Peters Solbergs, Reinis Nitišs un Riko Tahko. Foto: reinisnitiss.com
Pagājušajās brīvdienās Maratonas pilsētā Grieķijā norisinājās veiklības un figūrbraukšanas sacensību Gymkhana Grid sezonas fināls, kurā augsto trešo vietu izcīnīja FIA pasaules rallijkrosa čempionāta pilots Reinis Nitišs. Sacensībās triumfēja pasaules čempions rallijā un rallijkrosā Peters Solbergs, kurš finālā apsteidza Liamu Dorenu.
Pēc FIA pasaules rallijkrosa čempionāta dalībnieka un vispasaules atpazīstamību ieguvušā auto-šovmeņa Kena Bloka ielūguma uz Gymkhana Grid seriāla sezonas noslēguma sacensībām devās divi latvieši – Reinis Nitišs un Māris Neikšāns. Abi Latvijas autosportisti sacensībās startēja ar Neiksans Rally Sport komandas rallija N grupas noteikumiem atbilstoši sagatavotiem ''Mitsubishi Lancer Evo'' spēkratiem.
Pirmajā sacensību dienā sportisti veica divus kvalifikācijas braucienus, no kuriem vērā tika ņemts labākais trasē uzrādītais laiks, nosakot 16 ātrākos pilotus, kuri svētdien startēja “izslēgšanas” braucienos. Starp 22 pilnpiedziņas (AWD) klases dalībniekiem Nitišs uzrādīja ceturto labāko laiku, bet Neikšāns – devīto.
Foto: reinisnitiss.com
Izslēgšanas braucienos, kuru tiešraidi sociālajos tīklos vēroja vairāk kā divi miljoni skatītāji visā pasaulē, Nitišs uzvarēja pirmos divus pretiniekus, tajā skaitā arī pasaulē plaši zināmo auto kaskadieri Teriju Grantu. Gymkhana Grid pusfinālā Reinis piekāpās norvēģim Peteram Solbergam, kurš vēlāk izcīnīja uzvaru arī sacensību finālā. Tikmēr cīņā par trešo vietu jēkabpilietim pretim stājās sacensību rīkotājs Kens Bloks, kurš startēja ar teju divas reizes jaudīgāku rallijkrosa specifikācijas Ford Fiesta RX auto. Nitišs abus braucienus veica bez kļūdām, kamēr Kens Bloks katrā no braucieniem aizskāra trasē izliktos šķēršļus, kopsummā saņemot četru sekunžu sodu, tādējādi piekāpjoties Nitišam.
"Pirmajā treniņu dienā konkurentiem zaudējām ļoti daudz un sākums nemaz nelikās tik saulains. Taču nenolaidām rokas, daudz strādājām ar braukšanas analīzi, mašīnas regulējumiem un sacensības noslēdzām vien pusotru sekundi aiz WRC un WRX klases mašīnām. Liela nozīme izšķirošajās cīņās bija psiholoģiskajai noturībai, kas ļāva veikt tīrus un precīzus braucienus, nepieļaujot kļūdas, par kurām piešķīra soda sekundes. Protams, pieveikt Bloku viņa paša teritorijā bija īpaši patīkami un tas vēlreiz pierāda, ka nevienā brīdī nedrīkst atslābināties un sacensībās allaž jācīnās līdz pašam finišam!" ar prieku sacensību notikumus apraksta Reinis Nitišs.
Foto: reinisnitiss.com
Tikmēr Māris Neikšāns pirmajā izslēgšanas kārtā piekāpās Džeimsam Stīvenam no Skotijas un Gymkhana Grid noslēdza starp 16 ātrākajiem. "Uz sacensībām devos gan kā braucējs, gan kā komandas vadītājs. Protams, kā pilotam man gribējās sasniegt vismaz TOP 8, taču pēdējā laikā vairāk mācu citus, nevis braucu pats un varbūt nespēju tik ātri pielāgoties šiem apstākļiem. Lai gan, jāuzteic arī mans konkurents – viņš brauca ļoti ātri, un, kas svarīgi – precīzi! Taču man ir liels prieks par komandas paveikto – tehnika šo pārbaudījumu izturēja godam, mehāniķi precīzi paveica uzdotos uzdevumus, kā komanda esam guvuši jaunu pieredzi un finišā Reinis ir uz pjedestāla!" sacensību izskaņā apmierināts ir Māris Neikšāns.