profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Horeliks ar Dambja būvēto 'Tesla Roadster' ieiet Latvijas vēsturē

Mārtiņš Jankovskis 30.06.2014 - 01:06 Horeliks ar Dambja būvēto 'Tesla Roadster' ieiet Latvijas vēsturē
Jānis Horeliks trasē. Foto: flickr.com/photos/driveeo

Svētdienas vakarā norisinājās otras vecākās sacīkstes Amerikā, Paikspīkas kalnā braukšanas sacensības, kurās ar Andra Dambja un Drive eO komandas būvēto elektriskās piedziņas PP02 automobili Tesla Roadster trasē devās arī Jānis Horeliks.

Atgādināsim, ka pagājušajā gadā šajās sacensībās, kurās starts tiek dots pie 1440 metriem virs jūras līmeņa, bet finišu piloti sasniedz jau 4300 metru augstumā, Horeliks ar jaudīgo eO PP01 automašīnu piedzīvoja iespaidīgu avāriju, pēc kuras auto vairs nebija labojams.


Foto: flickr.com/photos/driveeo

Pagājušā gada izskaņā komanda sāka būvēt Tesla Roadster spēkratu, kura jauda bija 360 kW (490 ZS). Tieši ar šo auto tika nolemts šogad mēģināt pievarēt šo kalnu. Treniņos Horeliks nebija starp ātrākajiem, taču, kā jau pirms starta atzina Andris Dambis, tad šis auto šogad netika uzbūvēts, lai ar to uzvarētu šajās leģendārajās sacensībās, bet gan lai pārbaudītu visu, lai nākamgad uzbūvētu labāku auto (ar 1000 Zs – aut.), ar ko jau varētu cīnīties par visaugstākajiem rezultātiem.


Foto: Pikes Peak International Hill Climb

Šogad uz starta izgāja gan automašīnas, gan arī motocikli, kuriem bija jāpievar 20 kilometrus gara trase (156 līkumi). Pavisam kopā Horelika Electric Modified klasē uz starta izgāja piecas ekipāžas, no kurām finišu sasniedz četras.

Absolūti ātrākais bija Gregs Treisijs (Unlimited klase), kurš trasi veica laikā 9:08.188. Elektromobiļu klasē uzvarēja japānis Nobuhiro Tadžima. Nepilnas četras sekundes viņam zaudēja Hiroši Masuoka. Horeliks finišu sasniedz pēc 12:57.536, tādējādi kļūstot par pirmo latviešu sportistu, kurš ir sasniedzis šo grūto kalnu. ''Paikspīkā plīvo Latvijas karogs!!!'' uzreiz pēc vēsturiskā panākuma savā twitter kontā ierakstīja Kristaps Dambis. Finišu šogad nesasniedza pagājušā gada Elektromobiļu klases uzvarētājs japānis Nobuhiro Tadžima.


Horeliks trasē. Foto: flickr.com/photos/driveeo

Uzvaru absolūti izcīnīja Romēns Dumas, kurš finišu sasniedza 9:05.801. Otro vietu attiecīgi izcīnīja Treisijs un Masuoka. Atgādināsim, ka pagājušajā gadā finišā satriecošu laiku uzrādīja Sebastjans Lēbs, kurš finišēja 8:13.878. Šogad šis rekords netika pārspēts.

Rezultāti:
1. Unlimited Division, Romain Dumas, 9:05.801, 2013 Norma
2. Elec-Electric Modified, Greg Tracy, 9:08.188, 2014 Mitsubishi
3. Elec-Electric Modified, Hiroshi Masuoka, 9:12.204, 2014 Mitsubishi
4. PPC-Open Wheel, Clint Vahsholtz, 9:54.700, 2013 Ford
5. PPC-Pikes Peak Open, Michael Skeen, 9:55.471, 2009 Nissan
6. Pikes Peak Open, Jeremy Toye, 9:58.687, 2013 Kawasaki
....
97. Elec-Electric Modified, Jānis Horeliks, 12:57.536, 2014 Tesla
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png