Haralds Šlēgelmilhs un Luka Ludvigs. Foto: Susanne Rossbach
Haralds Šlēgelmilhs pagājušajā nedēļas nogalē Vācijā, Hockenheimring trasē, piedalījās ADAC GT Masters čempionāta noslēdzošajā posmā. Šlēgelmilhs kopā ar komandas biedru Luka Ludvigs startēja divos sacensību braucienos – pirmajā no tiem viņi izcīnīja 2. vietu, savukārt otrajā braucienā finišu sasniedza 9. vietā. Jāatzīmē, ka otrajā braucienā bijušais F1 pilots Haime Alguersuari ieskrēja Šlēgelmilha mašīnā.
''Šīs bija vienas no visprofesionālāk sarīkotajām sacensībām, kādās esmu startējis – no brīža, kad ierados trasē, līdz pat otrā brauciena finišam – viss norisinājās, kā plānots un nobīde nebija ne par minūti. Čempionāta sadarbības partneri – Vācijas automobiļu klubs ADAC, televīzijas, kas sacensības translē tiešraidē, un autoražotāji, kas sacensībām sagatavo sacīkšu tehniku – pieprasa augstākās kvalitātes produktu, un varu apgalvot, ka rīkotāji spēj to sagādāt,'' stāsta Haralds Šlēgelmilhs.
Foto: Susanne Rossbach
''Sacensības Vācijā ir ļoti populāras, un, lai gan tās tiešraidē translē ar televīzijā, tās ir arī ļoti apmeklētas. Nepateikšu, cik tieši tūkstoši bija tribīnēs, bet skatītāju tajās bija ļoti, ļoti daudz. Arī stundu garajā autogrāfu sesijā fani pie manis visu laiku nāca un lūdza, lai parakstu plakātu, fotogrāfiju vai kādu citu suvenīru. Es šajā čempionātā startēju pirmo reizi, bet fani jau bija sagatavojušies – tātad viņi seko līdzi izmaiņām un jaunumiem. Tas tikai vēlreiz parāda, cik nozīmīgas Vācijā ir šāda veida autosporta sacensības.''
''Ar Mercedes-Benz automašīnu apradu salīdzinoši ātri. Ja vēl sestdienas braucienā eksperimentēju un centos līdz galam izprast mašīnas vadāmību, tad jau svētdien, otrajā braucienā, ātrāko apli veicu par nepilnu sekundi īsākā laikā, kas šādās sacensībās ir ļoti daudz. Sacīkstēs man bija vairāki tehniski jauninājumi, kādus iepriekš nebiju izmantojis, piemēram, pretizslīdēšanas (ABS) un vilces (traction) kontroles sistēma. Ļoti pārsteidza arī automašīnas jaudīgās bremzes – katrā līkumā spiest bremžu pedāli ar 140 bāru spēcīgu pretspiedienu nav joka lieta. Lai varētu sasniegt visaugstākos rezultātus, ļoti svarīgi ir ne tikai morāli sagatavoties sacensībām, bet būt arī fiziski labā formā.''
Foto: Susanne Rossbach
''Man pilnīgi jauna pieredze bija braukšana pārī ar Luku Ludvigu. Pirmkārt, liels izaicinājums bija atrast pareizo automašīnas regulējumu, kas atbilstu abiem braucējiem. Otrkārt, sacensību laikā man ar Luku bija jānomainās – tas nozīmē, ka man bija jāatsprādzē drošības jostas, jāatvieno sarunu iekārta un jāizkāpj no mašīnas, un tad pie stūres jāpalaiž apsēsties komandas biedrs, kuru nepieciešams piesprādzēt un pieslēgt pie radio sakariem. Turklāt, vēl pirms iebraukšanas boksu celiņā, jāpārliecinās, ka nospiestas visas nepieciešamās pogas, lai vispār varētu veikt šādu nomaiņu. Un tas viss jāizdara 20 sekunžu laikā! Kad pirmo reizi izmēģinājām šo procedūru, tā aizņēma vairāk kā minūti. Es pat neatceros, cik daudz reizes trenējāmies un atkārtojām šo nomaiņu, bet sacensībās visu izdarījām nekļūdīgi, 19 sekunžu laikā.''
Foto: Susanne Rossbach
Šī bija krāšņiem iespaidiem piepildīta nedēļas nogale, kurā guvu daudz jaunu iespaidu un noderīgu pieredzi, kuru varēšu izmantot arī mācot un trenējot jaunos braucējus Latvijā. Liels paldies komandai, tās vadītājiem par šādu iespēju un manam sacīkšu inženieriem. Zinu, cik ļoti viņi riskēja, uzaicinot mani startēt sacensībās, un cik liels atbildības slogs viņiem ir pret komandas atbalstītājiem un sasniegto rezultātu. Tāpēc ļoti liels prieks un gandarījums, ka izdevās sasniegt komandas mērķi un finišā būt starp desmit ātrākajām ekipāžām.''
''Ja pirmajā braucienā būtu izdevies noturēt brauciena vadību līdz pat finišam un otrajā braucienā nebūtu avārija ar Alguersuari, tad šī būtu perfekta nedēļas nogale. Ja man jāliek atzīme, tad liktu astoņas no desmit ballēm,” ar smaidu nosaka Haralds Šlēgelmilhs.