profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Latviešu drifterus Elksni un Pečaku neielaiž Ukrainā

Artūrs Virbulis 13.08.2012 - 20:04 Latviešu drifterus Elksni un Pečaku neielaiž Ukrainā
Nedz Vents Pečaks, nedz Gvido Elksnis sacīkstēs nepiedalījās. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Pagājušajā nedēļas nogalē Odesā, Ukrainā, risinājās Austrumeiropas drifta čempionāta („EEDC") piektais posms, uz kuru devās arī četri latviešu braucēji - Jānis Eglīte, Kristaps Blušs Gvido Elksnis un Vents Pečaks. Līdz sacensībām gan tika tikai Blušs un Eglīte, jo Elksni un Pečaku robežsardze neielaida Ukrainā.

Kā skaidro Venta Pečaka komandas pārstāvji, tad Ukrainā pieņemts jauns likums, kas paredz, ka mikroautobuss kopā ar piekabi tiek traktēti kā smagais automobilis. Līdz ar to ir jāstāv daudz garākajā smago automobiļu rindā, kā arī ir nepieciešami pavisam citi papīri. Par šīm izmaiņām latviešu sportisti no organizatoru puses nebija brīdināti.

„Izstāvējām vieglo automobiļu rindu, un tad uzzinājām, ka jāstāv smago rindā. Tā vietā, lai iestātos smago rindā, mūs izdzina atpakaļ uz Poliju, lai stājamies smago rindas galā. Kopā uz robežas pavadījām trīs diennaktis," piedzīvojumus uz robežas atklāj Pečaka komandas menedžeris. Tomēr ar to problēmas nebeidzās, jo tika prasīts dokuments, kas atļautu ievest riepas Ukrainā, par ko latviešu sportisti arī pirms tam nebija informēti.


Venta Pečaka 850 Zs attīstošais „BMW 357iTT". Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Jāatzīst, ka šo papīru - ATA Carnet - bija iespējams uztaisīt vien Latvijā, Latvijas tirdzniecības un rūpniecības kamerā. Šajā gadījumā 28 jaunu riepu ievešana būtu papildus maksājusi 700 latus. „Mēs samaksājam vairākus tūkstošus latu par riepām, vēl ceļš un pārējās izmaksas, un vēl mums jāmaksā 700 latus par riepām, kuras nospolēsim, absurds," sašutuši ir Pečaka komandas pārstāvji.

Tika mēģināts iebraukt bez riepām, tomēr tāda iespēja izkrāmēt un uzglabāt riepas neitrālajā teritorijā nebija, tādējādi pēc uz robežas pavadītām trīs diennaktīm tika nolemts doties atpakaļ uz Latviju. „Ja mūs negaida, tad mēs uz turieni varam nebraukt," sarunu uz šādas nots noslēdz komandas menedžeris.

Līdzīgi izgāja arī Gvido Elksnim: „Jaunais likums paredz, ka, vedot kaut ko iekšā, jāsaņem tirdzniecības kameras papīri un apdrošināšana. To nezināju un neviens nebija pateicis. Ja nevaru pārvest, tad sarunāju atstāt riepas tur. Viss jau labi, bet tad piesējās par mašīnu, ka noņemta no uzskaites (red.piez. Gvido uz Odesu devās ar Gata Lapāna auto, kuram bija LAF sporta pase uz Lapāna vārda)," piedzīvojumus uz robežas skaidro Gvido Elksnis.

„Muitas priekšnieks iespītējās un teica, ka ar no uzskaites noņemtu auto iekšā nelaidīs. Gāja jau divpadsmitā stunda, sakrāmējām riepas atpakaļ un braucām atpakaļ. Pēc šī visa skaidrs tas, ka uz nākamo reizi jāuztaisa normāla reģistrācijas apliecība un attiecīgie papīri. Pēc viena muitnieka nevar spriest par visu valsti, tādēļ jāpapēta likumi un jāsazinās ar organizatoriem pirms tam," optimistiski spriež Gvido.

Taujāts par izredzēm „EEDC" kopvērtējumā, Gvido atbild, ka „protams, šis posms ir pamatīgs robs, it sevišķi tāpēc, ka konkurents (red.piez. Dmitrijs Iļjuks) ieņēma labu pozīciju. Tagad ir tā, ka teorētiski izredzes ir un viss jau vēl var būt". Jāatzīmē, ka ne tikai latviešiem bija problēmas ar iekļūšanu Ukrainā, jo uz sacensībām netika arī četri ungāru piloti.

Arī latviešu drifteriem, kas piedalījās Odesā notiekošajā posmā, neizgāja tik labi, kā cerēts. Gan Kristaps Blušs, gan Jānis Eglīte kvalificējās tandēmu braucieniem, tomēr Kristaps, startējot ar Dmitrija Iļjuka sagādātu „Nissan 200SX", izstājās 1/16 finālā, savukārt Eglītem sacensības beidzās 1/8 finālā.

EEDC 5. posma rezultāti:
1. Aleksejs Golovņa, Nissan 200SX
2. Dmitrijs Iļjuks, Nissan 200SX
3. Aleksandrs Griņčuks, Nissan 350Z
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png