Kristaps Blušs. Foto: drift.by
Minskā, Baltkrievijā, noslēdzies pirmais Austrumeiropas drifta čempionāta („EEDC") posms. Lai arī uz Minsku ar uzvaru prātā devās teju visi spēcīgākie latviešu drifteri, neviens no mūsu pilotiem nespēja kāpt uz goda pjedestāla. Tādējādi pēc pēdējo gadu latviešu dominances, šoreiz uzvaru izcīnīja ukraiņu braucējs Dmitrijs Iļjuks („Nissan 200SX").
Laika apstākļi visas nedēļas nogales garumā bija mainīgi, un arī sacensību dienā tie strauji mainījās. Treniņu laikā lija lietus, tomēr līdz kvalifikācijas sākumam lietus bija nožuvis. Pirmie braucēji, to starpā Gvido Elksnis („BMW 328iT") un Kristaps Blušs („BMW M3"), tomēr Ivo Cīrulim („BMW 3. sērija") un Ventam Pečakam („BMW 357iTT") kvalifikācijas braucieni bija jāmēro pa slapju trasi.
Iespaidīgu sniegumu parādīja Elksnis, kurš trasi veica ar tādu pašu ātrumu un tikpat lieliem dūmiem, kā pagājušā gada „FXOpen" sacīkstēs. Tiesneši gan vienu pilotu novērtēja augstāk, līdz ar to pēc kvalifikācijas Gvido dalīta otrā, trešā vieta. Ivo Cīrulis, kurš sacīkstēs piedalījās ar Gata Lapāna automobili, kvalifikācijā devītais, Kristaps Blušs - desmitais, bet Vents Pečaks, kam šī bija debija tik augsta līmeņa sacensībās palika 23. Pozitīvi, ka visi spēja kvalificēties fināla braucieniem.
Ivo Cīrulis. Foto: drift.by
Elksnis labā rezultāta dēļ jau automātiski kvalificējās 1/8 finālam, pārējiem latviešiem šī privilēģija bija jāizcīna 1/16 fināla braucienos. Kā pirmais no mūsējiem uz starta stājās Ivo Cīrulis, kurš nobrauca stabili, savukārt pretinieks iztaisnojās un izbrauca no trases, tādējādi Ivo sacensības varēja turpināt.
Nākamajā braucienā diemžēl savā starpā nācās cīnīties Kristapam Blušam un Ventam Pečakam, kas nozīmēja, ka 1/8 finālam varēja kvalificēties tikai viens no viņiem. Blušs pieļāva sev neraksturīgu kļūdu un priekšā braucot sagriezās. Otro braucienu Vents nobrauca bez īpašām kļūdām, tādēļ starp labākajiem 16 iekļuva „EEDC" debitants Pečaks.
Vents Pečaks. Foto: prodrift.lv
Neveiksmīgs 1/8 fināla tandēms izvērtās Cīrulim, kurš abos braucienos pieļāva būtiskas kļūdas, kā rezultātā viņam sacensības bija beigušās. Pečaks, braucot pret baltkrievu pilotu, spēja izcīnīt pārbraucienu, tomēr pārbraucienā viņam nācās atzīt konkurenta pārākumu. Tādējādi visas latviešu cerības tika liktas uz Gvido Elksni, kuram 1/8 finālā pretī stājās krievu pilots ar „Nissan 350Z".
Elksnis, kā vienmēr, demonstrēja iespaidīgu sniegumu, tomēr pirmā brauciena vidū pārcentās un sagriezās. Par laimi, otrajā braucienā pretinieks iztaisnojās, kas nozīmēja, ka tiks braukts vēlreiz. Šoreiz Gvido bez kļūdām un pārliecinoši tālāk uz ¼ finālu. Pusfinālā Elksnim atkārtoti uzrādīja labu sniegumu, tomēr tiesneši lēma par labu pārbraucienam. Pa priekšu braucot Elksnis kļūdas nepieļāva, tomēr, aizmugurē braucot, viņš izlidoja no trases, kas nozīmēja, ka arī viņam sacensības bija beigušās.
Gvido Elksnis. Foto: drift.by
Līdz ar to uz pjedestāla ukraiņu uzvarētājs Dmitrijs Iļjuks ar „Nissan 200SX", otrās vietas ieguvējs Aleksejs Golovņo („Nissan 200SX") no Krievijas un trešajā vietā vēl viens krievu pilots Ivans Kurenbins ar „Mazda RX-7". Nākamais Austrumeiropas drifta čempionāta posms jau pēc divām nedēļām, un tas norisināsies tepat pie mums Latvijā, „Biķernieku" trasē. Organizatori sola spēcīgu ārzemju dalībnieku sastāvu, tomēr cerēsim uz to, ka latviešu braucēji otrajā posmā spēs revanšēties un izcīnīt uzvaru savā mājas trasē.