Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
Pagājušajā nedēļas nogalē Igaunijā, „Laitse Park Rally" kompleksā, risinājās „Rock Drift Challenge" drifta sacīkstes, kas vienlaikus bija gan Latvijas, gan Igaunijas drifta čempionāta posms. Uzvaru izcīnīja Jānis Eglīte, tomēr viņš, tāpat kā vairāki citi latviešu braucēji, nebija apmierināti ar sacensību organizāciju, precīzāk, tiesāšanu.
Savu nepatiku pret Igaunijas posmu portālam atklāja Kristaps Blušs, sakot, ka „divus gadus Igaunijā nebiju bijis un domāju, ka kādu laiku atkal nebraukšu". Šajā brīdī jāmin, ka diskusijas ap „Rock Drift Challenge" sākās jau pirms pašām sacensībām, jo pēc Igaunijas noteikumiem viņu čempionātā nedrīkst piedalīties automašīnas, kurām priekšā uzstādīts trubu rāmis.
Tas nozīmēja, ka cīnīties par 6000 eiro lielo balvu fondu bija liegts gan Ivo Cīrulim, gan Edmundam Ērglim, kuri pieskaitāmi pie spēcīgākajiem Latvijas drifteriem. Ja Cīrulis šī iemesla dēļ neapmeklēja, tad Ērglis Igaunijā startēja vien Latvijas čempionāta ieskaitē, kurā balvu fonds nebija.
Edmunds Ērglis pret Ami Aalto. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
Sacensību dienā neizpratni raisīja tiesāšanas principi un tiesnešu lēmumi, kuri bija pretēji ierastajai vērtēšanai - tandēmu braucienos nozīmīga bija nevis minimāla distance, bet trases izbraukšana pēc kvalifikācijas kritērijiem. Atgādināsim, ka Austrumeiropas drifta čempionātā („EEDC") tiek pievērtas acis uz nelielām sekojošā braucēja kļūdām, ja vien viņš cenšas ieturēt pēc iespējas mazāku distanci.
„Negribu komentēt posmu, tā tiesāšana un noteikumi...esmu ļoti neapmierināts, domāju tāpat kā visi pārējie. Ar savu braukšanu biju apmierināts, tikai stulbi, ka tehnika neizturēja. Gribējās tikt tālāk. Laikam nevajadzēja atrauties no zemes braucienā pret Eglīti, bet nobraukt stabili un viss būtu izdevies," tā savas izjūtas pēc Igaunijā notikušā drifta posma raksturo ar „MG Rover" braucošais Elvijs Ķezis, kuram braucienā pret Jāni Eglīti neizturēja sajūgs.
Elvijs Ķezis pret Raitu Lemberu. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
Taujāts par šonedēļ notiekošo „EEDC" posmu Odesā, Ķezis atbild, ka uz Ukrainu nedosies, jo vajagot vēl tikt skaidrībā ar automobili. „Šosezon vēl „NEZ", varbūt vēl kas, un tad jau gatavosimies nākamajai sezonai. Tad gan brauksim un nopietni cīnīsimies," kareivīgi noskaņots ir „R1 Sport" komandas pilots.
Ar divējādām emocijām no Igaunijas atgriezies Gatis Lapāns. No vienas puses viņš izcīnīja trešo vietu Latvijas PRO drifta čempionāta ieskaitē, no otras puses arī Igaunijas ieskaitē bija iespējams izcīnīt tādu pašu rezultātu. „Brauciens pret igauņu „Nissan" (red.piez. Kristjan Klemets) par trešo vietu bija absurds. Tur, kur bija jāpaātrinās, viņš sabremzējās un es paliku ceturtais. Tiesneši pilnīgs vājprāts...vai es vēlos vēlreiz atgriezties? Laikam, ka nē," neapmierināts ar tiesāšanu ir Gatis Lapāns.
Gatis Lapāns pirms kontakta ar sienu. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
Pozitīvs gan viņa viedoklis par „Laitse Park Rally" trasi: „Trase bija kaut kas jauns, ar kalniņu iemetienā, betona sienu un garo līkumu, kurā neredzi pilonu. Tāds jauns pavērsiens un labs treniņš." Lai arī Lapānam vēl aizvien turpinās sadarbības projekts ar Indiju, kas nozīmē došanos uz Indiju tuvākā mēneša laikā, iespējams, ka viņu šosezon vēl redzēsim uz starta septembra sākumā notiekošajās, vērienīgajās „NEZ" drifta sacīkstēs.
Ja reiz par Igauniju, tad ir vērts pieminēt interesantus faktus saistībā ar latviešu drifteriem un Igaunijas drifta sacīkstēm. 2009. gadā Gvido Elksnis Igaunijas drifta čempionāta kopvērtējumā izcīnīja trešo vietu, savukārt Ivo Cīrulis tā paša gada pēdējā posmā svinēja savu pirmo uzvaru driftā. 2010. gads latviešiem izrādījās vēl veiksmīgāks, jo Gatis Lapāns spēja izcīnīt Igaunijas čempiona titulu, bet Ivo Cīrulis kopvērtējumā ierindojās piektajā pozīcijā.