Gata Lapāna „3. sērijas BMW". Foto: Speedhunters
Svētdien, 3. jūnijā, tiks dots starts 2012. gada Austrumeiropas drifta čempionātam („EEDC"). Pirmais posms risināsies Minskā, Baltkrievijā, un tajā dalību ņems arī vairāki latviešu piloti - Kristaps Blušs, Ivo Cīrulis, Gvido Elksnis un Vents Pečaks. Lielākais pārsteigums šajā visā, ka Cīrulis uz Minsku dosies nevis ar savu, bet gan ar Gata Lapāna drifta automobili.
„Pietrūka laika, lai sataisītu savu auto, tādēļ uz Minsku braucu ar Lapāna mašīnu. Es ar komandu vēlamies „LAK-Y Racing" un Lapānam pateikt lielu paldies par šo iespēju," tā automobiļa maiņu komentē Ivo Cīrulis. Līdz ar to 2010. gada Baltijas drifta čempions pēc viena gada pauzes atkal sēdīsies automobilī ar V8 dzinēju. Atgādināsim, ka Cīrulis 2009. un 2010. gadā trasē devās ar „3. sērijas BMW", kas bija aprīkots ar 4,0 litru „BMW" V8 dzinēju.
Šaubas gan Cīrulim ir par riepām, jo Lapāns sacensībās parasti startēja ar 16 collu diskiem, tomēr Baltijas čempionam bija jau sapirktas 17 collu riepas, līdz ar to tām tiks arī startēts. „Jācer, ka pietiks jaudas. Jāspiež un nedrīkst laist vaļā," smej Cīrulis. Taujāts par mērķiem viņš atzīst, ka „gribās šogad kaut ko sasniegt", kas nozīmē, ka jau Minskā uzdevums ir izcīnīt kādu kausu.
Gvido Elksnis ar savu „BMW 328iT". Foto: adparts
Ne ar savu auto „EEDC" pirmajā posmā piedalīsies arī 2010. gada Austrumeiropas drifta čempions Kristaps Blušs. „Mans auto vēl nav gatavs, tādēļ, kooperējoties ar krieviem, braukšu ar „BMW M3", kam uzstādīts kompresors un ir 500 zirgspēki," savu sacīkšu auto raksturo Kristaps Blušs. Mērķis viņam tikpat ambiciozs kā pārējiem latviešu braucējiem: „Mērķis ir atvests kausus atpakaļ uz Latviju. Šogad ir vienoti kausi, mēs tos izstrādājām un tagad vedam uz Minsku."
Uz Minsku ar savu veco automobili dosies arī 2009. gada Latvijas čempions Gvido Elksnis. Jaunais automobilis vēl nav gatavs, tādēļ bija plāns startēt ar pagājušā gada spēkratu, kam pa ziemu bija uzstādīts mazjaudīgāks 3,2 litru dzinējs no „BMW M3". Tomēr tika pieņemts lēmums, ka tiks uzstādīts atpakaļ 2,8 litru turbo agregāts, kā jauda pārsniedz 500 zirgspēkus. „Brauksim vecajā režīmā, ar 2,8 litru turbo. Šobrīd tiek likti vadi, pa nakti jāaplīmē un rīt jābrauc ārā," tā par pēdējiem darbiem Gvido Elksnis.
Mērķis viņam skaidrs: „Braucu uzvarēt! Vadāmies pēc kļūdām, un uz šo reizi sagādājām labas riepas. Galvenais, lai viss iet, nekas nelūzt. Ar muitu šoreiz viss būs kārtībā, pieredze ar to jau ir (smejas). Jācer, ka brauksim ar kausiņu mājās."
Vents Pečaks ar 850 Zs „BMW". Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed
Protams, ka bez latviešu pilotiem uz starta izies arī daudzi citi spēcīgi braucēji, to starpā Kestutis Petronis no Lietuvas, kā arī labākie drifteri no Lietuvas, Krievijas, Baltkrievijas un Ukrainas. Tāpat pirmās sacensības ar jauno 850 zirgspēku „3. sērijas BMW" aizvadīs Vents Pečaks. Treniņos Latvijā jaunais pilots uzrādīja atzīstamu sniegumu, tādēļ būs interesanti vērot, kā Ventam pret pieredzējušajiem konkurentiem veiksies ātrajā Minskas trasē
Lai arī līdz šim „EEDC" praktiski uzvarējuši tikai latvieši, Blušs brīdina, ka latviešiem tik viegli neies. „Visi jau ir iebraukušies, un ar katru gadu viņiem līmenis aug. Skatīsies, kā būs, esam nobruņojušies ar daudz riepām, cerams, ka atpakaļ tik daudz nevedīsim," smaidot stāsta Blušs.
Sestdien, 2. jūnijā, visas dienas garumā norisināsies treniņi, savukārt svētdien notiks „EEDC" pirmā posma kvalifikācija un fināla braucieni. Kvalifikācijas sākums pēc latviešu laika paredzēts 13:30, savukārt fināla braucieni ieplānoti uz 16:30. Turēsim īkšķus par mūsu braucējiem, un cerēsim, ka viņi uz Latviju atpakaļ atvedīs pēc iespējas vairāk kausiņus.