Māris Ozoliņš. Foto: Armands Brakmanis
Aizvadītajā nedēļas nogalē par Latvijas dragreisa čempionāta mājvietu bija kļuvis Daugavpilī esošais Lociku lidlauks. Šeit Latvijas labākie dragreisa piloti sacentās jaunā, sev neierastā 300 metru distancē.
Lielākais pārsteigums bija Ilmāra Zausajeva nestartēšana ātrākajā Unlimited klasē. Tā vietā vairākkārtējais dragreisa čempions ar savu rezerves auto jeb „Carbon Destroyer" junioru piedalījās ProStreet ieskaitē, kurā izcīnīja uzvaru. Otrajā vietā palika Vitālijs Koloss, bet trešais - Dainis Atrasts.
Zausajevs atzina, ka savu īsto, vairāk nekā 1000 zirgspēkus attīstošo dragreisa spēkratu taupot ārzemju sacensībām, kurās šogad plānots piedalīties. Latvijā viss esot sasniegts, tādēļ esot jāiet tālāk un jāsacenšas ar jauniem konkurentiem. Latvijas sacensībās Ilmārs atlikušo sezonu startēs ProStreet klasē.
PRO A ieskaitē pārliecinošu uzvaru svinēja Rihards Eriņš, tomēr otrās vietas ieguvējs Rolands Ozoliņš ir apņēmības pilns ar Lotus Elise braucošo Eriņu pārspēt. Līdzīgs scenārijs ir arī PRO B klasē - bezierunu pirmā vieta Agrim Biezajam, tomēr arī šeit otrās vietas ieguvējs Jevgenijs Šabanovs vēl šosezon cer pārspēt daudzkārtējo dragreisa čempionu.
Ilmārs Zausajevs. Foto: Armands Brakmanis
Ātrākajā Unlimited ieskaitē aizraujošas finālu cīņas šoreiz izpalika, jo Normunda Lāča Mitsubishi Lancer Evolution piemeklēja dzinēja defekts. Par šo defektu gan parūpējās pats Lācis, jo treniņos viņš no otrā ātruma esot ielicis nevis trešajā, bet gan pirmajā. Šis agregāts gan tāpat uz nākamo posmu tiks aizstāts ar jauno 1500 zirgspēku dzinēju, līdz ar to bēda salīdzinoši maza.
Tādējādi pārliecinoša uzvara otrajā posmā Mārim Ozoliņam, otrais Igors Detkovs, bet trešais igaunis Mati Pold. Kopvērtējumā par līderi izvirzījies Ozoliņš, tomēr sagaidāms, ka nākamajos posmos starp viņu un Lāci norisināsies ļoti aizraujošas cīņas. Jāatzīmē, ka Ozoliņam uz doto brīdi pieder arī Latvijas rekords 300 metru distancē, jo šī distance Latvija tika braukta pirmo reizi.
„Teicamas sacīkstes, viss noritēja bez aizķeršanās. PROSPEED darbnīcā gatavotais auto darbojās nevainojami, arī jaunās riepas apliecināja sevi no labākās puses. Nedaudz žēl, ka galvenos konkurentus vajāja tehniskas ķibeles, cīņa noteikti būtu bijusi saspringtāka," savu uzvaru komentē Māris Ozoliņš.
Nākamais, trešais, Latvijas dragreisa čempionāta un kausa posms pēc pusotras nedēļas - 15. un 16. jūnijā - norisināsies Igaunijā.
Latvijas dragreisa čempionāta un kausa otrā posma rezultāti:
PRO A
1. Rihards Eriņš, Lotus Elise
2. Rolands Ozoliņš, Honda Jazz
3. Ervīns Klāsups, Opel Kadett
PRO B
1. Agris Biezais, BMW 3. sērija (E30)
2. Jevgenijs Šabanovs, BMW 3. sērija (E30)
3. Edgars Dimpers, BMW 3. sērija (E30)
ProStreet
1. Ilmārs Zausajevs, Audi S2
2. Vitālijs Koloss, Pontiac Firebird
3. Dainis Atrasts, Audi 80
Street Modified
1. Vitālijs Koloss, Pontiac Firebird
2. Dainis Atrasts, Audi 80
3. Aleksejs Padoba
Street
1. Klāvs Laiviņš, BMW M5
2. Andrejs Golovko, Citroen Saxo
3. Edgars Dimpers, BMW 3. sērija
Handicap
1. Evija Gaspare, Audi A3
2. Vadims Zadirko, VW Scirocco
3. Vladimirs Lauris, Chevrolet Camaro