Speciāli izveidota Mazda6 automobiļu sērija ļauj izbaudīt atraktīva japāņu auto iespējas par samazinātu cenu.
Vai atceraties, kad pēdējo reizi jutāties kā viens vesels ar automobili, kurš nepastarpināti klausa ikvienai jūsu kustībai? Mazda ikoniskajā rodsterā MX-5 pirmoreiz iemiesotais, no senās Japānas rituāliem aizgūtais Jinba Ittai jeb „jātnieks un zirgs ir viens vesels” princips tagad pilnveidojis arī D segmenta jeb vidējās klases automobiļa Mazda6 vadāmību. Lai to panāktu, 2017. modeļu gada automašīnās tika veikti vairāki uzlabojumi, starp kuriem ievērojamākais, kaut ārēji vismazāk pamanāmais, ir G-Vectoring Control. Šī pilnīgi jaunā, tikai Mazda automašīnās sastopmā sistēma koriģē dzinēja jaudu un griezes momenta padevi velkošajiem riteņiem atkarībā no stūres pagrieziena leņķa, tā panākot īpaši plūdenu automašīnas uzvedību līkumos. Vadības bloks aprēķina, tieši kurā brīdī nepieciešams piebremzēt vai, gluži otrādi, palielināt paātrinājumu. Lai gan braucējs sistēmas darbību vispār nemana, tā dāvā ievērojami lielāku automašīnas kontroles sajūtu un mazāk nogurdina intensīvākos maršruta posmos.
Kustībai radīts dizains
Tūlīt pēc iznākšanas pašreizējais Mazda6 modelis kļuva par vienu no trim World Car Design of the Year konkursa finālistiem. Spēcīgās, graciozās, it kā tēlnieka rokas veidotās virsbūves līnijas ar dinamisko piezemēto jumta daļu izceļ Mazda6 starp pragmatiskākā stilā ieturētiem S segmenta automobiļiem, un atdzīvina pelēcīgo ikdienas satiksmi tikpat nepiespiesti kā blakusjoslā negaidīti uzradies ekskluzīvs sporta automobilis. Sevišķi pārliecinoši izskatās platā radiatora reste, kas caur hromētu spārna formas dekoru savienojas ar šaurajiem, mēreni agresīvajiem lukturiem. Mazda6 spilgtais imidžs gan nebūtu pilnīgs bez spožajām LED gaismām, kuras Limited Edition sērijas automašīnām ir standartaprīkojums. Izteiksmīgo LED līniju dēļ automašīna ir lieliski pamanāma iztālēm arī gaišā dienas laikā. Speciālajā sērijā pieejami arī Mazda6 automobiļi ar universāļa tipa virsbūvi – Mazda6 Limited Edition Wagon. Lai gan universāļa siluetu ietekmē tīri praktiski apsvērumi, Mazda izstrādātās KODO dizaina valodas Soul in Motion („dvēsele kustībā”) pamatprincips ievērots arī šeit – automašīnai jāizskatās ātram pat stāvot uz vietas.
Publicitātes foto
Sportiska braukšana sākas ar sporta stūri
Mazda6 neordināro, sportisko garu akcentē automobiļa interjers, kur goda vietā atrodas no rodstera MX-5 aizgūtā stūre. Tā noskaņo uz aktīvu braukšanas stilu vēl pirms iedarbināts dzinējs, un zemā sēdpozīcija tikai pastiprina apņēmīgo noskaņojumu. Ar mīkstu, patīkamu ādu apvilktais stūres rats ir tikai viens no jauninājumiem un uzlabojumiem, kādu Mazda6 salons saņēma tikai šī gada sākumā. Metāla vai metāla imitācijas detaļas viduskonsolē, ap instrumentu paneli un pārnesumkārbas sviras zonā izteikti kontrastē ar tumšo apdari, tādējādi radot pārliecinošu premium automobiļa iespaidu. Labākās multimēdiju iekārtas mūsdienās pieņemts vadīt nevis ar skārienjūtīga ekrāna, bet gan pietiekami jūtīga un parocīga kontroliera palīdzību. Mazda MZD Connect sistēmai tāds ir, un atrodas visērtākajā vietā – līdzās pārnesumkārbas svirai, tieši zem vadītāja labās rokas. Bez sešiem skaļruņiem, USB pieslēgvietām, Bluetooth savienojuma un 7 collu krāsainā displeja šī sistēma papildināta ar AhaRadio un Sticher aplikācijām, kas ļauj ērtāk pievienot kā Apple, tā Android viedtālruņus. Lai gan daudzi autoražotāji tiecas atteikties no CD formāta kā novecojuša un apgrūtinoša, Mazda6 Limited Edition joprojām var klausīties arī iemīļotos kompaktdiskus. Tas ir vēl jo vairāk svarīgi tāpēc, ka 2017. modeļu gada Mazda6 ir uzlabota skaņas izolācija. Ja runājam par citām ērtībām, tad līdztekus obligātajai sēdekļu apsildei Mazda6 Limited Edition tagad iepriecina arī ar stūres rata apsildes funkciju.
