profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Cīrulis skaidro EEDC avārijas iemeslus

Artūrs Virbulis 20.06.2012 - 20:20 Cīrulis skaidro EEDC avārijas iemeslus
Ivo Cīrulis. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Pirmais Latvijas PRO drifta čempionāta posms un otrais Austrumeiropas drifta čempionāta posms bija notikumiem bagāts un pārsteigumiem pilns, tādēļ sazinājāmies ar vairākiem sportistiem, lai noskaidrotu viņu domas par aizvadītajām sacensībām.

Neveiksmīgi sacīkstes beidzās vienam no favorītiem Ivo Cīrulim, kurš Latvijas ieskaites finālā, sacenšoties ar Gati Lapānu, ietriecās trases nožogojumā. „Video noskatījos 20 reizes, bet tāpat īsti nezinu avārijas iemeslu. Ieskrējos kā parasti, viss normāli, bet tad auto mistiski sagriezās. Vai nu par strauju iemetu, vai kas cits, bet zaudēju kontroli pār auto. Sadabūšu onboard video, varbūt kaut kas kļūs skaidrāks," savu pamatīgo avāriju komentē Ivo Cīrulis.


Ivo Cīrulis pēc avārijas. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Bojājumi pēc avārijas bija pamatīgi, un interneta vidē klīda jau dažādas baumas par to, ka auto nebūs iespējams sataisīt. „Muļķības, riteņi jau ir vietā, aizmugure dabūta jauna un auto jau ir pie bleķinieka. Nākamās divas nedēļas spēlēsim spēli „neguļam nakti, neguļam dienu"(smejas). Vizuāli ideāls auto nebūs, bet braukt Kauņā domāju, ka varēs," tā par sava auto remontēšanas procesu Cīrulis.

Veiksmīgāk sacensības izvērtās dobelniekam Aleksandram Siņicinam, kurš pagājušajā gadā Latvijas drifta kausa ProAm klasē ieguva trešo vietu un kuram šīs bija pirmās PRO drifta sacensības. „Teikšu latviski, kapitālas sacensības. Grūtākais bija pierast pie ātruma, bet nu stāvēt starp tiem vīriem, nekas labāks nevar būt. Itin nemaz nav salīdzināms ar ProAm, ļoti patika," sajūsmu par pirmajām PRO drifta sacensībām neslēpj Aleksandrs Siņicins.

Par pārsteigumu viņš parūpējās kvalifikācijā, kad Latvijas ieskaitē spēja kvalificēties kā trešais, aiz sevis atstājot daudz titulētākus un pieredzes bagātākus pilotus. Taujāts par to, vai šis rezultāts viņam nebija pārsteigums, Siņicins atbild, ka „biju, protams, pārsteigts. Likās, ka būs sliktāk. Priekš pirmās reizes ļoti labi, tikai nezinu, vai tā bija cūkas laime, vai nē". Latvijas ieskaitē Siņicins piekāpās ar „HGK Kit Car" braucošajam Fēliksam Bekermanam, savukārt „EEDC" finālos nemaz uz starta neizgāja.


Latvijas ieskaitē Aleksandrs Siņicins izkrita pret Fēliksu Bekermanu. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

„Noliku automašīnu boksā pēc Latvijas fināliem, pēc tam kāpu iekšā, lai brauktu, un nebija vairs bremžu. Izrādījās bremžu cilindra defekts, un bez bremzēm negribējās braukt, tādēļ nolēmām neriskēt un izstāties," izstāšanās iemeslu skaidro Siņicins. Nākamās sacensības, kurās dobelnieku redzēsim uz starta, būs jūlijā Daugavpilī notiekošais Latvijas PRO drifta čempionāta posms. „Gribēju braukt arī uz Kauņu (rez.piedz. „EEDC" 3. posms), bet netieku, nav īsti laika," tā PRO drifta debitants.

Par pārsteigumu parūpējās arī „R1 Sport" pilots Elvijs Ķezis, kurš tandēmu braucienos rādīja ļoti atzīstamu sniegumu. „Vajadzēja sevi beidzot pierādīt un mēģināju iet uz maksimumu. Kopumā pirmo reizi tik ievērojamas un labi noorganizētas sacensības ar daudziem labiem braucējiem. Ļoti izdevies pasākums," savu sniegumu un sacensības komentē ar „Rover" automobili braucošais Elvijs Ķezis.

Vislabākie tandēmu braucieni viņam izdevās pret divkārtējo Latvijas čempionu un pagājušā gada Austrumeiropas drifta čempionu Jāni Eglīti. Uzvarētāja noskaidrošanai bija nepieciešams pat pārbrauciens, kurā tiesneši lēma, ka labāks beigu beigās tomēr Eglīte. Taujāts par to, vai ir iespējams pārspēt Eglīti, Ķezis atbild, ka „personīgi domāju, ka man tas izdevās, tomēr tiesneši lēma citādāk. Bet nu izskatās, ka vispirms jāpierāda sevi".


Pret Jāni Eglīti Elvijs Ķezis ieturēja minimālu distanci. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Elvija „Rover" spēkrats, kas aprīkots ar četru litru „BMW" V8 agregātu, šogad ieguvis vairākus uzlabojumus, to starpā kompresoru un lielāku priekšējo riteņu leņķi. „Pagaidām auto darbojas, bet vēl jāizdara pāris sīkumi, jāuztaisa izplūde u.t.t. Doma ir braukt uz visiem „EEDC" posmiem, lai iegūtu pēc iespējas lielāku pieredzi," savus šīs sezonas plānus skaidro Ķezis, piebilstot, ka viņu uz startu redzēsim jau nākamnedēļ Kauņā notiekošajā „EEDC" trešajā posmā.

Pirmo reizi Latvijas publikas priekšā sacensībās ar savu jauno, 850 zirgspēkus attīstošo „BMW 357iTT" piedalījās arī Vents Pečaks, kurš parādīja ievērojamu sniegumu. Austrumeiropas drifta čempionāta ieskaitē jaunais braucējs izcīnīja ceturto vietu, cīņā par trešo vietu piekāpjoties pirmajam Latvijas drifta čempionam Gvido Elksnim.


Vents Pečaks skatītājus priecēja ar pamatīgiem dūmiem. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

„Tā neko posms, bija interesanti," sacensības komentē Vents Pečaks. Taujāts par to, vai jaudīgākā auto tituls neuzliek papildus spriedzi, Pečaks atbild, ka par to īpaši nedomājot. Tā kā šī ir viņa pirmā PRO drifta sezona, tad braucējs atzīst, ka īpašus mērķus sev nav izvirzījis un ka vairāk brauc prieka pēc. „Plānots ir braukt visus „EEDC" posmus, bet par to domās pēc Kauņas posma," tā par sezonas plāniem izsakās Pečaks.

Siņicins, Ķezis un Pečaks sevi Latvijā notikušajā Austrumeiropas un Latvijas PRO drifta čempionāta posmā pierādīja ļoti labi, tādēļ šobrīd vadošajiem braucējiem - Eglītem, Cīrulim, Lapānam, Elksnim un citiem - noteikti būs ko pasvīst nākamajos drifta posmos. Nākamās PRO drifta sacensības, kas būs Austrumeiropas drifta čempionāta trešais posms, 29.-30. jūnijā risināsies Kauņā, Lietuvā.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png