profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Dambis atklāj plānus un būvē 1000 Zs superauto

Go4speed 27.08.2013 - 15:27 Dambis atklāj plānus un būvē 1000 Zs superauto
Dambji un Horeliks eO PP01 prezentācijā. Foto: Go4speed

Šī gada Paikspīkas jeb kalnā braukšanas sacensības ieies vēsturē ar to, ka tajās pirmo reizi startēja latvieši - elektroautomobiļu klasē ar Andra Dambja būvēto eO PP01 automašīnu brauca Jānis Horeliks. Par absolūto uzvarētāju kļuva deviņkārtējais pasaules rallija čempions Sebastjans Lēbs. Ātri braucienu iesāka arī Horeliks, taču nedaudz vēlāk sportists piedzīvoja avāriju un sacensības mūsu komandai bija beigušās.

Uzreiz pēc sacensībām komanda paziņoja, ka, neskatoties uz neveiksmi, komanda arī nākamgad plāno startēt šajās sacensībās. Otrdienas pēcpusdienā komanda īpašā preses konferencē pastāstīja gan par piedzīvoto ASV, gan arī par eO nākamā gada plāniem.

Noskaidrojies, ka nākamgad komandas plānos ar jauno eO PP02 automašīnu ir plānots startēt trīs sacensībās. Vispirms būs Paikspīkas jeb kalnā braukšanas sacensības, pēc tam vasarā komanda centīsies uzstādīt rekordu elektroautomašīnu ieskaitē Nirburgringas trasē, un visbeidzot piedalīties līdzīgās Paikspīkas sacensībās tepat Eiropā.


eO PP01 šī gada Paikspīkas sacensībās. Foto: flickr.com/photos/driveeo

''Mērķis Paikspīkas sacensībās paliek nemainīgs - uzvarēt elektroautomašīnu klasē. Šobrīd esam uzkrājuši vērtīgas zināšanas, kuras arī tiks pielietotas jaunās automašīnas būvniecībā," sarunā ar portālu Go4speed atklāja Kristaps Dambis. ''Pēc tam augustā, kad no Paikspīkas būs atgriezusies mūsu mašīna, plānojam pieteikt rekorda uzstādīšanu Nirburgringas trasē elektroautomašīnu klasē (šobrīd rekords pieder Toyota komandai, kura startēja arī šī gada Paikspīkas sacensībās). Darbības ir sekojošas - tiek pieteikts laiks, kurā uz trasi atbrauc cilvēki, kas piefiksēs rekorda uzstādīšanas faktu, savukārt mēs mēģināsim uzstādīt rekordu. Centīsimies uzrādīt rekordu klasē "Ātrākā nereģistrētā elektroautomašīna.''
 
"Oktobrī ceram piedalīties kalnā braukšanas sacensībās, kas notiks Eiropā. Šobrīd tas vēl ir jaunums, bet pavisam drīz šādas sacensības varētu tikt izveidotas. FIA plāno no visām daudzajām kalnā braukšanas sacensībām tepat Eiropā uztaisīt vienu lielu pasākumu, kur startētu visi labākie kalnā braukšanas dalībnieki. Vienā vārdā sakot, tas varētu būt tāds kā Race of Champions," par nākotnes plāniem stāsta Dambis.


eO PP01 šī gada Paikspīkas sacensībās. Foto: flickr.com/photos/driveeo

Jautāts par jauno auto, Kristaps atklāja, ka tas būs pavisam citādāks. "Uz papīra koncepts ir izstrādāts un mums ir skaidrs, kā to realizēt. Šajā mašīnā, kura izskatīsies pavisam citādāk, būs ne tikai divas reizes lielāka jauda (šī gada mašīnai bija 550 Zs), bet arī daudz citu uzlabojumu. Daudz darba būs jāvelta pie aerodinamikas, starpasu bloķēšanas u.c. lietām. Jauda? Plānojam, ka jaunajā mašīnā būs virs 1000 Zs un masa būs 1200 kg. Šobrīd nevar uztaisīt tik vieglu elektroauto, kāda bija Lēba mašīna (Lēba sacīkšu mašīna bija 850 kilogramus smaga un tās jauda bija 850 Zs). Šī ir atbilde tam, kāpēc mēs tomēr nevaram nobraukt to distanci astoņās minūtēs un uzvarēt absolūti. Līdz ar to šobrīd pārspēt Lēbu ar elektroautomašīnu ir grūti," nobeidz Dambis.

Plašāku interviju ar Kristapu Dambi un Jāni Horeliku portāls piedāvās vēlāk.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png