profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

EEDC drifts noslēdzas ar iespaidīgām avārijām un Eglītes uzvaru

Artūrs Virbulis 16.06.2012 - 22:46 EEDC drifts noslēdzas ar iespaidīgām avārijām un Eglītes uzvaru
Bildē Dmitrijs Iļjuks pirms Jāņa Eglītes. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Ar iespaidīgām avārijām, satriecošām cīņām un daudz, daudz dūmiem „Biķerniekos" noslēdzies Latvijas PRO drifta čempionāta pirmais un Austrumeiropas drifta čempionāta („EEDC") otrais posms. Latvijas ieskaitē triumfēja Gatis Lapāns, savukārt „EEDC" izcilu uzvaru svinēja pagājušā gada čempions Jānis Eglīte.

Ja pagājušajā gadā „EEDC" posmā avārija starp Kristapu Blušu un Dariusu Balys bija kas ārkārtējs, tad šogad, pieaugot ātrumiem un automobiļu jaudām, pieauga arī avāriju skaits. Kā pirmais Latvijas čempionāta finālā, cīnoties pret Lapānu, savu automašīnu pirmajā līkumā atstāja Ivo Cīrulis, savukārt savā pirmajā „EEDC" tandēmā turpat automobili pamatīgi apskādēja pasākuma lielākā zvaigzne polis Pāvels Trela.


Pāvelam Trelam Biķernieku trase neizrādījās laimīga. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Neraugoties uz šiem starpgadījumiem, sportisti nelika vilties, jo demonstrēja fantastisku sniegumu. Līdz šim sportistiem ātrākie iemetieni šajā trasē bija ap 130 km/h, savukārt šajās sacīkstēs iemetiena ātrums atsevišķiem sportistiem jau bija pieaudzis līdz 150 km/h. Tas nozīmēja gan ātrākas sānslīdes, gan arī ievērojami lielākus dūmus.

Pozitīvi, ka visu dienu pieturējās saule un tikai uz ļoti īsu brīdi fināla braucienu laikā uzpilēja pāris lietus piles. Kuplā skaitā tribīnēs sanākušie skatītāju noteikti nenožēloja savu ierašanos, jo šīs uzskatāmas par iespaidīgākajām līdz šim Latvijā notikušajām sacensībām. Viss sākās jau ar kvalifikācijas braucieniem, kad ļoti labu sniegumu demonstrēja kvalifikācijas uzvarētājs Gvido Elksnis, Pāvels Trela, Gatis Lapāns un vēl vairāki citi braucēji.

Nepaveicās šoreiz Jānim Lambertam, kura aizlienētajam automobilim jau kvalifikācijas laikā izbeidzās turbīna. Tāpat neveicās arī vairākiem krievu pilotiem, kuri izlidoja no trases, vai arī nespēja uzrādīt no viņiem gaidīto sniegumu. Par pārsteigumu kvalifikācijā parūpējās no Latvijas drifta kausa pārnākušais Aleksandrs Siņicins, kurš Latvijas ieskaitē kvalificējās kā trešais.


Gatim Lapānam izdevās izcīnīt pirmo vietu Latvijas čempionātā. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Tandēmu braucieni sākās ar Latvijas PRO drifta čempionāta TOP16, kuros uzvarēja teju visi favorīti. Interesants moments gadījās ¼ finālā starp Ivo Cīruli un Gvido Elksni, jo Elksnim uz starta noslāpa automobilis, tādējādi viņš nespēja uzsākt laicīgi cīņu un automātiski zaudēja. Tālāk sekoja vēl vairāki ievērojami braucieni, līdz beigās izkristalizējās četri labākie - Fēlikss Bekermans, Edmunds Ērglis, Ivo Cīrulis un Gatis Lapāns.

Cīrulis ar Lapānu iekļuva finālā, savukārt Ērglim ar Bekermanu atlika cīņa par trešo vietu. Ērglis, braucot no aizmugures, ieturēja pavisam minimālu distanci, tādējādi uz pjedestāla trešā pakāpiena kāpa tieši Ropažu sportists. Fināla cīņa solījās būt iespaidīga, un tāda tā arī bija, tikai vienīgi līdz pirmajam līkumam. Tajā, sekojot Lapānam, automobili nenovaldīja Cīrulis un ar pamatīgu ātrumu ietriecās riepu valnī. Automobili līdz „EEDC" fināliem salabot nebija iespējams, tādēļ Lapāns Cīrulim piedāvāja braukt ar savu rezerves automobili - 3. sērijas „BMW" ar 4,4 litru V8 agregātu.

