profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Bertāns: Izcīnīt 2.vietu un uzvarēt komandu ieskaitē - neko vairāk nevarēju vēlēties

Mārtiņš Jankovskis 15.06.2021 - 07:33 Bertāns: Izcīnīt 2.vietu un uzvarēt komandu ieskaitē - neko vairāk nevarēju vēlēties
Nikolass Bertāns

FIA Starpkontinentālā drifta kausa izcīņa Biķernieku trasē, Rīgā, noslēdzās ar titulētā un panākumiem bagātā Džeimsa Dīna uzvaru. Tikmēr augsto otro vietu daudziem par patīkamu pārsteigumu izcīnīja tikai 16 gadus vecais Nikolass Bertāns. Izcīnījis piekto vietu kvalifikācijā, Bertāns ceļā uz finālu pārspēja tādus braucējus kā Ivo Cīruli (Top 16), Benediktasu Čirbu (Top8) un Maksu Milleru (Top4).


Bertāns un Dīns finālā. Foto: Fotogrāfs Olafs Ezertēvs

Diemžēl finālā pirmajā braucienā Bertāna automašīnu piemeklēja neliels, bet būtisks defekts (atskrūvējās viena skrūve un tā iestrēga zem gāzes pedāļa), kā rezultātā finālā uzvaru svinēja Džeims Dīns. Otrais palika Bertāns, bet trešais - Millers. Ceturtā vieta Kristapam Blušam, kurš Top16 pārspēja Georgiju Čivčjanu jeb Gochu (šis braucējs ir FIA IDC sacensību vēsturē visvairāk titulētākais braucējs, uzvarējis divas reizes un papildus tam viņš ir arī trīskārtējais RDS GP čempions) un Džeku Šenehenu (Top8). Diemžēl Top4 nācās piekāpties Dīnam, bet, cīnoties par trešo vietu, Blušs pirmajā braucienā taranēja sienu un salauza savas mašīnas aizmugurējo balstiekārtu, tādējādi nespējot turpināt sacensības.


Foto: Fotogrāfs Olafs Ezertēvs

Jāpiebilst, ka FIA IDC 2021. gada sacensībās debitēja komandu ieskaite. Šoreiz uzvaru svinēja “Viada Latvija” komanda, kuras sastāvā brauca Bertāns, Blušs un Cīrulis. Otrajā vietā ierindojās “Aimol Racing”, bet labāko trijnieku noslēdza “Liqui Moly Team”.


Publicitātes foto

Pēc sacensībām portāls Go4speed uz sarunu aicināja Nikolasu Bertānu, lai kopā atskatītos uz aizvadītajām sacīkstēm.

Nikolass, vispirms apsveicu tevi ar lielisko rezultātu.
Liels paldies.

Kādas bija sajūtas, stājoties uz starta, kad laikapstākļi bija tik mainīgi?
Pirmā diena visiem braucējiem bija interesanta, jo apstākļi tiešām bija ļoti mainīgi – sausa trase, tad slapja. Bija jāspēj atrast pareizie regulējumi, jo trases konfigurācija mums bija jauna. Bet varēju daudz ko iemācīties.

Pašam patīk braukt pa lietu?
Pa lietu ir interesanti braukt. Viss notiek tādā palēninātā režīmā. Bet par cik trasē bija mainīgs segums, tad savienojumā ar lietu pa to braukt nebija diez ko patīkami, taču apstākļi visiem bija vienādi, jo bija jāspēj saprast, kur slīdēs auto, bet kur nē.


Foto: Fotogrāfs Olafs Ezertēvs

Pēc tam, kad Top16 pārspēji komandas biedru Ivo Cīruli, pretim stājās lietuvietis Čirba. Kā atceries šo cīņu?
Šī cīņa man bija viena no mīļākajām, jo sacentos ar savu pagājušā gada komandas biedru. Izdevās labs brauciens, jo zināju, ka viņš brauks plaši un ka viņam varēs labi nosekot.

Kad tiki Top4, spēji tam noticēt, ka varēsi tik tālu aizcīnīties?
Jāsaka, ka pirms sacensībām bija labs noskaņojums. Biju gatavs cīņām un jutu, ka varu uzrādīt labu rezultātu, lai arī, protams, apzinājos, ka mūsu mašīna nav tā jaunākā un ātrākā.


