profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Calko neizpratnē, kāpēc netiek izvirzīts LSFP stipendijai, LAF sniedz skaidrojumu

Go4speed 13.11.2015 - 11:04  Calko neizpratnē, kāpēc netiek izvirzīts LSFP stipendijai, LAF sniedz skaidrojumu
Konstantīns Calko. Foto: Valdis Zāgeuss, Go4speed

Ceturtdien, 12. novembrī, norisinājās Latvijas Sporta federāciju padomes (LSFP) Sporta stipendiju pasniegšanas svinīgais pasākums, kurā tika pasniegtas stipendijas tiem augstu sasniegumu sportistiem, kuri vienlaikus arī sekmīgi studē augstskolā. Starp šiem stipendiātiem bija arī Reinis Nitišs un Jānis Baumanis, kuri startē rallijkrosā. Abi sportisti tika pie 1200 eiro lielām stipendijām.

Vēlāk savā Facebook profilā autosportists Konstantīns Calko, kurš šosezon komandas "SVK by Speed Factory" sastāvā izcīnīja trešo vietu "European Le Mans Series" (ELMS) čempionāta LMP3 klasē, pauda sašutumu un neizpratni, kāpēc viņš nav starp šiem stipendiātiem.

''Protams, ka Calko kungs palika malā, jo pat LAF pārstāvji, gaidot ar kamerām, mūziku un dziesmām Jāni Baumani un Reini Nitišu lidostā, satiekot mani (kad paliku trešais vienā no prestižākajiem autosporta Eiropas čempionātiem - ELMS) uzprasa jautājumu "Tu no kurienes? No sacensībām? Kas tev par čempionātu?!" Cik tas ilgi vēl turpināsies? Autosportā braucu 14 gadus, esmu vienīgais no visiem latviešiem vēsturē, kurš kļuvis par pasaules vicečempionu kartingā. Esmu izcīnījis vairākus Eiropas titulus autosportā, un līdz šim Latvijas Automobiļu federācija nevar kādreiz pievērst uzmanību un vismaz pieteikt mani kādā no šādiem pasākumiem, kā, piemēram, šajā gadījumā – stipendijai,’’ savu sašutumu savā Facebook profilā pauda Konstantīns Calko.


Foto: Konstantins Calko - Racing Driver

Vēlāk LAF preses sekretārs Viesturs Saukāns paskaidroja sportistam, kāpēc viņš netika izvirzīts šai stipendijai. 

Pārpublicējam LAF atbildi pilnā apmērā.

''Latvijas Automobiļu federācija redz un novērtē Tavus rezultātus un talantu, Tu to ļoti labi zini. Kas attiecas uz šādām prēmijām no valsts puses, tām ir konkrēti kritēriji, kurus LAF ne izstrādā, ne ietekmē – kritēriji ir Latvijas sporta dzīves vadības mēģinājums visus sporta veidus izvērtēt ar līdzīgām metodēm, cenšoties salīdzināt sasniegumus dažādās pat ļoti atšķirīgās disciplīnās. Ne vienmēr tas izrādās patīkami dažādu sporta veidu pārstāvjiem.

Par Taviem rezultātiem vienmēr esam sajūsminājušies, gan kā autosporta līdzjutēji, gan kā tā sauktie funkcionāri. Bet ir jāņem vērā viena būtiska lieta. Valsts sporta kritērijos ietilpst attiecīgā sporta veida starptautiskās federācijas (mūsu gadījumā FIA) oficiālie pasaules un Eiropas čempionāti.

Kā Tu labi zini, FIA pasaules čempionāti ir tikai pieci: F-1, WRC, WTCC, WRX (Nitišs) un WEC. FIA Eiropas čempionātu ir vairāk: tajā skaitā Eiropas rallijkrosa čempionāts (Baumanis).

