profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Dambis atklāj, kā tika iegādāts Tesla Roadster un kā komanda slēpsies no spiegiem

Mārtiņš Jankovskis 26.06.2014 - 00:07 Dambis atklāj, kā tika iegādāts Tesla Roadster un kā komanda slēpsies no spiegiem
Drive eO ierodas ASV. Foto: twitter.com/kdambis

29.jūnijā Drive eO komanda un tās pilots Jānis Horeliks piedalīsies Pikes Peak kalnā braukšanas sacensībās Kolorādo štatā, ASV. Šogad komandas rīcībā būs Tesla Roadster automašīna. Šajā PP02 automobilī ir uzstādīts elektromotors ar maksimālo īslaicīgo jaudu 360 kW (490 ZS), kura vadību veiks eO izgatavotais kontrolieris. Asfaltētajā 20 kilometru garajā distancē līdz Pikes Peak virsotnei 4300 metru augstumā šogad sacentīsies 72 automobiļi.

Kā portālam zināja stāstīt Kristaps Dambis, tad šogad mērķis esot sasniegt finišu un iegūt vērtīgu informāciju, kas noderēs nākamajā gadā, kad komanda plāno startēt ar vēl jaudīgāku mašīnu.


Komanda pie jaunā auto. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

''Protams, mēs skatīsimies rezultāta tabulās, lai salīdzinātu savus laikus ar konkurentu, taču, salīdzinot ar pagājušo gadu, mēs zinām, ka izcīnītā vieta var būt atkarīga no apstākļiem (laikapstākļiem – aut.), kurus tu nekontrolē. Mēs koncentrējamies uz saviem tehniskajiem uzdevumiem. Mums galvenais mērķis sasniegt finišu, par ko būsim priecīgi, taču, protams, savu laiku salīdzināsim ar konkurentiem un secinājumus no tā izvilksim,'' sarunā ar portālu Go4speed stāsta Kristaps Dambis.

''Šis aizmugures piedziņas auto ir puse no tā, ko mēs gribam izveidot nākamgad. 2015.gadā plānojam braukt ar auto, kas būs 4x4 un divreiz jaudīgāks. Šis auto šogad ir uztaisīts vienkāršāks, tāpēc jāsaprot, ka šis ir mūsu laboratorijas auto.''


Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

Kristaps piebilda, ka drīz eO komandas radītos akumulatorus varēs izmantot arī citi sportisti un komandas. ''Šogad šajā automašīnā akumulatoru paka būs mazāka nekā pagājušajā gadā. Mēs esam pieteikuši patentu uz akumulatoru paku kā produktu, tāpēc mēs ceram, ka nākamgad vēl kādā automašīnā būs eO akumulatoru paka, jo interese par šiem akumulatoriem jau ir. Šobrīd mašīna sver 1060 kilogramus, kamēr mūsu japāņu konkurentiem auto sver apmēram pusotru tonnu, no kuriem 150 – 200 kilogrami sver tikai akumulatori. Tie ir labi, taču nav sportiski. Mēs kā eO taisām akumulatorus, kas paredzēti tīri sportam. Līdz ar to mēs esam gatavi iet pie konkurentiem un sadarboties ne tikai trasē, bet arī tehniskajos elementos,'' turpina Kristaps.

Interesanti, ka šogad, atverot motora pārsegu, tur būs redzama tikai melna kaste, lai tādējādi liegtu konkurentiem veikt spiegošanu. ''Pagājušajā gadā paši pārliecinājāmies, ka tiklīdz kāds vāks bija nost, tā uzreiz bija kāds spiegs, kurš mēģināja kaut ko ieraudzīt, nobildēt. Līdz ar to šogad esam atvieglojuši gan sev, gan citiem dzīvi, tāpēc šoreiz, atverot motora pārsegu, mums būs redzama melns vāks, zem kura slēpsies viss pārējais (smaida)''


Atverot motora pārsegu, pavērsies šāds skats. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

Interesants bija stāsts, kā komanda nonāca līdz šim auto. ''Pagājušā gada novembrī uzdūrāmies vācu lietotu automašīnu portālam, kur pamanījām šo Tesla Roadster automašīnu, kura bija bez motora, ātrumkārbas un akumulatora. Tā bija parasta Tesla automašīna bez lietām, kuras mums nevajag, bet ar tām lietām, ko mums vajadzēja. Šī iemesla dēļ mēs šo auto arī nopirkām. Interesanti, ka pirms tam šo auto pilnīgi jaunu bija iegādājusies kompānija "Bosch" savai rūpnieciskajai spiegošanai vai tirgus izpētei. Viņi paņēma visu, ko vajadzēja viņiem, bet mēs paņēmām nevienam nevajadzīgo auto, kas derēja tieši mums.''

Jautāts, cik šāds auto ir izmaksājis, Dambis turpina. ''Mēs šo auto esam uzbūvējuši par lētāku naudu nekā maksā jauns Tesla Roadster (100 000 eiro). Mēs šo auto iegādājāmies par apmēram desmito daļu no jaunas auto cenas,'' nobeidz Dambis, kurš piebilda, ka ar šo auto vasarā būs izmēģinājuma programma gan pa Latviju, gan arī pa citām vietām Eiropā.


Komandas pilots Jānis Horeliks. Foto: Mārtiņš Jankovskis, Go4speed

Arī šogad šo auto pilotēs Jānis Horeliks, kurš pagājušajā gadā piedzīvoja avāriju. Pilots atzīst, ka šogad būs savādāka braukšana, kas viņam būs vairāk piemērota. ''Domāju, ka braukšana ar šo auto būs savādāka, jo šī ir klasiskās piedziņas mašīna. Uzskatu, ka ar šo auto vadāmība būs labāka, jo jebkurai pilnpiedziņas mašīnai vadāmība no klasikas atšķiras. No pagājušā gada galvenā lieta, kas jāņem līdzi – pieredze un pārliecība, jo arī šogad mūsu mērķis ir sasniegt finišu, lai ar pilnu jaudu varētu notestēt šos motorus,'' portālam pastāstīja Jānis Horeliks, kurš piebilda, ka šogad šīm sacensībām bija vieglāk gatavoties.


Komanda turpina gatavoties sacensībām. Foto: twitter.com/kdambis

Jau šobrīd komanda atrodas ASV, kur tā aizvada pēdējos sagatavošanās darbus pirms gaidāmajām sacīkstēm.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png