Portāls Go4speed jau ziņoja, ka Čehijas vēsturisko automobiļu rallijā uz starta ar 70. gadu Lada 2101 plānoja iziet brāļi Mārtiņš un Kārlis Dambergi. ''Diemžēl jāatdzīst, ka ar visiem darbiem nav sanācis īsti patrenēties, tāpēc šogad šis vairāk būs kā hobija pasākums ar mērķi nobraukt līdz galam,'' pirms rallija teica Kārlis Dambergs. Prieks, ka ekipāžai tas arī izdevās. Pavisam kopā uz starta stājās 56 ekipāžas, taču finišu spēja sasniegt tikai 38 spēkrati. 31. vieta absolūti, bet piektā C/1 klasē Mārtiņam un Kārlim Dambergiem.
Brāļi Dambergi. Foto: rkutej.com
''Gāja labi. Prieks, ka starp visām 38 mašīnām, kas sasniedza finišu, bijām arī mēs,'' portālam Go4speed priecīgi atklāj Kārlis Dambergs. ''Protams, gāja jautri. Ņemot vērā, ka šajā reizē braucām ar sporta riepām, sākumā bija grūti aprast, kā arī bija jāmaina braukšanas stils. Ar slikiem nobraucām tikai četrus posmus, bet pēc tam atgriezāmies pie parastajām Pirelli riepām, ar kurām jutāmies pārliecinošāk. Vēlāk pēc rallija secinājām, ka, iespējams, vajadzēja tomēr turpināt braukt ar slikiem.
Rallija uzvarētājs: Foto: rkutej.com
Jautāts, cik labi uz šo ralliju tika sagatavota mašīna, Kārlis turpina. "Mašīna bija sagatavota lieliski, jo tai absolūti nekas nenotika – vienīgi nomainījām bremžu klučus, taču tas piederējās pie lietas. Diemžēl vienā posmā sanāca noskriet no ceļa. Kamēr atgriezāmies trasē, tikmēr zaudējām kādas piecas minūtes. Protams, ka rallija gaitā varējām just, ka pietrūkst treniņu prakse, taču, kā jau teicu iepriekš, tad principā braucām sava prieka pēc.''
Rallija absolūtajā ieskaitē ātrākā bija dāņa Jensena ekipāža, taču sākotnēji otrais bija Reinhards Hainbahs (Opel Ascona). Taču diemžēl Hainbaha ekipāžai nebija lemts sasniegt finišu. "Noteikti, ka visvairāk nepaveicās Hainbaham. Pēc tam, kad viņi finišēja otrajā vietā, ekipāža iebrauca servisa zonā. Turpinājumā tai bija jāveic apmēram 60 kilometri līdz pilsētas centram – finiša estakādei, taču, braucot no servisa parka, notika sadursme ar kādu civilo automašīnu, kā rezultātā viņiem rallijs beidzās,'' notikumus atceras Kārlis.
Otrās vietas ieguvējs avarē uz koplietošanas ceļa. Foto: rsracing.rajce.net
Jautāts par ekipāžas tālākiem plāniem, stūrmanis min, ka, iespējams, jau šogad abi brāļi startēs kādā citā vēsturiskajā rallijā. ''Noteikti brauksim arī citus gadus. Iespējams, pat šogad. Ir doma aizbraukt uz kādu citu posmu, taču vispirms jāskatās finanses un laiks. Bet noteikti brauksim vēl.''
Foto: Motolevel.com
''Vēl kāds piedzīvojums? Mums viss rallijs bija liels piedzīvojums (smejas). Bet, protams, esam ļoti laimīgi – finišs sasniegts,'' nobeidz Kārlis.
Vairāk bildes šeit
Vēsturiskā rallija kopvērtējums:
1. | Jensen V. | E/4 | Lancia Rally 037 | 01:49:21.1 | |
2. | Myrsell M. |
C/5 | Porsche 911 RS | +1:21.9 | |
3. | R.Montini | D/4 | Porsche 911 SC |
+2:07.4 | |
4. | K.Johannusvuori | C/3 | Ford Escort RS 2000 |
+2:48.4 | |
5. | P.Pasutti |
C/5 | Porsche 911 RS |
+3:39.1 | |
6. | J.Krejča | D/1 | Škoda 130 LR | +4:47.1 | |
7. | P.Koskinen | C/3 | Ford Escort RS 2000 |
+5:21.2 | |
8. | E.Harrach | D/4 | Mitsubishi Lancer | +5:27.0 | |
... | ... | ... | ... | ... | ... |
31. | M.Dambergs | C/1 | Lada 2101 | +27:47.5 |
C/1 klases kopvērtējums
1. | P.Hejhal | Škoda 110 |
02:01:07.4 | |
2. | J.Krištan | Škoda 110 L Rallye | +2:58.6 | |
3. | D.Ježek | Škoda 110 L | +13:01.9 | |
4. | Z.Kroupar | Lancia Fulvia S | +13:55.3 | |
5. | M.Dambergs | Lada 2101 | +16:01.2 | |
6. | V.Mattik | Lada 2101 | +23:00.8 |