Foto: Māris Ozoliņš
Igaunijā, Tartu lidalukā, noslēdzies Latvijas dragreisa čempionāta otrais posms. Ātrākās (PRO D) klases favorītus vajāja neveiksmes - Mārim Ozoliņam vairākas tehniskas likstas, savukārt Normundam Lācim finālbraucienos falšstarts, līdz ar to uzvar lietuvietis Paulius Vaskelis, otrais Aldis Vārpsalietis.
Neraugoties uz karsto laiku, daudzi Latvijas sportisti uzstādīja līdz šim neredzēti labus laikus. Tā, piemēram, Edgars Eriņš ar "Lotus Elise" uzstādīja jaunu PRO A (līdz 2,0 litriem) Latvijas rekordu 402 metros - 12,43 sekundes. Labs rezultāts arī Normundam Lācim, kurš ar tikko uzbūvēto auto sasniedza 10,2 sekunžu atzīmi.
Pasākuma skatītājus un arī dalībniekus priecēja daudzi interesanti un jaudīgi auto. Uz starta izgāja arī vairāki klasiskie dragsteri, kuru jauda ievērojami pārsniedz 1000 zirgspēkus. Viens no tiem bija arī Latvijā pabijušais un labi zināmais soms Lauri Kuriks.
Kā jau izteikti tehniskā sporta veidā, vairākiem pilotiem kvalifikācijas dienā salūza automašīnas. Tā līdz vēlam vakaram un pat naktij savas automašīnas skrūvēja Jura Kukļa, Vitālija Kolosa un Māra Ozoliņa ekipāžas. Īpaši jāuzteic Vitālijs Koloss, kurš savam "Nissan 200SX" pats mainīja ātrumkārbu. Ozoliņa mašīna turpināja streikot arī sacensību dienā, kad degvielas noplūdes ieplūdes kolektorā neļāva viņam iziet uz starta. "Sataisīt vairs nevarēja, tādēļ uz starta vairs neaizgāju," tā par savu ķibeli stāsta Māris Ozoliņš, piebilstot, ka "PRO D klasē līdz ar to solās būt intriga līdz pēdējam posmam".
PRO A klasē savu pirmo uzvaru ar "Lotus Elise" svinēja Edgars Eriņš, kas aiz sevis atstāja Jānis Ciekalu un Juri Kukli. Atsaucoties uz pirmā posma rezultātiem, šobrīd gan Eriņš, gan Kuklis uzskatāmi par galvenajiem favorītiem šajā klasē. PRO B klasē izvērtās interesants fināls starp ilggadīgajiem konkurentiem Artjomu Kočlamazašvili un Agri Biezo. Īsu brīdi pirms starta Artjoma auto nedaudz izkustējās un izripoja no starta vietas, savukārt Biezais normāli startēja un teorētiski uzvarēja. Tā kā Artjoms patiesībā neveica falšstartu, tad tika nolemts par pārbraucienu. Tajā Agrim uzsprāga dzesēšanas truba, kā rezultātā bez cīņas uzvarēja Kočlamazašvili.
Kas Biezajam neizdevās PRO B, tas viņam izdevās PRO C ieskaitē. Viņš jau otro posmu pēc kārtas spēja izcīnīt uzvaru šajā klasē, aiz sevis atstājot igauni Mati Pold un Elvi Turānu. Latvijas čempionāta jaudīgākajā ieskaitē līdz finālam netika neviena no divām jaudīgajām "evolūcijām". Mārim Ozoliņam tehnisks defekts, savukārt Normundam Lācim otrajā braucienā falšstarts un attiecīgi izstāšanās. Normundam gan kā mierinājuma balva otrā vieta Street RWD klasē. Uzvarētāja lauri PRO D klasē attiecīgi lietuvietim Pauliusam Vaskelim, otrā vieta publikas favorītam Aldim Vārpsalietim ar veco "Audi Coupe", savukārt trešajā vietā Vitālijs Koloss.
Ceļu uz Igauniju mēroja arī Latvijas Street klašu pārstāvji, kuri tāpat kā PRO braucēji varēja sacensties garajā 402 metru distancē. Visveiksmīgāk tā izdevās Evijai Gasparei (Street FWD), Ruslanam Kosirevam (Street RWD) un Annai Priedei (Street AWD), kurai šī bija jau otrā uzvara pēc kārtas.
Nākamais Latvijas dragreisa čempionāta posms gaidāms 10. jūlijā Biķerniekos.
Rezultāti:
PRO A
1. Edgars Eriņš, Lotus Elise
2. Jānis Ciekals, Honda Civic
3. Juris Kuklis, Rover Mini
PRO B
1. Arjoms Kočlamazašvili, BMW Z3 Coupe
2. Agris Biezais, BMW 325 (3.0)
3. Elvis Turāns, BMW 3. sērija
PRO C
1. Agris Biezais, BMW 325 (3.0)
2. Mati Pold, Audi A4
3. Elvis Turāns, BMW 3. sērija
PRO D
1. Paulius Vaskelis, BMW 325
2. Aldis Vārpsalietis, Audi Coupe
3. Vitālijs Koloss, Nissan 200SX
Street FWD
1. Evija Gaspare, Audi A3
2. Māris Logins, Honda Crx
3. Siims Delvis
Street RWD
1. Ruslans Kosirevs, Nissan 350Z
2. Normunds Lācis, BMW 535d
3. Jevgenijs Šabanovs, BMW 320i (3.2)
Street AWD
1. Anna Priede, Audi RS6
2. Dainis Atrasts, Audi 80
3. Oļegs Rezniks,