Izvērtējot Tavus sasniegumus, jāatzīmē, ka sasniegtie rezultāti ir izcili. Otrā vieta Rotax finālā – izcils sasniegums. Taču tas nav FIA/CIK pasaules čempionāts, tas ir viena kartingu ražotāja Rotax visas pasaules seriālu līderu sezonas fināls. Tavs sasniegums togad bija izcils, fantastisks, taču tas nav pasaules čempionāts.

Tavi lieliskie rezultāti Radical sistēmā, sevišķi tāpēc, ka tie bija tavi pirmie soļi autosportā pēc kartinga, bija unikāli. Taču jau atkal – šī ir viena ražotāja Radical sērija, klašu sistēma, kura nav FIA Eiropas čempionāts, tā ir šī ražotāja paša izveidota sacensību sērija. Jā, FIA akceptēta, taču ne FIA čempionāts.


Foto: Konstantins Calko - Racing Driver

Arī šogad veiktā cīņa ELMS, kurā sasniegta izcila trešā vieta klasē, bija lieliska. Taču jau atkal, tas nav FIA Eiropas čempionāts, tā ir attiecīgā promotera sankcionēta sacensību sērija.

Visos šajos gadījumos problēma ir tā, ka šie panākumi līdz ar savu statusu nekvalificējas Latvijas sporta sasniegumu izvērtēšanas kritērijiem, lai cik tas neliktos skumji šajā gadījumā. LAF kopš Radical sasnieguma centās piedāvāt Tavus panākumus izskatīšanai, taču ātri tika noskaidrots, ka "European Series" nav tas pats kas "FIA European Championship".

Turklāt te pat nav iemesla par to lamāt valdību, ministriju, LSFP, LAFu vai jebkādus citus allaž sliktos funkcionārus. Šāda ir autosporta specifika jau pasaules līmenī. FIA pati atzīst, ka, sevišķi autošosejas jomā, tai ir smagas problēmas ar kritēriju izstrādi un sportistu izvērtēšanu, jo seriāli savos līmeņos ir daudz un nesalīdzināmi.


Foto: Konstantins Calko - Racing Driver

Teorētiski (un arī praktiski) sportists var nonākt līdz F-1, uzvarot visu pēc kārtas, taču viņam vizītkartē nevarēs ierakstīt nevienu oficiālu FIA panākumu. Piemēram, sportists sāk ar nacionālo F-Renault, pāriet uz starptautisko F-Renault, iziet visas šīs kategorijas, uzvar ar atrāvienu. Nonāk F-Renault pasaules sērijā, arī tur uzvar. Pēc tam visus sakauj GP2, līdz nonāk F-1. Tajā brīdī attiecībā pret pasaules sporta sistēmu un uztveri iepriekšējie panākumi, sanāk, nav nekas, ja salīdzina ar, piemēram, vieglatlētu, kurš kādā Eiropas čempionātā ir veiksmīgi aizmetis šķēpu… Un šī ir FIA problēma, nevis pārējās pasaules, Eiropas vai Latvijas problēma. Diemžēl tāda ir situācija. (FIA cenšas šo problēmu vismaz formulu seriālos labot, veidojot FIA pakāpienus no kartinga uz F-1 – ar F-4, F-3, F-2, bet čempionātu izveide nesokas). Tāpēc nav ko turēt sāpi par tēmu – sasniedzis esi unikālas lietas, taču uz konkrētajām prēmijām šie panākumi neatbilst…

Bija gan viena iespēja, kur LAFs Tev ar lūgšanos lūdzās piedalīties, kas būtu palīdzējis gan tavai karjerai, gan pašam LAF un Latvijas autosportam – pirms pāris gadiem Prezidijs Tevi izvirzīja FIA Junioru Akadēmijas atlasei. Tomēr tas Tev nelikās saistoši un interesanti. Labi, ka bija strauji progresējusī Beate Klipa, kura togad guva vietu Top-5, konkurējot ar padsmit čaļiem. Tu tur būtu vinnējis, taču Tev to nevajadzēja.''
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png