Nikolass Bertāns
FIA Starpkontinentālā drifta kausa izcīņa Biķernieku trasē, Rīgā, noslēdzās ar titulētā un panākumiem bagātā Džeimsa Dīna uzvaru. Tikmēr augsto otro vietu daudziem par patīkamu pārsteigumu izcīnīja tikai 16 gadus vecais Nikolass Bertāns. Izcīnījis piekto vietu kvalifikācijā, Bertāns ceļā uz finālu pārspēja tādus braucējus kā Ivo Cīruli (Top 16), Benediktasu Čirbu (Top8) un Maksu Milleru (Top4).
Bertāns un Dīns finālā. Foto: Fotogrāfs Olafs Ezertēvs
Foto: Fotogrāfs Olafs Ezertēvs
Publicitātes foto
Nikolass, vispirms apsveicu tevi ar lielisko rezultātu.
Liels paldies.
Kādas bija sajūtas, stājoties uz starta, kad laikapstākļi bija tik mainīgi?
Pirmā diena visiem braucējiem bija interesanta, jo apstākļi tiešām bija ļoti mainīgi – sausa trase, tad slapja. Bija jāspēj atrast pareizie regulējumi, jo trases konfigurācija mums bija jauna. Bet varēju daudz ko iemācīties.
Pašam patīk braukt pa lietu?
Pa lietu ir interesanti braukt. Viss notiek tādā palēninātā režīmā. Bet par cik trasē bija mainīgs segums, tad savienojumā ar lietu pa to braukt nebija diez ko patīkami, taču apstākļi visiem bija vienādi, jo bija jāspēj saprast, kur slīdēs auto, bet kur nē.
Foto: Fotogrāfs Olafs Ezertēvs
Šī cīņa man bija viena no mīļākajām, jo sacentos ar savu pagājušā gada komandas biedru. Izdevās labs brauciens, jo zināju, ka viņš brauks plaši un ka viņam varēs labi nosekot.
Jāsaka, ka pirms sacensībām bija labs noskaņojums. Biju gatavs cīņām un jutu, ka varu uzrādīt labu rezultātu, lai arī, protams, apzinājos, ka mūsu mašīna nav tā jaunākā un ātrākā.
Foto: Fotogrāfs Olafs Ezertēvs
Jā. Viņš brauca diezgan plaši un man izdevās viņu labi nosekot. Pēc tam, kad pa priekšu braucu es, arī centos braukt plati, bet viņš pēc sacensībām atzina, ka pieļāva kļūdu (uzbrauca virsū apmalei) un tādējādi atpalika. Līdz ar to sanāca viņu pārspēt un tikt finālā.
Un finālā pretim neviens cits kā slavenais un spēcīgais Džeims Dīns. Sajūtas pēc fināla laikam divējādas – it kā forši, ka esi ticis finālā, bet tā nelielā tehniskā ķibele liedza šo finālu izbaudīt par visiem 100%.
Jā, diemžēl pirmajā braucienā, labi sekojot Dīnam, man gāzes pedālī atskrūvējās ierobežojošā atdures skrūve, kā rezultātā nebija iespējams nospiest gāzes pedāli. Protams, prieks, ka esmu finālā, bet gribējās tā kārtīgāk pacīnīties ar Dīnu, lai arī viņš bija pelnījis uzvarēt. Bet kopumā esmu apmierināts – guvu jaunu pieredzi. Prieks apzināties, ka ar vismazjaudīgāko mašīnu (Bertāna auto bija 631 Zs) spēju iekļūt finālā un cīnīties pret Dīnu (800 Zs) un citiem braucējiem ar vēl krietni jaudīgākiem auto. Starpība ir ļoti liela, bet mums izdevās daudzus pārsteigt.
Foto: Fotogrāfs Olafs Ezertēvs
Iespējams. Vienmēr var kaut ko uzlabot. Protams, neatteiktos no pārsimts zirgspēkiem (smaida).
Kāda bija citu sportistu reakcija pēc sacensībām?
Protams, braucēji apsveica un slavēja mani. Piemēram, tas pats Gocha teica, ka viņam tagad ir jauns mīļākais braucējs (smaida). Tas pats spēcīgais un titulētais japāņu braucējs Daigo Saito paspieda roku un teica, ka labi braucu. Arī Dīns preses konferencē teica, ka man esot liels potenciāls. Prieks dzirdēt tādus vārdus no pasaules drifta zvaigznēm.
Foto: Fotogrāfs Olafs Ezertēvs
Domāju, ka pagaidām no pasaules mēroga sacensībām šis ir mūsu augstākais sasniegums. Būt pasaules vicečempionam un ar “Viada Latvija” komandu izcīnīt uzvaru komandu vērtējumā ir lieliski. Neko vairāk savās pirmajās tāda līmeņa sacīkstēs nevarēju iedomāties! Mēs pierādījām, ka Latvijā ne tikai būvē augsta līmeņa drifta mašīnas, bet ir arī braucēji, kuri ar tām spēj ļoti labi braukt.
Būtu vēl pilnas tribīnes ar latviešu faniem...
Jā, tas gan nedaudz pietrūka. Būtu lieliski, braucot gar tribīnēm, redzēt un dzirdēt latviešu fanus, kuri tevi atbalsta.
Kas notiek ar jūsu jauno auto?
Jaunā automašīna lēnā garā turpina būvēties.
Kādi tavi tālākie plāni?
Pagaidām konkrēti nezinu. Ir uzaicinājums braukt uz Krieviju, bet redzēs. Ir vairāki piedāvājumi, bet pagaidām neko konkrēti pateikt vēl nevaru.
Foto: Fotogrāfs Olafs Ezertēvs
Tieši tā. Priekšā ir daudz darba un pirksti gaisā man nav. Šīs bija vienas labas sacīkstes, kurās izdevās parādīt sevi no labākās puses, bet ar to nekas nebeidzas. Ir jāiet uz priekšu un jāturpina smagi strādāt. Noteikti gribētu izmantot izdevību un pateikt lielu paldies saviem un mūsu komandas lielākajiem atbalstītajiem Viada Latvija, Lucas oil, Eurowag, Monster Energy un Siguldas namdarim, kā arī visiem pārējiem atbalstītājiem, kuri palīdzēja izcīnīt šo vēsturisko panākumu. Paldies arī ģimenei, draugiem un faniem par atbalstu!
Bertāna cīņas (15:20, 34:00, 41:50 un 48:00)