„Gribējās labi nobraukt, lai tu beidz sacīkstes ar gandarījumu. Pabraucām ar „brāli", super, un abi kausi atkal Ādažos. Latvijas čempionāts jāturpina tādā stilā, un jācer, lai laiks atļauj nobraukt visu sezonu," tā sacensības un labos braucienos ar bijušo komandas biedru Eglīti komentē Gatis Lapāns.


Latvijas čempionāta pirmais trijnieks. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Austrumeiropas finālos gāja skarbi, jo sportistu līmenis bija ļoti līdzīgs. Savos pirmajos braucienos riepās ieslīdēja gan „Evil Empire" pilots Kabargins, gan igauņu braucējs Harolds Valdma. Ja Kabargins vairs cīņa nevarēja turpināt, tad Valdma auto apskādēja tikai vizuāli. Daudz trakāku avāriju piedzīvoja polis Pāvels Trela, kurš līdzīgi kā Cīrulis lielā ātrumā ietriecās pirmā līkuma valnī, līdz ar to viņam sacīkstes arī beidzās.

Līdz pusfinālam tika aizvadīti ļoti daudzi dūmiem pilni iebraucieni, kuros ar ļoti labu sniegumu izceļams Elvijs Ķezis. Ne viens vien drifta pazinējs bija pārsteigts par to, cik minimālu distanci ar „Rover" auto braucošais Ķezis spēj noturēt. Īpaši satriecoši bija braucieni ar Jāni Eglīti, kuros Ķezis titulētajam sportistam piekāpās vien minimāli.

Pusfinālā tika ar 850 Zs „BMW" braucošais Vents Pečaks, pirmais Latvijas čempions Gvido Elksnis, vienīgais ārzemju pilots, ukrainis Dmitrijs Iļjuks un jau minētais Jānis Eglīte. Uz finālu tika Iļjuks ar Eglīti, savukārt par trešo vietu cīņas aizvadīja Elksnis un Pečaks. Šajā tandēmā uzvarēja pieredze, līdz ar to pēc ļoti ilga pārtraukuma uz pjedestāla atkal spēja kāpt tieši Elksnis.


Austrumeiropas drifta čempionāta pirmais trijnieks. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

„Priekš emocionālā tas man bija ļoti svarīgi. Beidzot sajutu, ka varu, un arī pierādīju, ka varu. Pamācījos tandēmus izanalizēju tos, tā kā nākamajā reizē - Kauņā - mērķēsim atkal uz pjedestālu," tā savu trešo vietu komentē Gvido Elksnis. Finālā Eglīte ukraiņu kolēģim neatstāja nekādas cerības, jo nobraucu tik tuvu, cik vien iespējams, tādējādi nodrošinot sev uzvaru „EEDC" otrajā posmā.

„EEDC mērķis sasniegts, Latvijā kaut kā neiznāca. Treniņos viss bija labi, bet uz tandēmiem nevarēju iebraukties. Uzbraucām atkal ar Gati, bija atkal Eglīte ar Lapānu uz strīpas," sacensības komentē uzvarētājs Jānis Eglīte, piebilstot, ka kopumā bija ļoti labas sacīkstes, to, ka visi sākuši braukt agresīvāk, kā arī to, ka centīsies tikt uz pēc iespējas vairāk atlikušajiem „EEDC" posmiem.

Latvijas PRO drifta 1. posma rezultāti:
1. Gatis Lapāns, BMW 3. sērija (E30)
2. Ivo Cīrulis, BMW 3. sērija (E3)
3. Edmunds Ērglis, BMW 3. sērijas (E30)

Austrumeiropas drifta 2. posma rezultāti:
1. Jānis Eglīte, BMW 3. sērija (E30)
2. Dmitrijs Iļjuks, Nissan 200SX (S13)
3. Gvido Elksnis, BMW 328iT (E36)

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png