Publicitātes foto
Braukt viegli
Limited Edition modeļi standartizpildījumā aprīkoti ar bezatslēgas iekļuves sistēmu, tāpēc slaidā sedana durvis atdarās bez liekām kustībām. Šogad ieviestā LED salona apgaismes sistēma mazliet noslēpumaini izceļ tumšā interjera aprises. Nospiežam starta pogu – un zem izliektā motorpārsega atdzīvojas SKYACTV-G benzīna dzinējs. Neierasti augstā kompresijas pakāpe ļauj panākt divu litru atmosfēriskajam motoram augstus jaudas rādītājus – 165 zirgspēki pie 6000 apgriezieniem minūtē. Apsteidzot notikumus, var droši apsolīt, ka sasniegt apgriezienu griestus kārosies biežāk nekā plānots. Sešpakāpju automātiskās pārnesumkārbas svira ar īsu, skaidru kustību iegulst D pozīcijā un īsā laikā iesilušais dzinējs bez skaņas izkustina japāņu sedanu no vietas. Manevrējot no stāvvietas, uzreiz pamanāma atsaucība stūrei un tik lielam auto negaidīta izveicība – it kā Mazda6 būtu nevis priekšējā, bet aizmugurējo riteņu piedziņa. Pēdējais lēnais pagrieziens un Mazda6 izšaujas brīvē. Paātrinājums tehniskajos datos, nedaudz virs 10 sekundēm līdz 100 km/h, nemodina aizdomas par īpašām spējām, taču reālā satiksmē Mazda6 ar benzīna motoru traucas gluži kā meteors. Pat ja efekts būtu tikai subjektīvs, arī tas kaut kā ir jāpanāk, – un Mazda to īsteno ar SKYACTIV tehnoloģijai atbilstošu, vieglu virsbūvi: pilnībā aprīkots Mazda6 automobilis sver tikai 1300 kilogramus. Rekordzems aerodinamiskās pretestības koeficients Cd=0,26 savukārt uzlabo dinamiku pie lielākiem ātrumiem, bet samērīgas 225/55 R17 izmēra riepas veiksmīgi apvieno rites komfortu un degvielas ekonomiju. Pat ikdienas sastrēgumos borta dators reti rāda vairāk par 8 litriem uz 100 km, kas šādu izmēru automašīnai ar benzīna dzinēju un automātisko pārnesumkārbu ir reti sastopams rādītājs. Prasīgāki braucēji var vēl uzlabot Mazda6 dinamiskos parametrus, vienkārši nospiežot pogu Sport līdzās pārnesumkārbas svirai.
Pilna uzraudzība pilsētā un ārpus tās
Kamēr vadītājs izbauda Mazda6 vadīšanas procesu, elektroniskie palīgi modri uzrauga apkārtni. Aklās zonas informācijas sistēma BSM brīdina par transportlīdzekļiem blakus joslās ārpus spoguļu redzamības zonas līdz pat diviem metriem aiz automobiļa un līdz pat 8 metriem uz abām pusēm no tā. Viedā pilsētas bremzēšanas palīgsistēma SCBS var izglābt no nepatīkamiem sarežģījumiem pilsētas satiksmē, kur tik bieži gadās zaudēt modrību vai aizskatīties uz ko interesantu brauktuves malā. Turklāt tagad SCBS ir aktīva pie ātrumiem no 4 līdz pat 80 km/h (agrāk 4-30 km/h), kā arī atpazīst gājējus. Aizmugurējo sānu zonu uzraudzības sistēma RCTA savukārt ļauj drošāk manevrēt atpakaļgaitā no nepārredzamas stāvvietas, jo laikus ziņo par tuvojošos automobili, kura vadītājs, iespējams, nemaz nenojauš par jūsu nodomiem izbraukt viņam tieši ceļā.
Publicitātes foto
Mazda6 Limited Edition automašīnas ierobežotā skaitā pieejamas ar sedana un universāļa virsbūvi, turklāt šajā sērijā pieejami arī dīzeļdzinēji. Jaunā modeļu gada automašīnās ieviesti vairāki risinājumi, kas uzlabo dīzeļdzinēju atdevi, vienlaikus būtiski samazinot trokšņa līmeni, piemēram patentētais Natural Sound Smoother.
- Mazda6 Limited Edition Sedan ar SKYACTIV-G 2l (165) benzīna dzinēju tikai 23 900 EUR (standarta cena 29 790 EUR), ieguvums 5 890 EUR.
- Mazda6 Limited Edition Wagon ar SKYACTIV-G 2l (165) benzīna dzinēju tikai 24 900 EUR(standarta cena 30 540 EUR), ieguvums 5 640 EUR.
- Mazda6 Limited Edition Sedan ar SKYACTIV-D 2,2l (150) dīzeļa dzinēju tikai 24 900 EUR (standarta cena 31 890 EUR), ieguvums 6 990 EUR.
- Mazda6 Limited Edition Wagon ar SKYACTIV-D 2,2l (150) dīzeļa dzinēju tikai 25 900 EUR (standarta cena 32 640 EUR), ieguvums 6 740 EUR.