profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Latvijā driftam sagatavots 6. sērijas BMW ar 500 Zs Corvette dzinēju (FOTO)

Artūrs Virbulis 26.05.2012 - 08:40 Latvijā driftam sagatavots 6. sērijas BMW ar 500 Zs Corvette dzinēju (FOTO)
Foto: Aigars Tīdmanis/Go4speed

Pirms kāda laika ziņojām par to, ka Latvijas PRO drifta čempionāta dalībnieks Ingemārs Jēkabsons uz šo sezonu gatavo veco „6. sērijas BMW" ar 6,2 litru (LS3) V8 dzinēju no „Chevrolet Corvette". Tā kā automobilis ir teju gatavs, tad devāmies ciemos pie Ingemāra uz servisu, lai aplūkotu unikālo spēkratu un noskaidrotu visu par PRO driftera šī gada plāniem.

Pagājušajā gadā Ingemārs Jēkabsons veiksmīgi debitēja Latvijas PRO drifta čempionātā, divos posmos kāpjot uz pjedestāla un gada beigās kopvērtējumā ierindojoties atzīstamajā piektajā pozīcijā. Sacensībās viņš piedalījās ar „LAK-Y Racing" darbnīcā uzbūvētu „5. sērijas (E34) BMW", kas attīstīja ap 300 zirgspēkiem un 450 Nm, tomēr uz šo gadu bija plāns jaudu palielināt, uzstādot iepriekš minēto „LS" sērijas V8 agregātu.


Foto: Aigars Tīdmanis/Go4speed

„Bija doma likt tajā pašā auto („5. sērijas BMW"), tomēr brālis pagājušajā gadā izbrauca un bija āķis lūpā. Domājām, kāpēc jaukt ārā ejošu auto, tādēļ izdomājām, ka nejauksim ārā. Mēnesi domāju, ko būvēt vietā, bija dažādi varianti, jaunais „3. sērijas BMW" vai „8. sērijas BMW". Tad paskatījos bildes ar veco „6. sērijas BMW", iepatikās un sākām meklēt „sesto"," tā jaunā projekta sākšanos komentē Ingemārs Jēkabsons.

Sameklēt pilnīgi nesarūsējušu eksemplāru par adekvātu cenu esot bijis grūti, tādēļ meklējumi ieilga. Beigās caur vienu draugu tika atrasts atbilstošs variants, kuru Ingemārs arī iegādājās. Virsbūve, protams, nebija ideālā stāvoklī, tādēļ pēc tam sākās ilgie griešanas un metināšanas darbi. „Tāds „mission impossible" likās paspēt pusgada laikā uzbūvēt, strādājām un strādājam līdz vēlām naktīm. Cepuri nost un liels paldies meistariem Ivaram un Pēterim, kuri visu darīju un pacieta manas iegribas," smejot saka Ingemārs.


Foto no personīgā arhīva.

Uz jautājumu, kādēļ tika nolemts par labu amerikāņu „LS3" V8 dzinējam, Jēkabsons atbild, ka „jauns dzinējs, ar garantiju par labu cenu, ar kuru varēs nobraukt vairākas sezonas". Dzinējs no ASV atnāca ar 480 zirgspēku lielu jaudu, tomēr tam uzbūvēti speciāli izplūdes kolektori, līdz ar to dzinēja jauda varētu pārsniegt 500 Zs robežu, bet griezes moments būšot pie 600 Nm. „Pagājušajā gadā braucu ar 300 zirgspēkiem, tādēļ ar 500 zirgspēkiem mūsu trasēm pietiks atliektiem galiem, jābūt labi," par dzinēja jaudu izsakās braucējs.


Foto: Aigars Tīdmanis/Go4speed

Priekšā uzstādīta no „3. sērijas (E36) BMW" pielāgota igauņu „Wisefab" balstiekārta, kas ar savu lielo apgriežamības leņķi iemantojusi lielu popularitāti ne vien Latvijā, bet jau visā pasaulē. „Auto tiek būvēts mērķim, lai ar to varētu braukt un braukt, nevis pa vakariem skrūvēt," nopietno pieeju auto būvēšanā skaidro Jēkabsons. Par vizuālo izskatu Ingemāram viss jau ir skaidrs: „Vizuāli auto būs nedaudz platāks, tomēr kopumā viss būs uz oriģinālo pusi, negribu neko baigi apkarināt."

Priekšējie spārni, dzinēja pārsegs un priekšējais bampers būs no stikla šķiedras, tāpat arī plānojas nelielas aizmugurējo arku uzlikas, bampera uzlika un askētisks antispārns. Tomēr, kā jau iepriekš minēts, ar vizuāliem eksperimentiem Ingemārs nevēlas aizrauties. Šobrīd auto jau ir praktiski gatavs, palicis vēl savilkt elektrību, nelieli vizuālie darbi un citi sīkumi, tādēļ auto īpašnieks ir optimistisks, un cer, ka tuvāko divu nedēļu laikā varēs jau veikt pirmos testa braucienus.


