profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Latvijas drifta kausā dūmu vietā peļķes, šļakatas un norauti bamperi

Artūrs Virbulis 02.06.2012 - 20:49 Latvijas drifta kausā dūmu vietā peļķes, šļakatas un norauti bamperi
Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

„Biķernieku" trasē šodien tika aizvadīts otrais Latvijas drifta kausa posms, kurā par uzvaru cīnījās gan Street, gan ProAm klases braucēji. Laiks gan braucējus nelutināja, jo dūmu un ātruma vietā viņiem nācās cīnīties ar peļķēm un šļakatām.

Kopā uz starta izgāja 15 Street un 27 ProAm klases braucēji, kas nozīmēja, ka ielas klasē fināla braucieniem kvalificēsies astoņi piloti, savukārt ProAm ieskaitē tandēmu braucienos iekļūs 16 labākie sportisti. Uzdevums gan nebija viegls, jo visas dienas garumā ar nelieliem pārtraukumiem lija lietus, līdz ar to trase bija slapja un attiecīgi arī ļoti slidena.

Street ieskaite kvalifikācijā iztika bez pārsteigumiem, jo pirmās trīs vietas ieņēma jau pirmajā posmā labi braucošie Miks Golubovičs, Reinis Frīdbergs un Raimonds Freimanis. ProAm klasē gan bija vairāki pārsteigumi - ārpus fināliem palika pirmā posma otrās vietas ieguvējs Andris Aizpurietis, savukārt labāko rezultātu spēja uzrādīt pirmo gadu braucošais Kristaps Sapals, kurš aiz sevis atstāja Edgaru Jenču un Ingu Jēkabsonu.


Andris Aizpurietis. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Līdz ar šo kvalifikācijas rezultātu pierādās, ka ProAm klasē jau otro gadu pēc kārtas valda automašīnas, kas aprīkotas ar 4,0 vai 4,4 litru „BMW" V8 agregātiem. Bez iepriekš minētajiem ar V8 brauca arī tādi finālā iekļuvuši sportisti kā Kaspars Mamons, Raivis Graudiņš un Ēriks Ulass.

Sākās tandēmu cīņas, kuras atklāja ielas braucēji. Teicamu sniegumu demonstrēja pirmā posma uzvarētājs Nikolajs Makarovs, kurš ar savu „BMW M3" bez īpašas piepūles iekļuva finālā. Par otro vietu finālā cīnījās Miks Golubovičs un Raimonds Freimanis, no kuriem pārāks izrādījās Freimanis. Golubovičam atlika braucieni par trešo vietu pret jauno Reini Frīdbergu, tomēr Miks sagriezās, līdz ar to trešais Frīdbergs.

Finālā kā līdzīgs ar līdzīgu cīnījās Makarovs un Freimanis, tādējādi uzvarētāju izšķīra vien nianses. Slapjajā trasē tās labāk pārvaldīja Makarovs, tādējādi viņš jau otro posmu pēc kārtas pirmais, kas šobrīd Nikolajam nodrošina labākās pozīcijas kopvērtējuma ieskaitē. Raimonds Freimanis pēc sacensībām atzina, ka „pietrūka jauda. Viņš brauca ar 17 collu riepām, tādēļ nevarēju viņu saķert". Otrās vietas ieguvējs gan plinti krūmos mest netaisās - Freimaņa mērķis nākamajos posmos ir turpināt cīņu pret Makarovu.


Raimonds Freimanis pa priekšu, aiz viņa Nikolajs Makarovs. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Uz ProAm klases fināliem lietus gāzes pieņēmās spēkā, kas nozīmēja arī trases stāvokļa pasliktināšanos. Braucējiem nācās cīnīties ne vien ar peļķēm, bet arī redzamību, jo, aizmugurē braucot, ūdens šļakatas ievērojami pasliktināja redzes skatu. Pirmais pārsteigums sekoja jau 1/8 finālā, kad, braucot pret Street uzvarētāju Makarovu, kļūdu pieļāva ProAm pirmā posma uzvarētājs Ēriks Ulass.

Braucēju sniegums un pieļautās kļūdas bija līdzīgas, tādēļ vairākos tandēmos bija nepieciešami pārbraucieni. Īpaši izcēlās Raimonds Freimanis un Kaspars Skrinda, kuriem 1/8 finālā bija nepieciešami veseli divi pārbraucieni, lai noskaidrotu šī pāra uzvarētāju. Pārāks šoreiz izrādījās Skrinda. Fināla braucieni turpinājās, un braucienu pēc brauciena izkristalizējās šīs dienas labākie.

Līdz pusfināliem spēja aizcīnīties Kristaps Sapals, Ingus Jēkabsons, Raivis Graudiņš un Kaspars Mamons. Zīmīgi, ka visiem četriem automobiļi aprīkoti ar jau iepriekš minēto V8 agregātu. Pirmie cīņas aizvadīja Sapals un Jēkabsons. Aizmugurē braucot, mazu distanci centās ieturēt Jēkabsons, tomēr tādējādi viņam neizdevās ideāli nokopēt Sapalu, kas nozīmēja, ka uz finālu devās Sapals.


Ingus Jēkabsons pret Kristapu Sapalu. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Otrajā pārī viens pret otru startēja Raivis Graudiņš un Kaspars Mamons. Abi braucieni būtu bijuši līdzīgi, ja vien Graudiņš otrajā braucienā īsi pirms finiša nebūtu iztaisnojies. Šī kļūda arī izrādījās liktenīga, jo uz finālu stāties pretī Sapalam devās Mamons. Graudiņam atlika cīņa par trešo vietu, tomēr šeit pārāks tomēr izrādījās Jēkabsons. „Otrā sacensība, trešā vieta, mērķis par pirmo kausiņu izpildīts," tā pēc sacensībām Ingus Jēkabsons.

Fināls izvērtās visai interesants, jo pirmajā braucienā Sapals aiz finiša norāva bamperi, savukārt otrajā braucienā viņš jau pirmajā līkumā nenovaldīja savu spēkratu un sagriezās. Tādējādi Latvijas drifta kausa otrajā posmā par ProAm klase uzvarētāju tika kronēts Kaspars Mamons.


Sacensību uzvarētājs Kaspars Mamons. Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

„Ideālas sajūtas. Labi, ka bija slapjš, jo auto negāja kā vajag, burbuļoja. Pašam, protams, labāk patīk braukt pa sausu, bet priekš auto bija labāk šādi," tā pēc sacensībām Kaspars Mamons. Līdz nākamajam posmam esot uzdevums automobili savest kārtībā, lai Kaspars arī pa sausu spētu cīnīties par augstākajām pozīcijām.

Rezultāti:
Street
1. Nikolajs Makarovs, BMW M3
2. Raimonds Freimanis, BMW 328
3. Reinis Frīdbergs, BMW 328

ProAm
1. Kaspars Mamons, BMW 344
2. Kristaps Sapals, BMW 340
3. Ingus Jēkabsons, BMW 540
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png