profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Atvadas no automašīnas ar rallija gēnu - Subaru WRX STI

Reklāmraksts 31.10.2017 - 12:46 Atvadas no automašīnas ar rallija gēnu - Subaru WRX STI
Miko Hirvonens. Foto: locosdelmotor.com

Viens no visu laiku populārākajiem Subaru modeļiem ir WRX STI, kurš pasauli pirmo reizi ieraudzīja tālajā Japānā 1994. gadā. STI jeb pilnā nosaukumā "Subaru Tecnica International" ir Subaru ražotāja "Subaru Corporation" nodaļa, kas atbildīga par Subaru motorsporta aktivitātēm. Pēc vairāk nekā 20 gadiem apbrīnojamas vēstures un neskaitāmiem ralliju un sacīkšu tituliem Subaru WRX STI ir pienācis laiks noslēgt savu apbrīnojamo ceļojumu.

Par Subaru lielāko iznācienu autosportā tiek uzskatīti 90'tie gadi, kad ''Subaru'' rallija komandu pieteica ar tādiem autosportistiem kā Kolins Makrejs un Ričards Bērns. Turpmākie gadi Subaru komandai bija zvaigžņu gadi, kad Kolins Makrejs, izcīnot 1995. gada pasaules rallija čempiona (WRC) titulu, palīdzēja arī komandai sasniegt augstākos vērtējumus WRC  čempionātā - 1995., 1996. un 1997.gadā Subaru World Rally Team iegūva čempiona titulus komandu ieskaitē. Tas viss tika sasniegts tieši ar Subaru WRX STI automašīnām. 2001.gadā ar ''Subaru Impreza WRC2001'' par čempionu tika kronēts Bērns, bet 2003.gadā to paveica Peters Solbergs (''Subaru Impreza WRC2003'').


Kolins Makrejs. Foto: Petr Fitz

Jāpiebilst, ka pavisam kopā Subaru rūpnīcas komanda WRC izcīnīja 47 uzvaras, 44 otrās vietas un 37 trešās vietas. Visvairāk uzvaras ar Impreza izcīnīja Makrejs (16) un Solbergs (13).

Subaru Impreza modeļi ražoti dažādās modifikācijās GX, LX, coupe, RS, WRX, sedani, hečbeki un citās, taču lielāko sajūsmu izpelnījies STI. Subaru Impreza WRX STI savā dzimšanas brīdī bija aprīkots ar 2.0 litru benzīna turbo motoru un 250 zirgspēku jaudu.

Lai arī Subaru STI entuziasti ir bijuši un būs vienmēr, uz vienu brīdi WRX STI popularitāte mazinājās, līdz 2014. gadā parādījās WRX STI esošā versija, kad pieprasījums pēc tā atkal pieauga, pateicoties veiksmīgam dizainam un būtiskiem tehniskiem un komforta uzlabojumiem.

Šobrīd Eiropa gatavojas atvadīties no šī Subaru flagmaņa, Eiropā tā tirdzniecība turpināsies vien līdz 2018. gada beigām. Par godu tam ražotājs ir izgatavojis un entuziastiem piedāvā iegādāties Subaru WRX STI Final Edition, kas ir piedzīvojis vairākus uzlabojumus un dizaina izmaiņas. STI, ko pazīstam šodien Eiropā, ir aprīkots ar 2,5 litru turbo motoru un 300 zs jaudu.



Rīgas ielās jau ir devušies pirmie Subaru WRX STI Final Edition. Publicitātes foto

Subaru oficiālais pārstāvis AD REM Auto saviem klientiem šobrīd piedāvā gan 2017.gada Subaru WRX STI (MY17), gan jauno Subaru WRX STI Final edition MY18.

2017. gadā ražotais
WRX STI MY17 modelis būs piemērotāks zemesceļu braukšanas piekritējiem, jo, atšķirībā no WRX STI Final edition MY18, tam ir mazāki - 18 collu - diski standarta aprīkojumā, kā arī atšķirīgi bremžu mehānismi - Brembo sporta bremžu sistēma ar 4 virzuļiem priekšā un 2 aizmugurē, savukārt Final edition ir aprīkots ar 19 collu vieglmetāla diskiem un spēcīgākām bremzēm - priekšā ar 6 virzuļiem un aizmugurē ar 4, un ar sportiska izskata dzelteniem suportiem. Tehniski izmainīta ir arī ātrumkārba, sajūgs un uzlabota centrālā diferenciāļa darbības reakcija. Arī priekšējie LED lukturi ir uzlaboti - tagad gan tuvās, gan tālās gaismas nodrošina LED tehnoloģijas un izgaismo līkumus, pagriežoties līdzi stūres griešanas virzienam.

Plašāka informācijapar iespēju iegādāties Final Edition automašīnas apskatāma ŠEIT.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png