Foto: volkswagen-media-services.com
''Volkswagen” rūpnīca ceturtdien paziņoja, ka tā ir gatava jaunam izaicinājumam motorsportā ar 'rītdienas tehnoloģiju'. ''Volkswagen'' šobrīd izstrādā elektrisko sacīkšu auto pasaules slavenākajām kalnā braukšanas sacīkstēm Paikspīkā. Komanda paziņojusi, ka tā ar pilnpiedziņas elektroauto startēs nākamā gada Paikspīkas sacensībās, kas startēs 24.jūnijā. VW mērķis gaidāmajās sacīkstēs - uzstādīt jaunu rekordu elektrisko sacīkšu automašīnām!
Komanda atklāja, ka tās jaunais motorsporta projekts ir daļa no VW procesa, kas gatavojas kļūt par vadošo elektrisko transportlīdzekļu ražotāju. VW plāno, ka līdz 2025.gadam VW zīmols jau spēs piedāvāt 23 elektriskos modeļus.
''Paikspīkas kalnā braukšanas sacīkstes ir vienas no pasaulē slavenākajām sacīkstēm, kas sniedz milzīgu izaicinājumu. Mūsu elektroauto būs aprīkots ar novatorisku bateriju. Šīs sacensības mums ir jauns sākums. Mēs pirmo reizi izgatavojam pilnībā elektrisku automašīnu. Šis projekts ir svarīgs pavērsiens mūsu jaunajā autosporta virzienā. Mūsu komanda ir burtiski aizrauta ar šo neticamo izaicinājumu,'' teikts komandas paziņojumā.
Atgādināsim, ka šajās sacensībās starts tiek dots pie 1440 metriem virs jūras līmeņa, bet finišu piloti sasniedz jau 4300 metru augstumā. Trases garums ir 19,99 kilometri un šīs distances laikā sportistiem jāpieveic 156 līkumi. Lai izvairītos no karstuma, sacensību starts tiek dots no rīta.
2016.gadā šajās sacensībās startēja arī Latvijas inženiera Andra Dambja komanda, kura uz starta izgāja ar 1600 ZS jaudīgo elektrisko sacīkšu auto “PP100”. Sacensībās ar Dambja būvēto auto startēja leģendārais Rīss Milens, kurš uzstādīja laiku 8:57.118, kas ir jauns rekords elektrisko sacīkšu automašīnām. Absolūtais rekords joprojām pieder Sebastjanam Lēbam - 8:13.878.
Pēdējo reizi VW Paikspīkā startēja 1987.gadā.
Atgādināsim, ka šogad Dambja komanda šajās sacensībās nestartēja.