Foto: Aigars Tīdmanis/Go4speed

Lai arī pirmo lielu uzmanību driftā Ingemārs Jēkabsons sev pievērsa pagājušajā gadā, kad kā līdzīgs ar līdzīgu spēja cīnīties ar labākajiem PRO drifta braucējiem, driftā viņš jau ir no pašiem pirmsākumiem. „Drifts jau sen patīk. Pirmie soļi jau bija desmit gadus atpakaļ ar „3. sērijas (E36) BMW", pirmās saulītes, aplīši," pirmsākumus atceras Jēkabsons, piebilstot, ka tajos laikos esot spolējies riņķī ar vairākiem šobrīd labi zināmiem drifteriem.

„Pirmās sacensības bija pirmie drifta šovi, kuros braucu ar „BMW M5". Pēc tam speciāli driftam uztaisīju „5. sērijas (E28) BMW", pabraucu, nomainīju trīs motorus un atmetu tam auto ar roku. Tad piedzima bērns un gadu izlaidu," stāsta Ingemārs. Malā nosēdēt gan viņš nespēja un jau 2010. gadā atkal atgriezās trasē ar ielas „Ford Mustang", lai „pakustinātu rokas un nepazustu no drifta vides".


Foto: Aigars Tīdmanis/Go4speed

Pēdējā Latvijas drifta kausa posmā no Gata Lapāna tika paņemts viņa PRO klases spēkrats, un bija āķis lūpā. Tālākais stāsts jau ir zināms - tika uzbūvēts PRO klases „5. sērijas BMW", ar kuru Ingemārs pilnvērtīgi atgriezās Latvijas drifta čempionātā. Šobrīd auto nonācis jaunākā brāļa pārvaldībā, kurš ar driftu saslima pagājušajā gadā. „Braukāju līdzi uz sacensībām, fotografēju un skatoties no malas neaizrāva. Pats dabūju izbraukt un cita lieta," sarunā iesaistās Ingus Jēkabsons.


Foto: Aigars Tīdmanis/Go4speed

Pagājušajā gadā Ingus piedalījās divos Latvijas drifta kausa (LDK) posmos, un šogad aizvadījis jau pirmo LDK posmu. Tomēr tā kā automobilis ir PRO klasei atbilstošs, tad plāns ir nākamnedēļ aizvadīt otro LDK posmu, pēc kura visdrīzāk sekos pāreja uz PRO klasi. „Bračka jāuztrenē, jāpatrenkā pa trasi, lai var braukt „EEDC" posmu Rīgā. Viņam ir iekšā, tā lieta interesē. Pirmajā posmā pie leņķa vēl nebija pieradis, bet gan jau būs labi, sezonas sākumā jau visi „pastīvi"," par jaunāko brāli izsakās Ingemārs.

Plāni abiem brāļiem šogad ambiciozi, lai gan Ingemārs par tiem vēl izsakās ar piesardzību: „Sezonas sākumā jāaprod ar auto, jāskatās ar kādām riepām braukt, bet uzstādījums ir tāpat kā pagājušajā gadā - cīnīties ar TOP braucējiem. Šogad jābrauc pa Latviju, un tad nākamgad varētu domāt par cita līmeņa sacensībām ar lielajiem balvu fondiem. Jāmēģina atsist ieguldītais (smejas)."


Foto: Aigars Tīdmanis/Go4speed

Tā kā PRO sacensībās plāno startēt arī Ingus Jēkabsons, tad šogad Latvijas PRO drifta čempionātā varēsim vērot Latvijas driftā līdz šim nebijušu parādību - uz starta vienās sacensībās izies divi brāļi. Ingus jau smej, ka „ja saliks kopā tandēmā, tad būs bail tuvoties Ingemāram". Ar humoru viņš atbild arī par šī gada plāniem: „Plānā tikai pirmās vietas, kā arī nobraukt visas sapirktās riepas."


Foto: Valdis Zāgeuss/Go4speed

Sarunas beigās Ingemārs īpaši vēlas pateikties savai sievai Zanei par pacietību ilgajā būvēšanas procesā, kas pēdējos mēnešus regulāri ieildzis līdz pat vēlai naktij. Interesants stāsts ir arī saistībā ar Ingemāra dēlu Justu, kurš tēvam uz servisu ļāvis doties tikai pēc tam, kad tas teicis, ka dodas būvēt pogu, kas drifta automobili pārvērtis par „transformeru".

Pirmās sacensības, kurās brāļus Jēkabsonus varēs vienlaicīgi redzēt uz starta, būs 15.-16. jūnijā „Biķernieku" trasē notiekošais pirmais Latvijas PRO drifta čempionāta posms, kas vienlaicīgi būs arī otrais Austrumeiropas drifta čempionāta („EEDC") posms. „Go4speed" gan Ingemāram, gan Ingum šogad novēl kuplus dūmus, stabilus startus un pēc iespējas biežāku šampanieša laistīšanos.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png