Foto: Rihards Baumanis/Go4speed
Sestdien, 10. martā, par godu Starptautiskajai sieviešu dienai notika nu jau par tradīciju kļuvušais "BTA Sieviešu dienas rallijs". Uz starta stājās 309 sieviešu ekipāžas, kurām visas dienas garumā bija jābrauc pēc leģendas, jāatzīmējas noteiktos kontrolpunktos (KP) noteiktā laikā un papildus tam atsevišķos KP jāveic vēl dažādi interesanti uzdevumi.
Lai arī uzvara šajā pasākumā nav galvenais, daudzas ekipāžas šim pasākumam bija nopietni sagatavojušās. Vienai komandai līdzi bija četri hronometri, savukārt citām aprīkojumā ietilpa divi elektroniskie „Terratrip" odometri, kādi tiek izmantoti arī īstajā rallijā. Tā kā šis tomēr bija izklaides pasākums, tad dāmas lielāku uzsvaru lika uz vizuālo tēlu. Mašīnu rotājumi bija visdažādākie, sākot ar uzlīmēm un beidzot ar dažādām dekorācijām.
Saposušās bija arī pašas dalībnieces, jo praktiski visām bija speciāli tērpi, vai arī tās vismaz komandas ietvaros bija saskaņojušas savu garderobes izvēli. Un arī šeit jāsaka, ka tērpi bija visdažādākie. Viena daļa ekipāžu bija saģērbušās skaisti un atraktīvi, citas centās atkal izcelties ar oriģinalitāti. Tā piemēram, bija ekipāža, kas trasē devās ar lielo „Renault Master" mikroautobusu. Viņu automobiļa kravas nodalījumā atradās siena guba, bet pašas viņas bija ietērpušās govju kostīmos.
Atraktīvā ekipāža govs kostīmos. Foto: Rihards Baumanis/Go4speed
Tā kā tas tomēr ir rallijs, tad uzmanību pievērsām arī automašīnu klāstam, kas bija patiešām daudzveidīgs. Ja neskaita divdesmit „Nissan Juke" automobiļus, kurus bija sarūpējis viens no pasākuma sponsoriem „Norde auto", tad citādi tādu izteiktu automobiļu nebija. Modeļu klāsts sniedzās no veciem žigulīšiem līdz jauniem apvidus klases automobiļiem kā „Audi Q7" un „BMW X5". Vairākas ekipāžas startēja arī ar īstajam rallijam piemērotiem spēkratiem kā „Mitsubishi Lancer Evo" un „Subaru Impreza WRX/STI".
Rallijs veda no Rīgas cauri Bauskai, Jelgavai un tās rajoniem. Rīgas kontrolpunktos dalībniecēm bija vien jāatzīmējas, savukārt ārpus Rīgas KP bija jāveic arī dažādi uzdevumi. Piemēram, „Rīgas Motormuzeja" Bauskas filiālē katrai ekipāžai tika izsniegts attēls ar kādu muzejā izstādīta spēkrata daļu vai elementu, kura bija jāatrod un tiesnešiem jānorāda, uz kura auto tā ir. Savukārt Jelgavas kontrolpunktā dalībniecēm bija jāizlec cauri no riepām veidotai šķēršļu joslai un pēc tās jāsit ar smagu āmuru pa bliezni.
Ja reiz par āmuriem, tad pasākums neiztika arī bez kurioziem atgadījumiem. Ekipāžai ar „Jeep Cherokee" vienā no kontrolpunktiem aizslēdzās automobilis, un tās atslēga, protams, ka atradās aizdedzē. Dāmas neapjuka, un izsita vienu no sānu logiem, atvēra automobili un turpināja ceļu, beigās arī veiksmīgi sasniedzot finišu. Kopā finišēja 300 no 309 ekipāžām, kas uzskatāms par ļoti labu rādītāju. Pozitīvi arī tas, ka rallijs iztika bez avārijām un citiem negadījumiem.
Zita Kalniņa un Diāna Nagle. Foto: Rihards Baumanis/Go4speed
Pagājušā gada trešās vietas ieguvējas Zita Kalniņa un Diāna Nagle, kurām ir zināma pieredze arī ar lielo ralliju, jo Zita ir rallista Zigurda Kalniņa māsa, bet Diāna rallista Ralfa Sirmača draudzene, atzina, ka šogad rallijs bijis grūtāks nekā 2011. gadā. „Ceļi bija slikti. Ja asfalts vēl bija ok, tad grunts bija slidena, jo apakšā bija ledus, bet pa virsu dubļi. Uz izsistajām bedrēm likās, ka pārsitīsim riteņus, tādēļ nolaidām riepām spiedienu," cīņu ar ceļiem skaidro Diāna Nagle. Neraugoties uz to, ka šogad kritiens no trešās uz septīto vietu, abas ar ralliju bija apmierinātas.
Rezultāti:
1. Karlīna Gatere / Katrīna Gatere, komanda „NKGTDC34FS4DS2S21"
2. Elīna Freimane / Madara Fuksa, komanda „NORDE LADIES RACING TEAM&NISSAN JUKE"
3. Sanita Pelēķe / Ligita Mieze, komanda „SPIN FM dīdžejmeitenes"