profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Klipa: Jau pirmajā vakarā rokas bija melnas un sarkanie nadziņi nolauzti (FOTO)

Mārtiņš Jankovskis 19.11.2014 - 18:18 Klipa: Jau pirmajā vakarā rokas bija melnas un sarkanie nadziņi nolauzti (FOTO)
Beate Klipa. Foto: No sportistes personīgā arhīva

Jau ziņojām, ka nesen Latvijas autosportiste Beate Klipa Nīderlandē aizvadītajā FIA akadēmijas konkursā 17 dalībnieku konkurencē iekļuva Top 5 FIA Institūta jauno sportistu konkursā ''Young Driver Excellence Academy 2015''. Jāpiebilst, ka Klipa bija vienīgā dāma starp visiem sportistiem.

Uzreiz pēc atgriešanās portāls Go4speed sazinājās ar jauno sportisti, kura pastāstīja vairāk par aizvadīto pasākumu.

Laikam jau sākumā jājautā, kā Tu nokļuvi uz šo pasākumu?
LAF sākotnēji uz šo pasākumu bija izvirzījuši Konstantīnu Calko, taču viņam iekrita Radical sacensības un viņš netika. Tad piedāvāja man un es, daudz nedomājot, uzreiz piekritu.

Negaidīta, bet vienreizēja iespēja.
Jā, tas gan. Tobrīd gan es, gan LAF zināja, ka uz augstiem rezultātiem tādā pasākumā būs grūti cerēt, jo tur tomēr startēs jaunās autosporta zvaigznes, kas ikdienā brauc spēcīgos Eiropas un pasaules seriālos.


Foto: No sportistes personīgā arhīva

Bail nebija?
Kad vēlāk papētīju, kas tur mani sagaida un kas tur būs jādara, tad lēnām sāku nožēlot (smejas). Jo vairāk iedziļinājos, jo vairāk sapratu, ka neko tur nevarēšu izdarīt. Ne tāpēc, ka es tur būšu vienīgā meitene, bet gan tāpēc, ka man nav tādas pieredzes, kā citiem.

Vai pirms došanās uz šo pasākumu Tu aizvadīji arī kaut kādus īpašus treniņus?
Jā, pirms devos uz šo pasākumu, man bija trīs treniņi dienā – skriešana, peldēšana, vieglatlētika un citi fiziski uzdevumi. Tad vēl braucu ar kartingiem, kā arī divas reizes kopā ar Haraldu Šlēgelmilhu 333 trasē aizvadījām braukšanas treniņus ar Toyota GT86 automašīnu. Laiks nebija daudz, tāpēc bija jāgatavojas ļoti intensīvā režīmā.

Cik veci bija tavi konkurenti?
No 16 – 23 gadiem.


Foto: No sportistes personīgā arhīva

Tu biji vienīgā no visiem sportistiem, kas pārstāvēja autokrosa disciplīnu?
Jā. Tad vēl bija puiši no rallijkrosa, no junioru WRC, šosejas, kā arī bija daudz un dažādi formulas čempionātu braucēji.

Kādi bija tavi pirmie iespaidi, kad atbrauci? Ko Tu ieraudzīji?
Pirmais iespaids bija – kur es atrodos, kāpēc es piekritu (smejas). Sagaidīšana bija ļoti smalka un viss bija nodrošināts augstākajā līmenī. Vienā brīdī jau sāku kalt plānus, kā es varētu mukt projām no turienes (smejas). Taču ātri vien mūs visus sadalīja grupās un mēs ļoti sadraudzējāmies un uztraukums nedaudz pazuda.

Laikam šāds saliedēšanas pasākums bija vajadzīgs, lai pārietu bailes un cilvēks varētu atraisīties.
Jā, tieši tā. Jāsaka, ka mums jau pirmajā vakarā rallija mašīnai bija jāmaina riepa. Jāsaka, kā ir – rokas bija melnas un garie sarkanie nadziņi nolauzti (smejas). Pēc tam ar to riepu bija vēl jāskrien apkārt krēsliem, taču centos un palīdzēju, cik varēju. Bijām viens par visiem un visi par vienu. Pēc šī pasākuma jau iejutos un jutos ļoti labi, lai arī turpinājumā mums gāja smagi, jo no rīta bija jāceļas sešos, bet gulēt gājām pēc pusnakts.


Foto: No sportistes personīgā arhīva

Kādi uzdevumi bija jādara šajā pasākumā?
Viens no uzdevumiem bija tāds, ka tu brauc pa slidenu virsmu, kad pēkšņi tavs auto tiek samests un tev tas ātri ir jāsavalda, un pēc iespējas ātrāk jānobremzē. To žūrija visu vēroja un piefiksēja. Tad vēl bija jābrauc pa trasi, kur bija izvietoti konusi. Taču līdz finālam divu dienu laikā bez braukšanas mums vēl bija jāsporto un jāpiedalās dažādos ar komunikāciju saistītos pasākumos (prezentācijas, personības testi, intervijas).