Foto: Fotogrāfs Olafs Ezertēvs

Top4 tev pretim nāca Millers.
Jā. Viņš brauca diezgan plaši un man izdevās viņu labi nosekot. Pēc tam, kad pa priekšu braucu es, arī centos braukt plati, bet viņš pēc sacensībām atzina, ka pieļāva kļūdu (uzbrauca virsū apmalei) un tādējādi atpalika. Līdz ar to sanāca viņu pārspēt un tikt finālā.

Un finālā pretim neviens cits kā slavenais un spēcīgais Džeims Dīns. Sajūtas pēc fināla laikam divējādas – it kā forši, ka esi ticis finālā, bet tā nelielā tehniskā ķibele liedza šo finālu izbaudīt par visiem 100%.
Jā, diemžēl pirmajā braucienā, labi sekojot Dīnam, man gāzes pedālī atskrūvējās ierobežojošā atdures skrūve, kā rezultātā nebija iespējams nospiest gāzes pedāli. Protams, prieks, ka esmu finālā, bet gribējās tā kārtīgāk pacīnīties ar Dīnu, lai arī viņš bija pelnījis uzvarēt. Bet kopumā esmu apmierināts – guvu jaunu pieredzi. Prieks apzināties, ka ar vismazjaudīgāko mašīnu (Bertāna auto bija 631 Zs) spēju iekļūt finālā un cīnīties pret Dīnu (800 Zs) un citiem braucējiem ar vēl krietni jaudīgākiem auto. Starpība ir ļoti liela, bet mums izdevās daudzus pārsteigt.


Foto: Fotogrāfs Olafs Ezertēvs

Ja būtu iespēja uzlabot jūsu auto, rezultāts varētu būt vēl labāks?
Iespējams. Vienmēr var kaut ko uzlabot. Protams, neatteiktos no pārsimts zirgspēkiem (smaida).

Kāda bija citu sportistu reakcija pēc sacensībām?
Protams, braucēji apsveica un slavēja mani. Piemēram, tas pats Gocha teica, ka viņam tagad ir jauns mīļākais braucējs (smaida). Tas pats spēcīgais un titulētais japāņu braucējs Daigo Saito paspieda roku un teica, ka labi braucu. Arī Dīns preses konferencē teica, ka man esot liels potenciāls. Prieks dzirdēt tādus vārdus no pasaules drifta zvaigznēm.


Foto: Fotogrāfs Olafs Ezertēvs

Kā vērtē savu sniegumu sportiskajā ziņā? Šis rezultāts ir tavs līdz šim labākais karjerā?
Domāju, ka pagaidām no pasaules mēroga sacensībām šis ir mūsu augstākais sasniegums. Būt pasaules vicečempionam un ar “Viada Latvija” komandu izcīnīt uzvaru komandu vērtējumā ir lieliski. Neko vairāk savās pirmajās tāda līmeņa sacīkstēs nevarēju iedomāties! Mēs pierādījām, ka Latvijā ne tikai būvē augsta līmeņa drifta mašīnas, bet ir arī braucēji, kuri ar tām spēj ļoti labi braukt.

Būtu vēl pilnas tribīnes ar latviešu faniem...
Jā, tas gan nedaudz pietrūka. Būtu lieliski, braucot gar tribīnēm, redzēt un dzirdēt latviešu fanus, kuri tevi atbalsta.

Kas notiek ar jūsu jauno auto?
Jaunā automašīna lēnā garā turpina būvēties.

Kādi tavi tālākie plāni?

Pagaidām konkrēti nezinu. Ir uzaicinājums braukt uz Krieviju, bet redzēs. Ir vairāki piedāvājumi, bet pagaidām neko konkrēti pateikt vēl nevaru.


Foto: Fotogrāfs Olafs Ezertēvs

Lai arī panākums ir augsts, tavā balsī jūtu, ka pa mākoņiem nelidinies un turpini ar abām kājām stāvēt uz zemes.
Tieši tā. Priekšā ir daudz darba un pirksti gaisā man nav. Šīs bija vienas labas sacīkstes, kurās izdevās parādīt sevi no labākās puses, bet ar to nekas nebeidzas. Ir jāiet uz priekšu un jāturpina smagi strādāt. Noteikti gribētu izmantot izdevību un pateikt lielu paldies saviem un mūsu komandas lielākajiem atbalstītajiem Viada Latvija, Lucas oil, Eurowag, Monster Energy un Siguldas namdarim, kā arī visiem pārējiem atbalstītājiem, kuri palīdzēja izcīnīt šo vēsturisko panākumu. Paldies arī ģimenei, draugiem un faniem par atbalstu!

Bertāna cīņas (15:20, 34:00, 41:50 un 48:00)
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png