonas garumā līdzās brāļiem Ingum un Ingemāram Jēkabsoniem redzēsim arī brāļus Edmundu un Ervīnu Ērgļus. Baltijas un Austrumeiropas driftā šāda parādība praktiski nav novērojama, tādēļ Latvijas drifts var lepoties ar diviem spēcīgiem brāļu tandēmiem, kas ir spējīgi jebkurās sacensībās kāpt uz goda pjedestāla. To šosezon pierādīja arī brāļi Jēkabsoni, jo Ingemārs šogad divreiz piedalījās uzvarētāju apbalvošanā, savukārt Ingus šosezon PRO drifta kopvērtējumā izcīnīja trešo vietu.