Vai pēc šiem uzdevumiem jau bija zināms, kuri varētu tikt finālā, vai tas tika slēpts līdz pašām beigām?
Pirms tam neviens neko nezināja. Jā, mēs savā starpā izteicām minējumus, taču neko vairāk nezinājām. Protams, uz mani tur neviens necerēja, jo vispār, mani tur neviens neuztvēra nopietni un neuzskatīja par konkurentu, jo biju vienīgā meitene starp 17 puišiem (smejas). Taču pēc pirmās dienas es sadusmojos un nolēmu viņiem parādīt, ko protu. Tas man bija tāds atspēriena punkts, kas ļāva ļoti koncentrēties un turpinājumā uzrādīt labāku sniegumu.


Foto: No sportistes personīgā arhīva

Kā notika paziņošana par tiem pieciem, kas tiek uz finālu?
Mēs visi tikām sasaukti kopā, kur bija pārstāvji ar aizpildītām lapām par katru dalībnieku. Ja godīgi, tad es sākumā nemaz negribēju tikt finālā, jo zināju, ar kādiem braucējiem man tur būs jāsacenšas, tāpēc negribēju galīgi izgāsties. Biju 100% pārliecināta, ka uzvarēt nevaru, jo konkurenti bija ļoti talantīgi un pieredzējuši. Taču, protams, kad nosauca manu vārdu, tad biju ļoti priecīga. Jā, sākumā bija doma, ka negribu mocīties, jo es tāpat nevarēšu uzvarēt, taču, kad tiku finālā, tad man parādījās otrā elpa un azarts, jo parādījās iespēja uz uzvaru.

Kā pēc finālistu nosaukšanas reaģēja konkurenti?
Viņiem bija žokļi atkārušies vaļā, jo viņi nebija kaut ko tādu gaidījuši.

Kas tev bija jādara finālā un kā tev tur gāja?
Vispirms finālā bija interesanta, bet sarežģīta intervija, kur bija jārunā par karjeras pirmsākumiem, nākotnes vēlmēm, sponsoriem u.t.t. Pēc tam sekoja braukšana, kur uz laiku bija jāizbrauc diezgan sarežģīta trase, kas sastāvēja no konusiem. Bija grūti atcerēties, kur jābrauc.


Foto: No sportistes personīgā arhīva

Kurš uzvarēja finālā?
Finālā uzvarēja Džordans Kings, kurš no bērnības brauc dažādos formulas seriālos. Viņš nemācās un nestrādā, jo viņam ir sponsori, kas visu apmaksā. Kura paliku es, to nezinu, jo pārējās vietas netika publiskotas, taču ļoti iespējams, ka tomēr tikšu nākamā gada FIA jauno talantu akadēmijā.

Pat, ja neuzvarēji?
Ir tā, ka sešās pasaules vietās ir bijušas šādas atlases un ir seši dalībnieki, kuri jau tikuši nākamā gada FIA akadēmijā. Taču vēl ir atlikušas četras brīvas vietas, kuras tiks piešķirtas sportistiem, kuri saņems žūrijas simpātijas. Taču ir viens svarīgs bet. FIA ir tāda kampaņa “Sieviete motorsportā”, tāpēc man ir lielas izredzes saņemt vienu no šīm četrām simpātijas balvām, jo esmu vienīgā meitene no visas pasaules, kas ir piedalījusies šajā atlasē un vēl tikusi Top 5.


Pieci finālisti. Foto: No sportistes personīgā arhīva

Izklausās jau cerīgi.
Jā, izredzes ir tikt FIA jauno talantu akadēmijā, kur visu nākamo gadu desmit jauno braucēju talantiem būs apmaksātas gan teorētiskās, gan praktiskās apmācības.

Ko tur mācīs tajā FIA jauno talantu akadēmijā?
Līdz galam vēl īsti nezinu, taču nebūs tā, ka man tur tagad mācīs, kā braukt autokrosā. Tur vairāk tiks strādāts globāli, lai šos desmit akadēmijas cilvēkus apmācītu dažādās drošības kampaņās, drošā braukšanā, darbā ar medijiem un sponsoriem, fiziskajā ziņā u.t.t. Tās būs apmācības, kuras pēc tam varēšu nodot tālāk, piemēram, šeit Latvijā. Tur būs augstas klases braucēji, pasniedzēji un citi svarīgi cilvēki. Lai arī kas tur tiks darīts, tas būtu milzīgs ieguvums manā karjerā.


Foto: No sportistes personīgā arhīva

Kāda ir galvenā atziņa no šī pasākuma?
Ir jāgrib un jātic saviem spēkiem. Pārliecinājos, ka ar smaidu un pozitīvu attieksmi var sasniegt daudz. Tāpat ieguvu lielu pieredzi, daudz draugus. Arī ar dažādiem treneriem sapazināmies un apmainījāmies ar kontaktiem. Viennozīmīgi šī bija vērtīga pieredze, par kuru gribētu teikt lielu Paldies ģimenei, LAF un visiem pārējiem, kas man palīdzēja.

Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png